Codi |
|
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà. |
B8 |
Capacitat d’anàlisi i síntesi. |
B9 |
Capacitat d’organització i planificació. |
B10 |
Capacitat de gestió de la informació. |
B11 |
Presa de decisions. |
B12 |
Treball en equip. |
B13 |
Habilitats en les relacions interpersonals. |
B14 |
Raonament crític. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Planificar, preparar i lliurar presentacions orals clares, dinàmiques i convincents a un grup de persones. |
|
B3 B4 B7 B8 B9 B10 B11
|
C5
|
Identificar i explicar els atributs d’una presentació oral efectiva. |
|
B7 B8 B11
|
C5
|
Avaluar una presentació oral feta per una altra persona o grup de persones. |
|
B7 B8 B11 B14
|
C5
|
Estructurar i redactar informes tècnics acurats, clars i convincents. |
|
B3 B4 B5 B7 B8 B9 B10 B12 B13 B14
|
C5
|
Identificar i explicar els atributs d’un informe tècnic efectiu. |
|
B7 B8 B11
|
C5
|
Avaluar informes tècnics de projecte. |
|
B7 B8 B11 B14
|
C5
|
Dissenyar i construir un pòster a fi de transmetre els resultats d’un projecte. |
|
B3 B5 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
C5
|
Identificar i explicar els atributs d’un pòster efectiu. |
|
B7 B8 B11
|
C5
|
Avaluar un pòster. |
|
B7 B8 B11 B14
|
C5
|
Tema |
Subtema |
Introducció. |
La importància de la comunicació. Comunicació global: verbal. no verbal i paraverbal. Teoria de la comunicació. Procés de la comunicació. |
Presentacions orals. |
Presentacions orals efectives. L’emissor. El missatge. El receptor. El medi. |
Informes tècnics. |
Estructura d’un informe tècnic. Presentació general. Taules i figures. Equacions. Referències. |
Pòsters. |
Característiques d’un pòster efectiu. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
8 |
8 |
16 |
Avantprojecte |
|
9 |
18 |
27 |
Presentacions / exposicions |
|
8 |
0 |
8 |
Seminaris |
|
3 |
0 |
3 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Es combinen les sessions magistrals amb la pràctica guiada i autònoma per part dels estudiants. |
Avantprojecte |
Es tracta d’una assignatura eminentment pràctica i d’aplicació directa al projecte de disseny integrat de 2n curs: informes escrits i pòster. |
Presentacions / exposicions |
Els estudiants han de preparar i lliurar una presentació oral. L'activitat és individual. |
Seminaris |
Relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional: importància de les presentacions orals en el món professional i avaluació de pòsters del 1r quadrimestre. |
|
Sessió Magistral |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Durant les hores de consulta comunicades el primer dia de classe en el despatx 319. |
|
|
Descripció |
Pes |
Avantprojecte |
Redacció d'una activitat del projecte de disseny integrat de 2n curs, 2n quadrimestre.
Disseny i creació del pòster del projecte de disseny integrat de 2n curs, 2n quadrimestre. |
25%
25% |
Presentacions / exposicions |
Preparació i lliurament d'una presentació oral. |
50% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Donat el caràcter eminentment pràctic de l'assignatura, es requereix una assistència mínima a classe del 80% de les hores totals. Si no es compleix aquest requisit, no es podrà aplicar el mètode d'avaluació i s'avaluarà l'estudiant amb un no presentat. |
Bàsica |
G. Reynolds, Presentationzen: simple ideas on presentation design and delivery, New Riders, Berkeley, 2008
R. Turton, R.C. Bailie, W.B. Whiting, J.A. Shaeiwitz, Analysis, synthesis, and design of chemical processes, Prentice Hall, Upper Saddle, 2003
|
|
Complementària |
Institution of Chemical Engineers, Communication skills for engineers and scientists, Chameleon Press, London, 1998
Bender, P. U., Secrets of Power Presentations, Firefly Books, Buffalo, NY, 1995
N. Duarte, Slide:ology: the art and science of creating great presentations, O'Reilly Media, Sebastopol (CA), 2008
C. Gallo, The presentation secrets of Steve Jobs: How to be insanely great in font of any audience, McGraw-Hill, 2010
Pease, A., El Arte de Negociar y Persuadir, Amat Editorial, Barcelona, 2002
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
PROJECTES/20012007 | PRÀCTIQUES DE DIRECCIÓ DE PROJECTES/20012230 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|