Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A3.1 |
Capacitat per a la resolució dels problemes matemàtics que puguin plantejar-se en l'enginyeria. Aptitud per aplicar els coneixements sobre àlgebra lineal, geometria, geometria diferencial, càlcul diferencial i integral, equacions diferencials i en derivades parcials, mètodes numèrics, algorísmica numèrica, estadística i optimització (FB1) |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1.1 |
Aplica correctament els principis matemàtics que puguin plantejar-se en l’enginyeria, àlgebra lineal, geometria, geometria diferencial, càlcul diferencial i integral, equacions diferencials i en derivades parcials, mètodes numèrics, algorítmica numèrica, estadística i optimització.
| | A3.1 |
Adquireix la capacitat d’utilització de les eines matemàtiques bàsiques en el modelat i resolució de situacions relacionades amb l’enginyeria. Les tècniques estudiades son les relacionades amb l’àlgebra lineal i l’anàlisi univariant i multivariant.
Compren el concepte i adquireix les tècniques analítiques i numèriques més habituals relacionades amb la resolució d’equacions diferencials i les aplica a models matemàtics relacionats amb l’enginyeria
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C1.4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
tema |
Subtema |
Anàlisi multivariant. |
Conceptes avançats de derivació. Resolució de problemes d'optimització; multiplicadors de Lagrange. Integrals múltiples i aplicacions. |
Equacions diferencials ordinàries. |
Introducció a les equacions diferencials ordinàries. Solucions analítiques d'equacions lineals de primer i segon ordre. |
Equacions diferencials en derivades parcials. |
Introducció a les equacions diferencials en derivades parcials. Variables separables. |
Complements. |
Transformacions de Laplace i sèries de Fourier. Mètodes espectrals. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
44 |
44 |
88 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
30 |
20 |
50 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
8 |
10 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Introducció de l'assignatura on s'expliquen els continguts a treballar, els objectius a avaluar, la metodologia que s'usarà, i el mètode d'avaluació. |
Sessió Magistral |
El professor explica els continguts teòrics de cada tema. S'usa la pissarra i la projecció dels apunts. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Es demana als alumnes que facin i lliurin exercicis relacionats amb els continguts que s'estan treballant en cada moment. Aquests exercicis formen part de l'avaluació continuada de l'assignatura. |
descripción |
Els alumnes poden tenir atenció personalitzada sobre qualsevol aspecte del curs durant les hores d'atenció als estudiants. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
El professor resoldrà problemes a l’aula. A continuació els alumnes, amb l'ajuda del professor, hauran de resoldre problemes semblants. Per no veure penalitzada la nota d’aquesta part de l'avaluació es demana una assistència al 80% de les sessions. |
50% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Examen final de caràcter de síntesi. |
50% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
|
Bàsica |
Larson, Roland E., Cálculo y geometría analítica, McGraw-Hill,
|
|
Complementària |
Edwards, C. H., Cálculo con geometría analítica, Prentice-Hall,
Salas, Saturnino L., Calculus, Reverté,
|
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
FONAMENTS MATEMÀTICS DE L'ENGINYERIA I/20224006 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|