Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas |
|
Comú |
|
Professionalitzador |
|
Recerca |
|
AR4 |
El desenvolupament de dissenys eficients d’estudis experimentals o de simulació numèrica, en temes d’enginyeria, incloent l’anàlisi de dades obtingudes |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
|
Comú |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
|
Comú |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau |
Objetivos |
Competencias |
Aprendre les tècniques de millora de la qualitat al laboratori (disseny d'experiments, superfícies de resposta).
|
AR4
|
BC4
|
CC2
|
Aprendre les tècniques de millora de la qualitat a la fase de producció (control estadístic de procés).
|
AR4
|
BC4
|
CC2
|
Aprendre les tècniques de millora de la qualitat a l'inspecció del producte acabat (control de recepció).
|
AR4
|
BC4
|
CC2
|
tema |
Subtema |
Introducció. |
Introducció al disseny experimental. |
Inferència estadística. |
Estimació i contrast d'hipòtesis. |
Disseny factorial. |
Introducció al disseny factorial. Introducció al disseny factorial fraccionat. |
Superfícies de resposta. |
Mètodes i disseny de superfícies de resposta. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase |
Horas fuera de clase |
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
10 |
20 |
30 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
9 |
18 |
27 |
Treballs |
|
0 |
16 |
16 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Introducció de l'assignatura on s'expliquen els continguts a treballar, els objectius a avaluar, la metodologia que s'usarà, i el mètode d'avaluació. |
Sessió Magistral |
El professor explica els continguts teòrics de cada tema. S'utilitza la pissarra i la projecció dels apunts. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Es demana als alumnes que facin i lliurin pràctiques, realitzades amb ordinador, relacionades amb els continguts que s'estan treballant en cada moment. |
Treballs |
Els alumnes han de realitzar dos treballs pràctics sobre la darrera part del temari. |
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
descripción |
Els alumnes poden tenir atenció personalitzada sobre qualsevol aspecte del curs durant les hores d'atenció als estudiants i durant les hores de pràctiques a l'aula. |
|
|
descripción |
Peso |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Es valorarà l’aprofitament de les hores de pràctiques. |
50% |
Treballs |
Es valorarà un informe escrit per a cadascun dels dos treballs a realitzar. |
50% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
|
Bàsica |
Hicks, C. R., Fundamental concepts in the design of experiments, Oxford University Press,
Montgomery, D. C., Design and analysis of experiments, John Wiley & Sons,
|
|
Complementària |
Moore, D. S. and McCabe, D. C., Introduction to the practice of statistics, W. H. Freeman and Company,
Myers, R. H. and Montgomery, D. C., Response surface methodology: process and product optimization using designed experiments, John Wiley & Sons,
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|