DATOS IDENTIFICATIVOS 2011_12
Asignatura (*) ORIENTACIÓN PROFESIONAL Código 11152108
Titulación
Pedagogía (2002)
Ciclo
Descriptores Cr.totales Cr.Teoría Cr.Prácticos Tipo Curso Periodo
4.5 3 1.5 Obligatoria Quinto Segundo
Lengua de impartición
Català
Departamento Pedagogia
Coordinador/a
POY ALEGRET, SEBASTIÀ
Correo-e sebastia.poy@urv.cat
Profesores/as
POY ALEGRET, SEBASTIÀ
Web http://en construcció
Descripción general e información relevante Capacitar l'alumne en les funcions i tasques pròpies d'un orientador professional

Competencias
Código  
A3 Conèixer les bases teòriques i epistemològiques dels processos educatius i formatius.
A4 Conèixer els fonaments i la metodologia d’avaluació, referida a programes, contextos, processos, productes, professionals, institucions i/o organitzacions i sistemes educatius.
A5 Conèixer els fonaments teòrics i metodològics sobre la construcció, validació i ús d’instruments de mesurament educatiu.
A7 Conèixer els models, principis i enfocaments de l’orientació educativa, escolar i professional en contextos educatius diversos.
A12 Conèixer les fonts relatives al treball pedagògic en els seus diversos àmbits, saber accedir a elles i gestionar-les.
A14 Fonamentar el disseny de mitjans didàctics i de contextos educatius, dissenyar i avaluar la seva utilització.
A15 Dissenyar programes d’intervenció, orientació i formació adaptats ales característiques diferencials de subjectes i situacions en els diversos trams del sistema educatiu i àrees curriculars.
A16 Avaluar programes d’intervenció i orientació psicopedagògica.
A17 Dissenyar i aplicar tècniques i instruments de diagnòstic i detecció de varibales que justifiquen una acció educativa concreta.
A20 Avaluar processos d’orientació adaptats a les característiques diferencials dels subjectes, contextos i models d’orientació.
A27 Realitzar la gestió professional dels recursos humans, materials i funcionals en entorns d’educació i formació.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resoldre problemes de forma efectiva
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa
B5 Treballar de forma col·laborativa
B6 Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional
B7 Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà
B9 Capacitat d’anàlisi i síntesi
B10 Organització i planificació
B11 Gestió de la informació
B12 Capacitat de presa de decisions
C2 Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia

Objetivos de aprendizaje
Objetivos Competencias
1. Adquirir els coneixements bàsics del programa plantejat A7
A12
A20
B1
B2
B12
C2
C5
2. Conèixer els fonaments de l'Orientació Professional A3
A7
B3
B9
B11
C2
C5
3. Dissenyar, planificar, aplicar i avaluar un programa d'Orientació Professional A4
A5
B10
B11
B12
C2
C5
4. Aplicar els continguts de la matèria en la realització de treballs pràctics A15
A16
A17
B2
B4
C2
C5
5. Ser capaç d'elaborar un informe psicopedagògic professional A20
A27
B6
B9
B11
C2
C5
6. Crear un espai col·laboratiu per a la reflexió i anàlisi sobre iniciatives d'ocupació i autoocupació A7
A14
B5
B6
C2
C5
7. Capacitar l'alumne en el disseny i construcció del seu projecte personal d'inserció laboral A12
B6
B7
B12
C2
C5

Contenidos
tema Subtema
Part I: L'Orientació Professional

Part II: Les sortides professionals del pedagog

Part III: Programes d'Orientació Professional
Part I
1.1. Orientació Professional. Delimitació conceptual
1.2. Instruments d'OP
1.3. Diagnòstic en l'OP
1.4. L'informe psicopedagògic professional

Part II
2.1. El perfil professional del pedagog
2.2. Inserció laboral del pedagog

Part III
3.1. Programes d'OP. Classificació
3.2. Fases en el disseny de programes d'OP
3.3. Àrees d'intervenció


Planificación
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase Horas fuera de clase (**) Horas totales
Actividades introductorias
3 0 3
 
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria
15 22.5 37.5
Trabajos
15 45 60
 
Atención personalizada
10 0 10
 
Pruebas objetivas de preguntas cortas
2 0 2
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías
  descripción
Actividades introductorias S'incidirà en la responsabilitat en la presa de decisions i en el lliurament de les activitats en els terminis establerts
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria Orientació i assessorament a l'aula
Trabajos Orientació i assessorament personalitzat per l'elaboració dels treballs

Atención personalizada
 
Atención personalizada
Trabajos
descripción
Assessorament en horari d'atenció i per via telemàtica

Evaluación
  descripción Peso
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria Supòsits pràctics a l'aula 30%
Trabajos Treball d'OP 30%
Pruebas objetivas de preguntas cortas Examen 40%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Fuentes de información

Básica , , ,
Alfredo Pérez Boullosa, Orientación e inserción professional, Nau Llibres, València

Se us enviarà en un document a part

Complementária

Recomendaciones


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.