Tema |
Subtema |
1. La comprensió i l'expressió oral i escrita (I) |
Models i estratègies, enfocaments i recursos didàctics
Tècniques d'expressió oral.
Tècniques d'expressió escrita.
L'aprofitament del folklore popular
Les dramatitzacions
La utilització lúdica i creativa de les llengües.
|
2. La comprensió i l'expressió oral i escrita (II) |
El gust per la lectura
L'anàlisi de la literatura infantil i juvenil
El còmic a la classe |
3. Objectius didàctics, continguts i activitats de la llengua a l'ensenyament primari |
L'ensenyament de l'ortografia
L'ensenyament de la gramàtica |
Descripció |
Els alumne hauran de rebre les directrius metodològiques i bibliogràfiques oportunes que els faciliti la tasca.
Els treballs individual tindran la proposta d'esquema i la seva bibliografia específica a l'espai virtual de l'assignatura. |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Aquesta prova consistirà en l'aplicació, sobre casos pràctics, d'elements treballats a classe, i en la formulació de criteris i opinions raonats sobre el caràcter didàctic de diferents exercicis, tècniques, procediments, etc. En tot moment es tindrà molt en compte la correcció en l'expressió escrita. Es recomana de portar un llibre de Llengua catalana o castellana de Primària. |
Bàsica |
J. Bruner, La parla dels infants, Eumo, 1985
A. Camps, La gramàtica a l'escola, Barcanova, 1986
A. Camps i altres, L'ensenyament de l'ortografia, Graó, 1989
D. Cassany i altres, Ensenyar llengua, Graó, 1993
D. Cassany, Construir l'escriptura, Empúries, 1999
D. Cassany, Cop d'ull. Textos i exercicis per a la comprensió lectora i l'expressió escrita, Edicions 62, 1991
D. Cassany, La cuina de l'escriptura, Empúries, 1993
D. Cassany, Escriure per comunicar-me, per divertir-me, Cruïlla, 1990
M. Cuervo y otros, Mejorar la expresión oral. Animación a través de dinámicas grupales., Narcea, 1991
J. Moreno; J. Paredes, Hacer sentir, pensar. Reflexiones y actividades para mejorar la comunicación, Ñaque, 2005
J. Palou; C. Bosch (coords), La llengua oral a l'escola: 10 experiències didàctiques., Graó, 2005
G. Rodari, Gramàtica de la fantasia., Aliorna, 1987
M. Vilà i Santasusana, Didàctica de la llengua oral formal: continguts d'aprenentatge i seqüències didàctiques., Graó, 2002
M. Correig i altres, Una capseta blanca que s'obre i es tanca., Graó, 1984
, http://www.monografias.com/trabajos15/metodos-creativos/metodos-creativos.shtml, ,
, http://www.elhuevodechocolate.es, ,
, http://www. edu365.primaria, ,
G. Lluch (coord.), ¿Cómo reconocer los buenos libros para niños y jóvenes?, Fundalectura (Bogotá), 2009
C. Lomas y otros, Ciencias del lenguaje, competencia comunicativa y enseñanza de la lengua, Paidós, 1993
J. Tough, Lenguaje, conversación y educación. El uso curricular del habla en la escuela desde los 7 años, Visor, 1989
F. Orteu, Per què no llegeixo?, Ara Llibres, 2003
F. Smith, Para darle sentido a la lectura, Trillas (México), 1990
T. Colomer y A. Teberosky, Proposta constructivista per aprendre a llegir i escriure, Vicens Vives, 2001
, http://personal2.iddeo.es/xgarcia/cuina.htm, ,
, http://academia.uat.edu.mx/parter/asesoria/escribir.htm, ,
M-Torra, Taller d'escriptura creativa, Educaula, 2009
C. Gil, Leer, contar y jugar: actividades de animación a la lectura, CCS, 2003
, http://www.xtec.cat, ,
|
|
Complementària |
, , ,
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|