Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Identificar i enunciar problemes ambientals. |
|
AC6 |
Utilitzar eines informàtiques i matemàtiques específiques del camp científic propi. |
|
AC8 |
Identificar fonts de contaminació local, regional i global i avaluar-ne els seus efectes. |
|
AC10 |
Proposar modificacions per reduir la contaminació en origen i d'acord amb criteris de l'enginyeria verda. |
|
AC12 |
Redactar informes sobre impacte i temàtiques mediambientals. |
|
AC13 |
Conèixer la legislació mediambiental a nivell local, regional i global. |
|
AC14 |
Conèixer i dissenyar les operacions unitàries. |
|
AC15 |
Conèixer eines estadístiques que permetin relacionar diferents variables mediambientals. |
|
AC16 |
Dissenyar, operar i mantenir obres, instal•lacions industrials i serveis que permetin la minimització de l'impacte ambiental. |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Assessorar en afers d'enginyeria legal, econòmica o financera, relacionada amb els àmbits ambientals més comuns. |
|
AP2 |
Preparar propostes de recerca aplicada, realitzar recerques bibliogràfiques aprofundides, dur a terme experimentació i elaboració de conclusions a partir dels experiments i preparar informes de resultats i conclusions. |
|
AP4 |
Calcular el cost de les instal•lacions i de la seva operació i manteniment. |
|
Recerca |
|
AR1 |
La concepció, planificació, execució i direcció de projectes de R+D. |
|
AR2 |
L’excel•lència en l’estudi i coneixement de l’àmbit de recerca escollit. |
|
AR3 |
La realització de recerques bibliogràfiques exhaustives en temes altament especialitzats. |
|
AR4 |
El desenvolupament de dissenys eficients d’estudis experimentals o de simulació numèrica, en temes d’enginyeria, incloent l’anàlisi de dades obtingudes. |
|
AR5 |
La presentació de resultats en format de literatura científica, d’acord amb els estàndards comunament acceptats. |
|
AR6 |
L’avaluació crítica de resultats de recerca, pròpia o aliena. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals. |
|
BC2 |
Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants. |
|
BC3 |
Treballar autònomament amb iniciativa. |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva. |
|
BC5 |
Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica. |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable. |
|
BC7 |
Considerar l’ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials a la pràctica professional. |
|
BC8 |
Lideratge. |
|
BC9 |
Treballar en equip i gestionar equips. |
|
BC10 |
Assertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes. |
|
BC11 |
Aprendre a aprendre. |
|
BC12 |
Planificació i organització. |
|
BC13 |
Sensibilitat pel medi ambient. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC3 |
Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau. |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals. |
|
CC5 |
Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional. |
Objectius |
Competències |
Proporcionar a l'alumne coneixements bàsics sobre les diferents tecnologies que s'apliquen en el tractament de les aigües. |
AC1 AC6 AC8 AC10 AC12 AC13 AC14 AC16 AP1 AP2 AP4 AR1 AR2 AR3 AR4 AR5 AR6
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9 BC10 BC11 BC12 BC13
|
CC3 CC4 CC5
|
Dissenyar i dimensionar instal•lacions de tractament d'aigües i adquirir una visió global de la problemàtica associada al seu tractament. |
AC1 AC6 AC8 AC10 AC12 AC13 AC14 AC16 AP1 AP2 AP4 AR1 AR2 AR3 AR4 AR5 AR6
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9 BC10 BC11 BC12 BC13
|
CC3 CC4 CC5
|
Conèixer i reconèixer els diferents tipus d’aigües residuals per poder proposar un esquema general de tractament en base a uns objectius a assolir. |
AC1 AC6 AC8 AC10 AC12 AC13 AC14 AC15 AC16 AP1 AP2 AP4 AR1 AR2 AR3 AR4 AR5 AR6
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9 BC10 BC11 BC12 BC13
|
CC3 CC4 CC5
|
Agafar consciència i adquirir una visió global de la problemàtics que porta associada el tractament de les aigües residuals. |
AC1 AC6 AC8 AC10 AC12 AC13 AC14 AC15 AC16 AP1 AP2 AP4 AR1 AR2 AR3 AR4 AR5 AR6
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9 BC10 BC11 BC12 BC13
|
CC3 CC4 CC5
|
Tema |
Subtema |
1. |
Introducció.
|
2. |
Legislació d'abocament d'aigües residuals.
|
3. |
Esquemes generals de depuració.
|
4. |
Introducció al projecte de plantes de tractament d'aigües residuals.
|
5. |
Operacions físiques unitàries:
-Pretractament.
-Homogeneïtzació de cabals.
-Mesclat.
-Sedimentació.
-Flotació.
-Filtració en medi granular.
-Transferència de gasos.
|
6. |
Processos químics unitaris.
-Precipitació química.
-Absorció.
-Desinfecció. |
7. |
Processos biològics unitaris.
-Introducció al metabolisme microbià.
-Cinètica creixement bacterià.
-Processos biològics de tractament.
-Processos de tractament aerobi de cultiu en suspensió.
-Processos de tractament anaerobi de cultius en suspensió.
|
8. |
Disseny d’instal•lacions pel tractament d'abocament dels fangs.
-Producció i característiques dels fangs.
-Sistemes d'espessiment.
-Estabilització aeròbia i química dels fangs.
-Digestió anaeròbia de fangs.
-Deshidratació de fangs.
-Compostatge.
-Destí final dels fangs de depuració.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
27 |
27 |
54 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
14 |
21 |
35 |
|
Atenció personalitzada |
|
3 |
1.5 |
4.5 |
|
Proves de desenvolupament |
|
3 |
6 |
9 |
Proves pràctiques |
|
3 |
6 |
9 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Combinació de classe magistral i estudi de casos. |
Resolució de problemes, exercicis |
Hands-Out. A partir de la introducció dels conceptes bàsics, es desenvolupen exemples, exercicis, activitats i tests ràpids. S’alterna el treball individual amb el treball en equip. |
|
Descripció |
Atendre al alumnes de forma individual per tal d'orientar-los en l'adquisició de coneixemnts tecnics i competencies socials.
Les consultes normalmentes fan en visites concertades en horari d'atenció en el despatx del professor. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis |
Hands Out. Durant les activitats de Hands Out de l’assignatura es realitzaran un seguit d’exercicis individuals o en grup sota la supervisió del professor. Eventualment, el problema treballat en la classe presencial es demanarà que es lliuri per escrit al professor en acabar la sessió per tal de ser corregit i avaluat. |
20% |
Proves pràctiques |
A final del període de impartició de l’assignatura, i en el període d'examens, es realitzarà una prova global dels coneixements adquirits per l’alumne al llarg del quadrimestre. |
50% |
Proves de desenvolupament |
Test parcial: Durant el curs, i en la data determinada, es realitzarà un test parcial dels continguts exposats. |
30% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
Técnicas de defensa del medio ambiente. Federico De Lora Soria y Juan Miró Chavarría, Editorial Labor, S.A., 1978, ISBN: 84-335-6323-8.
Ingeniería de aguas residuales. Tratamiento, vertido y reutilización. 3ª edición. Metcalf & Eddy, Inc., McGraw-Hill, 1995, ISBN: 84-481-1607-0.
Introduction to wastewater treatment processes. 2nd edition. R.S. Ramalho. Academic Press, Inc., 1983, ISBN: 0-12-576760-0.
Practical wastewater treatment. David L. Russell, Hohn Willey & Sons, Inc., 2006, ISBN: 0-471-78044-1.
Watewater Treatment, Biological and Chemical Processes. 3rd edition. Henze, Harremoes, la Cour Jansen, Arvin, Springer-Verlag, 2002, ISBN: 3-540-42228-5.
Biological wastewater treatment, 2nd edition, revised and expanded. C.P. Leslie Grady Jr., G.T. Daigger, H.C. Lim, Marcel Decker, 1999, ISBN: 0-8247-8919-9. Wastewater Engineering Treatment and Reuse 4th edition. Metcalf & Eddy, McGraw-Hill, 2003, ISBN: 0-07041878-0. |
Complementària |
|
- R.S. RAMALHO (1991) Tractament d'Aigües Residuals Ed. Reverte, S.A. Barcelona.
- HERNÀNDEZ, A. (1993) Depuración de Aguas Residuales Colección Seinor (nº9);Colegio de Ing. de Caminos, Canales y Puertos, Madrid; 3a ed.
- DEGREMONT (1979). Manuel Técnico del Agua; 4a ed.
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|