Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Conèixer les àrees curriculars de l'Educació Primària, la relació interdisciplinària entre elles, els criteris d'avaluació i el cos de coneixements didàctics entorn dels procediments d'ensenyament i aprenentatge respectius. |
| A2 |
Dissenyar, planificar i avaluar processos d'ensenyament i aprenentatge, tant individualment com en col•laboració amb altres docents i professionals del centre. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de l'educació primària. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Entén i sap utilitzar els principis bàsics i les lleis fonamentals de les ciències experiemntals ( Física, química, biologia i geologia)
| | A2 |
Promou el pensament científic i l'experimentació.
Coneix detalladament el currículum escolar de les ciències experimentals.
Utilitza l'estructura de les metodologia científica a l'hora de dissenyar activitats escolars relatives a les ciències experimentals del currículum de l'educació primària.
Desenvolupa i avalua continguts del currículum escolar de les ciències experimentals de l'educació primària mitjançant recursos didàctics adequats.
Analitza la mútua influència entre ciència, societat i desenvolupament tecnològic, així com les conductas ciutadanes adequades, per procurar un futur sostenible.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Presenta opcions de solució que són efectives en la majoria dels casos per resoldre els problemes
Troba la solució adequada
Transfereix l’ aprenentatge de casos i exercicis de l’ aula a situacions reals d’ altres àmbits
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
1. L’entorn i la seva conservació.
|
|
2. El món dels éssers vius; Les persones i la salut. |
|
3. Matèria i energia. |
|
4. Entorn, tecnologia i societat. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
Sessió Magistral |
|
10 |
9 |
19 |
Pràctiques a laboratoris |
|
9 |
9 |
18 |
Presentacions / exposicions |
|
16 |
9 |
25 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0.5 |
1.5 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
L'objectiu d'aquesta mena d'activitats és la d'orientar el treball a fer durant el curs. |
Sessió Magistral |
La finalitat de les sessions magistrals és la de desenvolupar els aspectes teòrics necessaris per tal portar a terme l'estudi de casos. |
Pràctiques a laboratoris |
La finalitat de les sessions de laboratori és la de desenvolupar els aspectes pràctics de laboratori necessaris per tal portar a terme els supòsits pràctics. |
Presentacions / exposicions |
Plantejament d’una situació real en la qual ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al la situació real. |
Descripció |
L'atenció personalitzada és recomanable en una assignatura d'aquesta tipologia. Mitjançant aquesta atenció personal es podran corregir desviacions en l'enfocament del treball de l'alumne, aclarir dubtes concrets, orientar la forma d'enfocar les tasques a realitzar, etc. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Aquestes proves s'han d'entendre com l'exposició de l'estudi del "supòsit pràctic/estudi de casos a l'aula ordinària" i la consegüent avaluació (per part del professor) i coavaluació (per part dels alumnes). El detall del mecanisme d'avaluació s'explicitarà al programa de l'assignatura. En el cas que l'assignatura tingui dues parts diferenciades (FQ i BG), l'assignatura es considerarà superada quan la mitjana aritmètica de les dues parts sigui igual o superior a 5 i que cap de les dues parts no tingui una nota inferior a 4. |
100 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
La font d'informació bàsica és: DECRET 142/2007, de 26 de juny, pel qual s'estableix l'ordenació dels
ensenyaments de l'educació primària.
Les altres fonts d'informació poden ser diverses, ja que és l'alumne qui ha de seleccionar aquelles fonts que consideri més adients. |
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS I/11234110 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|