DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) MATEMÀTIQUES I LA SEVA DIDÀCTICA II Codi 11131021
Ensenyament
Mestre Especialitat en Educació Primària (1997)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
4.5 3 1.5 Troncal Segon Primer
Modalitat i llengua d'impartició
Departament Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Coordinador/a
GIRONDO PÉREZ, MARÍA LUISA
Adreça electrònica marialuisa.girondo@urv.cat
Professors/es
GIRONDO PÉREZ, MARÍA LUISA
Web
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura treballa en profunditat la didàctica de la matemàtica en els primers nivells escolars8 1r-3r) en els aspectes quantitatius i espacials.
Com a conseqüència de l'extinció del pla d'estudi que estàs cursant, en aquesta assignatura només tindràs dret a examen. Per conèixer la data de realització de l'examen consulta a l'apartat d'horaris de les assignatures. En cas d'haver de sol·licitar convocatòria extraordinària recorda que per poder matricular aquest dret d'examen hauràs de presentar una sol·licitud a la secretaria del teu Campus/Centre.

Continguts
Tema Subtema

El curriculum de matemàtiques en els primers nivells
Aprenentatges esencials.
El treball matemàtica a l'educació Infantil.
El treball matemàtica en els primers cursos de Primària.
Les característiques del pensament dels alumnes d'aquestes edats.
Els objectius del curriculum.
La numeració i el càlcul en els primers nivells Utilitat social dels nombres.
Procès d'expressió numèrica. Simbolització.
Relacions numèriques fonamentals.
Les nocions de suma i de resta.
Acció física i expressió matemàtica.
Els materials per modelitzar les relacions numèriques.
El procès de representació verbal i simbòlica.
Mètodes propis per calcular i mètodes estandar.
La memorització de resultats de càlcul.
La multiplicació i la divisió en els primers cursos Sentit d'aquestes operacions en els primers nivells.
Models físics i càlculs
Estratègies per el treball de les "taules" de multiplicar.
La divisió quan eldivisor és d'un a xifra.
dividir per deu i valor posicional de les xifres.
Els residus en els divisions enteres.
Recursos espífics per aquesta temàtica.
L'espai físic i el treball geomètric en els primers nivells Nocions esencials d'orientació i posició.
Sistemes de referència.
Línies i dimensions.
La noció de forma. Formes geomètriques planes i formes tridimensionals.
La mesura en els primers nivells Les magnituds contínues
Ordenació.
Procès de mesurar. Tria d'unitats.
Expressió de resultats aproximats de mesura.
Construcció d'instruments per mesurar.

El temps.
Els diners.

Atenció personalitzada
Descripció
Els alumnes poden consultar dubtes al voltant del que es diu a la clase. Aclariments per utilitzar una bibliografia o d'altre...

Avaluació
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació
Bàsica Generalitat de Catalunya, Competències bàsiques, ,
Castro E. y otros, Didàctica de la Matemàtica en la educación primària, Síntesis, 2001
Chamorro c. y otros, Didàctica de las Matemàticas, Pearson, 2003
Generalitat de Catalunya, Disseny curricular, ,
NCTM, Principios y standares curriculares, Thales, 2000
, www.fi.uu.nl/rekenweb, ,
, www.matti.usu.edu, ,

Complementària

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent