DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) FONÈTICA (ANGLÈS) Codi 11141028
Ensenyament
Mestre Especialitat en Llengua Estrangera (1997)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 3 1.5 Troncal Primer Segon
Llengua d'impartició
Català
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
RIERA TOLÓ, MARIA
Adreça electrònica maria.riera@urv.cat
Professors/es
RIERA TOLÓ, MARIA
Web http://www.moodle.urv.net
Descripció general i informació rellevant Únicament convocatòria extraordinària d'examen que cal sol·licitar prèviament a la Secretaria del centre.
Com a conseqüència de l'extinció del pla d'estudi que estàs cursant, en aquesta assignatura només tindràs dret a examen. Per conèixer la data de realització de l'examen consulta a l'apartat d'horaris de les assignatures. En cas d'haver de sol·licitar convocatòria extraordinària recorda que per poder matricular aquest dret d'examen hauràs de presentar una sol·licitud a la secretaria del teu Campus/Centre.

Continguts
Tema Subtema
1. Introduction 1.1 Why Study English Phonetics and Phonology?
1.2 The Scope of Phonetics and Phonology
1.3 Speech Sounds, Phonemes, Allophones, Minimal Pairs and Minimal Sets
1.4 Spelling vs. Pronunciation in the English Language
1.5 The International Phonetic Alphabet: Symbols and Diacritics
1.6 Using Pronunciation Dictionaries
1.7 Using Internet Resources
1.8 Using Moodle
2. The Production of Speech Sounds 2.1 How Are Speech Sounds Produced?
2.2 Speech Organs Involved in the Production of Speech Sounds
2.3 The Role of Each of the Speech Organs in the Production of Speech Sounds
3. Segmental Phonology 3.1 Vowels: Pure Vowels
3.1.1 Cardinal Vowels
3.1.2 Classification, Description and Production of RP English Pure Vowels
3.1.2.1 Front Vowels
3.1.2.2 Back Vowels
3.1.2.3 Central Vowels
3.1.3 Strong vs. Weak forms
3.1.4 Spelling and Pronunciation
3.1.5 Sound Contrasts
3.1.6 Transcription
3.1.7 Error Identification and Correction
3.1.8 Creating Exercises and Activities
3.1.9 Differences Between British (RP) and American (GA) English Pure Vowels

3.2 Vowels: Diphthongs
3.2.1 Classification, Description and Production of RP English Diphthongs
3.2.1.1 Closing Diphthongs
3.2.1.2 Centring Diphthongs
3.2.2 Spelling and Pronunciation
3.2.3 Sound Contrasts
3.2.4 Transcription
3.2.5 Error Identification and Correction
3.2.6 Creating Exercises and Activities
3.2.7 Differences Between British (RP) and American (GA) English Diphthongs

3.3 Vowels: Triphthongs
3.3.1 Classification, Description and Production of RP English Triphthongs
3.3.2 Spelling and Pronunciation
3.3.3 Sound Contrasts
3.3.4 Transcription
3.3.5 Error Identification and Correction
3.3.6 Creating Exercises and Activities

3.4 Consonants
3.4.1 Classification, Description and Production of English Consonants
3.4.1.1 Stops
3.4.1.2 Fricatives
3.4.1.3 Affricates
3.4.1.4 Nasals
3.4.1.5 Laterals
3.4.1.6 Approximants
3.4.2 Spelling and Pronunciation
3.4.3 Sound Contrasts
3.4.4 Allophonic Variation
3.4.5 Transcription
3.4.6 Error Identification and Correction
3.4.7 Creating Exercises and Activities
3.4.8 Differences Between British (RP) and American (GA) English Consonants

3.5 Rhotic and Non-Rhotic Varieties of English

3.6 Pronunciation of the -(E)S Inflection

3.7 Pronunciation of the -ED Inflection

3.8 Pronunciation of Irregular Verbs
4. Suprasegmental Phonology 4.1 Stress
4.1.1 The Production adn Perception of Stress
4.1.2 Levels of Stress
4.1.2.1 Unstressed
4.1.2.2 Primary
4.1.2.3 Secondary
4.1.3 Stress in Simple Words
4.1.4 Stress in 2-Syllable Word-Class Pairs
4.1.5 Stress in Compound Words
4.1.6 Stress and Affixation
4.1.6.1 Prefixation
4.1.6.2 Suffixation
4.1.7 Sentence Stress
4.1.8 Error Identification and Correction
4.1.9 Creating Exercises and Activities

4.2 Rhythm
4.2.1 Types of Rhythm
4.2.2 Strong and Weak Forms
4.2.3 Error Identification and Correction
4.2.4 Creating Exercises and Activities

4.3 Intonation
4.3.1 Types of Languages
4.3.2 Intonation Patterns
- Falling Intonation
- Rising Intonation
4.3.3 The Use of Intonation to Convey Meaning
4.3.3.1 Statements
4.3.3.2 Questions
4.3.3.3 Directives
4.3.3.4 Exclamations
4.3.3.5 Simple Sentences
4.3.3.6 Complex Sentences (Coordination)
4.3.3.7 Compound Sentences (Subordination)
4.3.4 Error Identification and Correction
4.3.5 Creating Exercises and Activities

Atenció personalitzada
Descripció

Avaluació
 
Altres comentaris i segona convocatòria


Fonts d'informació
Bàsica

- Compilation of Course materials Available at the Photocopy Room and in MOODLE.
- Jones, D. (2003). Cambridge English Pronouncing Dictionary (16th Ed. Edited by P. Roach, J. Hartman & J. Setter). Cambridge: Cambridge University Press. [Edition with CD-ROM]

Complementària

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent