Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Identificar i enunciar problemes ambientals. |
|
AC8 |
Identificar fonts de contaminació local, regional i global i avaluar-ne els seus efectes. |
|
AC13 |
Conèixer la legislació mediambiental a nivell local, regional i global. |
|
AC14 |
Conèixer i dissenyar les operacions unitàries. |
|
AC16 |
Dissenyar, operar i mantenir obres, instal•lacions industrials i serveis que permetin la minimització de l'impacte ambiental. |
|
Professionalitzador |
|
AP2 |
Preparar propostes de recerca aplicada, realitzar recerques bibliogràfiques aprofundides, dur a terme experimentació i elaboració de conclusions a partir dels experiments i preparar informes de resultats i conclusions. |
|
Recerca |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals. |
|
BC3 |
Treballar autònomament amb iniciativa. |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva. |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable. |
|
BC9 |
Treballar en equip i gestionar equips. |
|
BC13 |
Sensibilitat pel medi ambient. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
Objectius |
Competències |
Aprendre a planificar, executar, interpretar, i presentar els resultats d'un treball experimental, formant part d'un equip però amb plena responsabilitat individual. |
AC1 AC8 AC13 AC14 AC16 AP2
|
BC1 BC3 BC4 BC6 BC9 BC13
|
|
Adquirir experiència en les operacions unitàries dedicades al tractament d'efluents tant líquids com gasosos. |
AC14 AC16 AP2
|
|
|
Tema |
Subtema |
1.Absorció.
|
|
2.Osmosi inversa.
|
|
3.Ultrafiltració.
|
|
4.Digestió aeròbia.
|
|
5.Digestió anaeròbia.
|
|
6.Floculació-sedimentació.
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Pràctiques a laboratoris |
|
21 |
11 |
32 |
Treballs |
|
0 |
50 |
50 |
Presentacions / exposicions |
|
3 |
6 |
9 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
4 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura. |
Pràctiques a laboratoris |
Els alumnes formen equips de 4 o 5 membres. Els equips planifiquen els experiments, que consisteixen en l’optimització d’una operació sotmesa a determinades limitacions, requeriments i/o especificacions. Posteriorment, sotmeten la planificació a tutelatge i executen el treball experimental en un temps limitat, prèvia reserva de l’equip pertinent. L'activitat diària del grup ha de ser registrada a la llibreta de laboratori.
|
Treballs |
Elaboració d'informes: En finalitzar cada pràctica els equips hauran de lliurar un informe que contingui els principals resultats i conclusions. |
Presentacions / exposicions |
Cada equip haurà de presentar oralment una de les pràctiques que ha realitzat. Tant els professors com la resta de companys de classe realitzaran preguntes al respecte. |
|
Descripció |
Els professors tutel·len els grups abans de realitzar les pràctiques, atenen els grups al laboratori i pregunten per verificar si entenen el que fan i coneixen els procediments. |
|
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques a laboratoris |
L’activitat diària del grup al laboratori ha de ser registrada a la llibreta de laboratori |
15% |
Treballs |
Es presenta un informe final per a cada pràctica i grup |
40% |
Presentacions / exposicions |
En finalitzar el període de laboratori, cada grup haurà de fer una presentació oral d'una de les pràctiques realitzades |
20% |
Proves objectives de tipus test |
Els alumnes han de completar un test final individual al final del període de laboratori.
|
25% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
No hi ha segona convocatòria |
Bàsica |
|
- MCCABE, W.L.; SMITH, J.C.; HARRIOT, P. Unit Operations of Chemical Engineering, 5a ed. Nova York: McGraw-Hill, 1993.
COULSON, J.M. (ET AL.) Chemical Engineering, Vol. 1-6. Oxford: Pergamon Press, 1994.
- FARIÑAS, M. Osmosis Inversa. Fundamentos, Tecnología y Aplicaciones, McGraw Hill, 1999.
- HERNÁNDEZ MUÑOZ, AURELIO F. Depuración y desinfección de aguas residuales, 5ª ed., Madrid Colegio de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos, 2001.
- METCALF & EDDY Ingeniería de aguas residuales tratamiento, vertido y reutilización, McGraw-Hill/Interamericana de España, 1995.
- PERRY, R.H. (ED.); GREEN, D. (ED.) Perry’s Chemical Engineers Handbook, McGraw-Hill, 1988.
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|