Tema |
Subtema |
TEMA INTRODUCTORI |
- Enfocament en l’aprenentatge de l’assigantura |
TEMA 1.- Els mètodes d’investigació
|
1.1. La metodologia científica i la investigació
1.2. Els paradigmes d’investigació
1.3. El pluralisme metodològic
1.4. Peculiaritats de la investigació educativa i els seus problemes
|
TEMA 2.- El procés i estratègia d’investigació
|
2.1- Disseny de la investigació
2.2- Elements de la investigació
2.3- Tipus d’investigació
2.4- Procés d’investigació: projecte d’investigació
|
TEMA 3.- Les tècniques d’investigació
|
3.1- Les tècniques de recollida d’informació
3.2- Les tècniques d’anàlisi de dades
|
TEMA 4.- Tècniques de recollida de dades: observació
|
4.1- Observació, mesura i escales
4.2- Observació directa simple
4.3- Observació documental
4.4- Altres instruments d’observació: Qüestionari, entrevista, escales...
|
TEMA 5.- La construcció d’un objecte d’estudi
|
5.1- La conceptualització
5.2- Operativització de conceptes |
TEMA 6.- El qüestionari
|
6.1- Definició, característiques i classes
6.2- Etapes
6.3- Elaboració del qüestionari
6.4- Aplicació del qüestionari
|
TEMA 7.- De les enquestes a la seva traducció en suport informàtic
|
7.1- Classes de dades i escales de mesura
7.2- Preparació i codificació de la dada
7.3- La matriu de dades
7.4- Introducció al paquet estadístic SPSS
|
TEMA 8.- L’anàlisi descriptiva univariada
|
8.1. Enfocament teòric i conceptual
8.2. L’anàlisi descriptiva univariada: taules de freqüències
8.3. L’anàlisi univariada i el programa estadístic SPSS
|
TEMA 9.- L’anàlisi exploratòria
|
9.1- Els índex estadístics
9.2- Representacions gràfiques
9.3- Condicions d’aplicació
9.4- L’anàlisi exploratòria amb SPSS
|
TEMA 10.- Tractament de preguntes multiresposta
|
10.1-Tipus de pregunta multiresposta
10.2- Tractament amb SPSS
|
TEMA 11.- La transformació de dades
|
11.1- Agrupació de variables
11.2- La creació d’escales, índex i tipologies
11.3- Agrupació i transformació amb SPSS
|
TEMA 12.- Anàlisi bivariada: les taules de contingència
|
12.1- Les taules de contingència
12.2- Lectura d’una taula de contingència
12.3- Signicativitat de la relació entre variables
|
Descripció |
L'atenció personalitzada consistirà en tutories personalitzades o de petit grup per orientar en la realització del treball d'investigació |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els alumnes que no puguin seguir la dinàmica de classe presencial tindran dues opcions: - un examen al qual hauran de demostrar que han assolit els objectius de l'assignatura. - un treball general que compleixi el requeriments definits pel professor; aquesta opció requerirà una acción tutoritzada des del començament de l'assignatura (durant el primer mes). Aquestes dues opcions seràn les que s'apliquin als estudiants que siguin avaluats a la segona convocatòria. |
Bàsica |
Brunet, I.; Belzunegui, A.; Pastor, I, Les tècniques d’investigació social i la seva aplicació., 2000, Tarragona, URV.
Brunet, I.; Belzunegui, A.; Pastor, I., Tècniques d’investigació social: fonaments epistemològics i metodològics., 2002, Pòrtic
|
|
Complementària |
Arnal, J.; del Rincón, D. i Latorre, A., Investigación educativa: Fundamentos y metodologías, 1992, Ed. Labor. Barcelona
De Ketele, J. M. i Roegiers, X., Metodología para la recogida de la información., 1995, La Muralla. Madrid
Dominguez Amorós, M., Coco prieto, Andrés, Tècniques d’investigació social, 2000, Universitat de Barcelona
Haroldo, Elorza, Estadística para las ciencias sociales y del comportamiento., 2000, Oxford University Press
Latorrre, A.; del Rincón, D. i Arnal, J., Bases metodológicas de la investigación educativa., 1996, Gràfiques 92. Barcelona
León, O. G. i Montero, I., Diseño de investigaciones., 1993, McGraw-Hill. Madrid
Wittrock, M., La investigación de la enseñanza., 1989, Paidós. Barcelona
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|