Code |
|
A1 |
Demostrar coneixement i comprensió de les coordenades espai-temporals (diacronia i sincronia) i dels límits i interrelacions geogràfiques i culturals de la història de l’Art |
A2 |
Visió diacrònica general de la història de l’Art universal. |
A3 |
Visió diacrònica regional y complerta dels fenòmens artístics territorials. |
A4 |
Coneixements particulars i optatius de la Història de l'Art |
A5 |
Ha de demostrar coneixement i comprensió de les diferents metodologies d’aproximació a la Història de l’Art i de la seva contingència històrica (Historiografia de l’Art) |
A6 |
Ha de demostrar coneixement i comprensió sistemàtic i integrat del fet artístic: teoria i pensament estètic, diferents llenguatges, procediments i tècniques de la producció artística al llarg de la història. |
A7 |
Ha de demostrar coneixement i comprensió de les principals fons literàries i documentals de la Història de l’Art. |
A8 |
Ha de demostrar coneixement i comprensió d’iconografia, aspecte essencial per a la interpretació de les imatges. |
A9 |
Ha de demostrar coneixement i comprensió la història i les problemàtiques actuals de la conservació, criteris de restauració i gestió del patrimoni històric, artístic i cultural. |
A10 |
Ha de demostrar coneixement i comprensió de museologia i museografia. |
A11 |
Ha de demostrar coneixement i comprensió sobre documentació, composició de materials i tècniques constructives dels bens artístics mobles i immobles. |
A12 |
Ha de demostrar coneixement i comprensió sobre el mercat de l’art: antiquariat, galeries, taxació i mecenatge-. |
A13 |
Ha de demostrar coneixement i comprensió general de la Història Universal |
A17 |
Ha de demostrar habilitat en la metodologia científica en història de l’art: estats de la qüestió, anàlisis integrals de l’obra d’art, replantejament de problemes , recerca d’informació inèdita, plantejament d’hipòtesis, processos crítics de síntesis, formulació ordenada de conclusions. |
A18 |
Ha de demostrar habilitat en gestió de col·leccions d’art: inventari, documentació, catalogació, comissariat, exposicions i difusió d’art. |
A19 |
Ha de demostrar habilitat en interpretar i utilitzar els gràfics, dibuixos, fotografies, imatges en moviment, informàtica. (Coneixements instrumentals aplicats a la Història de l’Art) |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
B6 |
Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional |
B9 |
Interdisciplinarietat (humanitats): Filosofia, Història de l’Estètica, llengües antigues, Semiòtica, Història de les Arts Escèniques, Història de la Música, Mitologia, Història de les Grans Religions, Sociologia i Antropologia. |
B13 |
Presa de desicions |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia |
Objectives |
Competences |
Approach cinematic art student demonstrations and ideas from mid twentieth century to the present. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A17 A18 A19
|
B3 B9
|
C2 C5
|
Knowing one of the most influential arts at all levels, from birth. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A17 A18 A19
|
B3 B9
|
C2 C5
|
The birth of cinema in Spain until the present: his evolution. |
A1
|
B3 B5 B6 B13
|
C1 C2 C5
|
Topic |
Sub-topic |
1. Recovery |
1.1. Introduction
1.2. Materials
1.3. Conservation
|
2. History of cinema |
2.1. Origins of Cinema in Europe
2.2. Origins of cinema inAmerican
2.3. The heyday of the silent in American
2.4. Consolidation of gender, language and star
2.5. The heyday of the silent in Europe
2.6. German Expressionism
2.7. The French vanguard
2.8. The Soviet cinema
2.9. The emergence of sound
2.10. The American cinema of the New Deal
2.11. The film dictatorships
2.12. Cinema during World War II
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
|
Lecture |
|
3 |
0 |
3 |
Practicums/Case studies |
|
24 |
12 |
36 |
Debates |
|
12 |
12 |
24 |
Assignments |
|
0 |
24 |
24 |
Field work/trips |
|
12 |
6 |
18 |
Scientific and/or public events |
|
6 |
9 |
15 |
|
Personal tuition |
|
12 |
0 |
12 |
|
Objective multiple-choice tests |
|
2 |
15 |
17 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
The teacher will introduce the program of the course and give guidelines to follow during the course. |
Lecture |
Explained the issue and retrieval using visual presentation materials. |
Practicums/Case studies |
Each issue of film history will be studied using a specific film-related topic that will be screened in the classroom. |
Debates |
Every film screened studied in class through a discussion of its content, form and language in which it develops. |
Assignments |
With all the data from the screening and discussion should be made ??brief comments (1 page) analysis of cinematographic films studied. |
Field work/trips |
To learn how the film will work on a research periodical emptying a year and a day since. |
Scientific and/or public events |
Will attend the course to film events that occur in the area as the Festival activities or Memorimage Classroom Film URV. |
|
Field work/trips |
Personal tuition |
Introductory activities |
Assignments |
|
Description |
The teacher resolved in hours of tutoring in the office all the questions about the program, and all consultations are done via email.
Also will be discussed in class and guide the outcome of the work done individually.
Will also practices in office hours, attending to the problems and guiding the research and presentation of results. |
|
|
Description |
Weight |
Assignments |
We appreciate all comments of the films viewed in class. |
15% |
Field work/trips |
We assessed practices periodical emptying. |
23% |
Scientific and/or public events |
We appreciate the comments of the acts which agreed to attend. |
8% |
Objective multiple-choice tests |
The final exam will consist of 50 multiple choice questions on the agenda and projections worked in class. |
54% |
|
Other comments and second exam session |
La segona convocatòria serà amb els mateixos paràmetres que la primera. |
Basic |
|
ALTMAN,
Rick, Los géneros cinematográficos, Paidós , Barcelona, 2000. BAZIN,
André, ¿Qué es el cine?, Rialp, Madrid, 1990. BENET
Vicente J. La cultura del cine. Introducción a la historia y la estética del
cine, Paidós,
Barcelona, 2004. BORDWELL,
David (y otros), El cine clásico de Hollywood, Paidós, Barcelona, 1977. ROMAGUERA,
Joaquim y ALSINA, Homero (comps.), Textos y manifiestos del Cine, Cátedra, Madrid, 1993. SÁNCHEZ
NORIEGA, J. Luis, Historia del cine, Alianza, Madrid, 2002. SÁNCHEZ-BIOSCA, Vicente, Cine y vanguardias
artísticas, Paidós, Barcelona, 2004 |
Complementary |
|
|
Subjects that continue the syllabus |
HISTORY OF CINEMA II/12072016 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
HISTORY OF THE SPANISH CINEMA/12073231 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
20TH CENTURY ART/12071008 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|