Codi |
|
A1 |
Espais geogràfics regionals. |
A2 |
Història i pensament de la disciplina geogràfica |
A3 |
Geografia humana, econòmica i social. |
A4 |
Geografia física i medi ambient. |
A5 |
Ordenació del territori. |
A6 |
Mètodes d’informació geogràfica. |
A7 |
Metodologia i treball de camp. |
A8 |
Utilitzar la informació geogràfica com a instrument de interpretació del territori. |
A10 |
Relacionar i sintetitzar informació territorial transversal |
A11 |
Realitzar diagnosis integrades de l’acció pública. |
A12 |
Explicar els processos de l’actualitat mediàtica. |
A13 |
Expressar informació cartogràficament. |
A14 |
Treball de camp i coneixements directes del territori. |
A15 |
Elaborar i interpretar informació estadística. |
A16 |
Conèixer, comprendre i interpretar el territori. |
A17 |
Interrelacionar el medi físic i ambiental amb l’esfera social i humana. |
A18 |
Combinar un enfocament generalista amb un anàlisis especialitzat. |
A19 |
Interrelacionar els fenòmens a diferents escales territorials |
A20 |
Explicar la diversitat de llocs, regions i localitzacions. |
A21 |
Comprendre les relacions espacials. |
A22 |
Analitzar i interpretar els paisatges. |
A23 |
Generar sensibilitat i interès per als temes territorials i ambientals. |
A24 |
Ordenar i sintetitzar informació. |
A25 |
Exposició i transmissió dels coneixements geogràfics. |
A26 |
Entendre els problemes de forma multidimensional. |
A27 |
Gestionar la complexitat. |
A28 |
Oferir explicacions senzilles a problemes complexos. |
A29 |
Generar acords en equips interdisciplinaris. |
A30 |
Oferir nous usos a sabers tradicionals. |
A31 |
Capacitat d’entendre el llenguatge i les propostes d’altres “especialistes”. |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B4 |
Treballar de forma col•laborativa. |
B5 |
Comprometre’s amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
B6 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l’entorn laboral com a ciutadà. |
B8 |
Capacitat d’anàlisis i síntesis. |
B9 |
Capacitat d’organització i planificació. |
B10 |
Coneixements d’informàtica relatius a l’àmbit d’estudi. |
B11 |
Capacitat de gestió de la informació. |
B12 |
Presa de decisions. |
B13 |
Treball en equip. |
B14 |
Treball en un equip de caràcter interdisciplinari. |
B16 |
Habilitats en les relacions interpersonals. |
B17 |
Reconeixement a la diversitat i a la multiculturalitat. |
B18 |
Raonament crític. |
B19 |
Compromís ètic. |
B20 |
Aprenentatge autònom. |
B21 |
Adaptació a noves situacions. |
B22 |
Creativitat. |
B23 |
Liderat. |
B24 |
Coneixement d’altres cultures i costums. |
B25 |
Iniciativa i esperit emprenedor. |
B26 |
Motivació per la qualitat. |
B27 |
Sensibilitat vers el medi ambient. |
B28 |
Capacitat d’aplicar els coneixements a la pràctica. |
B29 |
Habilitats d’investigació. |
B30 |
Capacitat de treballs individuals. |
B31 |
Disseny i gestió de projectes. |
B32 |
Responsabilitat. |
B33 |
Actitud sistemàtica de cura i precisió en el treball |
B34 |
Capacitat d’adaptació als imprevistos. |
B35 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d’un idioma estranger. |
C2 |
Utilitzar com a usuaris les eines bàsiques en TIC. |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món. |
C4 |
Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
Conèixer i diferenciar els trets bàsics dels diversos sistemes d'ordenació territorial europeus, inclòs l'espanyol |
A1 A5 A11 A12 A16 A17 A20 A23 A24 A25 A27
|
B1 B3 B6 B8 B17 B20 B24 B29 B30 B32 B33
|
C1 C2 C3 C4 C5
|
Formular i exposar gràficament objectius per a un pla d'ordenació territorial a partir d'un diagnòstic previ
|
A5 A10 A17 A19 A23 A24 A25 A27 A29 A30 A31
|
B1 B2 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B16 B18 B19 B20 B22 B23 B26 B27 B28 B31 B32 B33 B35
|
C2 C5
|
Formular i dissenyar propostes, projectar i expressar cartogràficament categories d'ordenació tenint en compte els objectius territorials per a un espai determinat |
A5 A6 A7 A10 A11 A13 A14 A15 A17 A19 A23 A24 A25 A26 A27 A29 A30 A31
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B16 B18 B19 B20 B21 B22 B23 B25 B26 B27 B28 B29 B30 B31 B32 B33 B35
|
C2 C5
|
Responsabilitzar-se d'una part de treball col.lectiu i participar en l'elaboració conjunta de les diferents fases d'un pla d'ordenació |
A5 A6 A7 A23 A24 A25 A26 A27
|
B1 B2 B3 B4 B8 B9 B11 B12 B13 B16 B18 B21 B22 B23 B25 B26 B27 B30 B31 B32 B33 B34 B35
|
|
Valorar l'aplicació real dels coneixements adquirits en l'ensenyament en la solució de problemes territorials |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A26 A28 A29 A30
|
B6 B9 B12 B13 B14 B16 B18 B19 B21 B22 B23 B25 B26 B27 B28 B31 B32 B33 B34
|
C3
|
Obtenir, elaborar i expressar cartogràficament la informació necessària per a l'anàlisi i la planificació d'un espai concret |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A21 A22 A23 A24 A25 A28
|
B2 B3 B4 B8 B10 B11 B12 B13 B16 B21 B22 B26 B28 B29 B31 B33 B35
|
C2
|
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació continguts i metodologia de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició de la part teòrica dels temes de l'assignatura |
Pràctiques de camp/sortides |
Sortides a la zona de treball per tal de comprovar el diagnòstic, objectius i model territorial |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Elaboració de les unitats de síntesi del medi físic i de les categories d'ordenació. |
Debats |
Discussió sobre els objectius i el model territorial de la zona d'estudi i treball. |
Presentacions / exposicions |
Exposició dels resultats del treball en grup. |
Treballs |
Continuació del treball d'Ordenació del Territori I, Objectius, model territorial i propostes.
Informe sobre un pla d'ordenació territorial. |
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques de camp/sortides |
Ressenya de les sortides |
5% |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Resultats del treball en grup d'elaboració de cartografia d'unitats de síntesi. |
5% |
Debats |
Participació i contribucions a la discussió sobre els objectius i model territorial |
5% |
Presentacions / exposicions |
Exposició dels resultats del treball en grup |
10% |
Treballs |
Segona part del treball d'ODT I: Objectius, model territorial i propostes. Treball en grup
Elaboració d'informe sobre pla d'ordenació territorial |
35% |
Proves de desenvolupament |
Prova sobre la teoria exposada durant el curs i d'alicació dels resultats del treball de curs. |
40% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
- Es guardarà, per la segona convocatòria, les qualificacions dels treballs, pràctiques i examen de la primera convocatòria, sempre que aquesta sigui superior a 5. - Es imprescindible presentar, amb una qualificació superior a 5, totes les proves i examens plantejats a la primera convocatòria per aprovar la segona convocatòria. |
Bàsica |
GÓMEZ OREA, D., Ordenación territorial, Mundi-Prensa y Agrícola, 2002
GÓMEZ OREA, D., Ordenación del territorio. Una aproximación desde el medio, ITGE y Agrícola Española, 1995
ESTEBAN, J., Elementos de ordenación urbana, Edicions de l’UPC, 1998
PUJADAS, R. i FONT, J., Ordenación y planificación territorial, Síntesis, 1998
SCHEID, A.H., Política de ordenación del territorio en Europa, Universidad y Consejería de Obras Públicas de la Junta de Andalucía, 1996
GÓMEZ DELGADO, M. i BARREDO CANO, J.I., Sistemas de Información Geográfica y evaluación multicriterio en la ordenación del territorio, Ra-Ma, 2005
GALIANA, L. i VINUESA, J., Teoría y práctica para una ordenación racional del territorio, Síntesis, 2010
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
GEOGRAFIA HUMANA APLICADA II. CIUTAT I PLANIFICACIÓ URBANA/12092014 | ORDENACIÓ DEL TERRITORI I/12092015 | PLANIFICACIÓ TERRITORIAL DE CATALUNYA/12092217 |
|
|
Altres comentaris |
És prerequisit de l'assignatura no qualificar fins que no s'han aprovat totes les troncals fins a quart. Es fa un treball continuació d'ordenació del territori I, no té sentit matricular-s'hi sense haver-ho fet d'ordenació del Territori I. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |