Código |
|
A2 |
Coneixement de les tècniques d’investigació i anàlisi de la naturalesa i les interelacions entre els subjectes de la comunicació publicitària: creatius, empreses, institucions, agències de publicitat i de relacions públiques, mitjans, suports i públics. Desenvolupament dels fonaments conceptuals de la direcció estratègica aplicats a la comunicació per objectius per a, des d’un plantejament metodològic, assistir als operadors que han de prendre decisions a la recerca d’eficàcia comunicativa. |
A3 |
Coneixement de les tècniques de gestió de les empreses de comunicació, amb especial atenció per les publicitàries i de relacions públiques, així com de la gestió de les àrees funcionals de la comunicació corporativa i publicitària a les empreses públiques i privades: aspectes jurídics, fiscals i de relacions laborals; finançament i comptabilitat. |
A15 |
Capacitat i habilitat per establir un pla de comunicació per a una empresa o institució |
A16 |
Capacitat i habilitat per a l’exercici liberal de la professió |
A19 |
Capacitat i habilitat per a la creació i el desenvolupament d’elements gràfics, imatges, símbols o textos |
A20 |
Capacitat i habilitat per exercir com a experts en la gestió estratègica de la imatge corporativa d’una empresa |
A21 |
Capacitat i habilitat per identificar, valorar, gestionar i protegir els actius intangibles de l’empresa, tot afegint valor als seus productes i serveis i reforçant la seva reputació |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
B9 |
Planificació i organització |
B10 |
Capacitat de lideratge |
Objetivos |
Competencias |
Presentar als alumnes, de forma metòdica i estructurada, una visió global sobre l’Estructura de la Comunicació Publicitària i de Relacions Públiques (una Campanya Global de Comunicació), introduint-los en els conceptes clau, la terminologia pròpia, els elements distintius i els diferents processos i etapes de planificació de la comunicació, tant des d’una perspectiva teòrica com de la pràctica professional. |
A2 A3
|
B2 B4 B5 B9 B10
|
|
Conèixer i aplicar les tècniques de planificació d'una campanya de comunicació per a empreses, institucions i organitzacions. |
A15 A16 A19 A20 A21
|
B2 B3 B4 B5 B9 B10
|
|
tema |
Subtema |
1) Investigació i Anàlisi de la informació |
|
2) Anàlisi DAFO |
|
3) Públics de la Campanya |
|
4) Objectius de la Campanya |
|
5) Línia Global de la Campanya |
|
6) Selecció de les Accions Tàctiques de la Campanya |
|
7) Calendari Global de la Campanya |
|
8) Pressupost de la Campanya |
|
9) Planificació de les Accions Tàctiques de la Campanya |
|
10) Producció de les Peces de Comunicació de la Campanya
|
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase |
Horas fuera de clase |
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
5 |
0 |
5 |
|
Sesión magistral |
|
45 |
30 |
75 |
Trabajos |
|
50 |
120 |
170 |
|
Atención personalizada |
|
50 |
0 |
50 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
L’assignatura combinarà les classes teòriques a l’aula, amb exercicis pràctics i amb tutories acordades amb antelació amb cadascun dels grups de treball.
La realització d'aquesta assignatura implica el coneixement dels continguts desenvolupats en altres assignatures, ja que no es faran classes d’aspectes teòrics sobre les tècniques concretes de Publicitat i Relacions Públiques. Es recomanarà bibliografia específica sobre els temes que es vulguin aprofundir. |
Sesión magistral |
Les classes teòriques s’utilitzaran per l’exposició de cadascun dels aspectes teòrics de la Campanya de Comunicació, i com desenvolupar-los en la pràctica professional.
|
Trabajos |
Les classes pràctiques podran ser de 2 tipus:
a) Exercicis Pràctics de Classe: es faran en grups, per tal d’assimilar correctament els conceptes exposats, lligant la teoria i la pràctica. També es realitzaran presentacions a classe per part del alumnes dels treballs i exercicis realitzats.
b) Tutories: per a cadascun del grups de treball establerts, acordades amb antelació, per a fer un seguiment específic. Es concretarà amb cada grup l’horari de tutoria. Les tutories seran per a orientar els grups sobre la realització dels aspectes concrets del Projecte de Campanya. |
|
descripción |
Se realitzaran tutoríes personals i de grups per guiar els estudiants en la realització de les diferents activitats de l'assignatura.
Consultar l'horari de tutoria de cada professor de l'assignatura: Paul Capriotti (coordinador), Nani Rodriguez i Andrea Oliveira. |
|
|
descripción |
Peso |
Sesión magistral |
Part Teòrica de l'assignatura. Examen Teòric tipus test. Exercicis de Clase. |
20% de la nota final. |
Trabajos |
Part pràctica de l'assignatura. Desenvolupament de les eines d'una campanya de comunicació. S'haurà de fer en grups o equips de treball (NO es poden fer individualment). S'hauran de presentar diversos informes i es realitzaran varies presentacions. |
50 % de la nota final. |
Otros |
Part Teòrica de l'assignatura. Treball de Investigació i Anàlisi. |
30% de la nota final |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
1a Convocatòria: Avaluació Continuada. L'avaluació continuada implica l'avaluació permanent durant tot el curs: la Part "Teòrica" i la Part "Pràctica". La qualificació final serà la mitjana de 2 parts (d'acord a la seva ponderació). a) Part Teòrica. 50% de la nota final. Hi haurà 2 parts: examen tipus test i exercicis de classe (20% de la nota final) i un treball de investigació i anàlisi (30% de la nota final). Es obligatori aprobar totes 2 parts. Si no s'aprova l'examen tipus test, es pot recuperar. Si no s'aprova el Treball de Investigació i Anàlisi, no es podrà realitzar la part pràctica i s'anirà directament a la 2a convocatòria (avaluació final). b) Part ${1}iPràctica${1}i. 50% de la nota final. Desenvolupament de les eines d'una campanya de comunicació. S'haurà de fer en grups o equips de treball (NO es poden fer individualment). S'hauran de presentar diversos informes i es realitzaran varies presentacions. S'hauran d'aprovar tots els informes i totes les presentacions. Cada treball (informe o presentació) tindrà la seva ponderació sobre la nota final de esta part. Si no s'aprova algun dels treballs, s'anirà a la 2a convocatoria (avaluació final). 2a Convocatòria. Avaluació Final. L'Avaluació Final de l'assignatura serà un examen, que constarà de 2 parts. La qualificació final serà la mitjana les 2 parts (d'acord a la seva ponderació). S'haurà d'aprobar la part teórica per pasar a la part práctica. a) ${1}iExamen Teòric tipus test${1}i, sobre els continguts teòrics de l'assignatura (70% de la nota). L'examen teòric consta de 2 parts: a) sobre els continguts de les clases teòriques, i b) sobre els continguts del dossier de lectura obligatori (disponible a copisteria). S'haurà obtenir al menys un 5,00 en cadascuna de les 2 parts de l'examen per fer la mitjana. b) ${1}iExamen Pràctic${1}i, d'algun o alguns dels continguts teòrics de l'assignatura (30% de la nota). S'haurà obtenir al menys un 5,00 en aquesta part. Per poder fer la segona part de l'Examen Final (l'Examen Pràctic), s'haurà d'haver aprovat previament l'examen teòric. A l'avaluació (tant Continuada com Final) dels Continguts dels exercicis pràctics y presentacions es valorarà: a) Creativitat i Innovació a les diferents accions i propostes. b) Varietat i Proporcionalitat de les diferents accions i propostes. c) Adequació a la realitat de la planificació de les diferents accions i propostes. Cal tenir en compte que l'avaluació de determinats aspectes del treball de creativitat, planificació y disseny, són difícilment objectius des de la perspectiva científica, i d'acord amb la lògica de la disciplina podrà presentar-se inclinacions subjectives. Sempre s'intentarà justificar la decisió del professor amb l'argumentació adient, recorrent a la seva experiència pràctica, dinàmica professional, i a la teoria general exposada a la literatura, minimitzant al màxim així, els criteris personals o de “gust”. Tanmateix es recomana a l'alumnat d'utilitzar totes les eines d'argumentació possibles per a justificar els motius que els han dut a prendre decisions concretes i respostes concretes a les necessitat del client (pe. Planificació de mitjans = càlcul matemàtic d'impactes). La CORRECCIÓ GRAMATICAL i ESTILÍSTICA de tots els escrits i presentacions serà un element determinant en l'avaluació (tant continuada com final). Per tant, NO S'APROVARÀ cap treball, exercici o presentació que contingui errors ortogràfics i/o estilístics. |
Básica |
|
Les lectures bàsiques s’establiran a partir d’un dossier de lectures, elaborat a partir de textos d’aquests llibres i també d’articles de revistes i journals. Aquest dossier es deixarà a la copiteria del Campus Catalunya a principi del curs lectiu. |
Complementária |
|
Aaker, David y Myers, John: Management de la publicidad, vol. I y II, 4º edición, Hispano Europea S.A., Barcelona, 1993.
Capriotti, Paul: Planificación Estratégica de la Imagen Corporativa, Ariel, Barcelona, 1999.
Capriotti, Paul: Branding Corporativo, Libros de la Empresa, Santiago (Chile), 2009. Disponible en pdf en www.bidireccional.net
Cutlip, Scott; Center, Allen, y Broom, Glen: Relaciones Públicas eficaces, Gestió 2000, Barcelona, 2000.
Díez de Castro, Enrique, y Martín Armario, Enrique: Planificación Publicitaria, Pirámide, Madrid, 1993.
Grunig, James, y Hunt, Todd: Dirección de Relaciones Públicas, Gestión 2000, Barcelona, 2000.
Pérez Ruiz, Miguel Ángel: Fundamentos de las Estructuras de la Publicidad, Síntesis, Madrid, 1996.
Seitel, Fraser: Teoría y Práctica de las Relaciones Públicas, Prentice Hall, Madrid, 2002.
Villafañe, Justo: Imagen Positiva, Pirámide, Madrid, 1998.
Weil, Pascale: La Comunicación Global, Paidós, Barcelona, 1990.
Wilcox, Denis; Ault, Phillip; Agee Warren; y Cameron, Glen: Relaciones Públicas, Addison Wesley, Madrid, 2001. |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
PUBLICIDAD Y RELACIONES PÚBLICAS/12111012 | DISEÑO MULTIMEDIA I/12111105 | DISEÑO GRAFICO Y COMPOSICIÓN VISUAL/12111106 | IMAGEN CORPORATIVA/12111108 | TALLER DE GABINETES DE COMUNICACIÓN/12111214 | CREATIVIDAD PUBLICITARIA/12112015 | PLANIFICACIÓN PUBLICITARIA Y MEDIOS PUBLICITARIOS/12112016 | TEORÍA Y TÉCNICA DE LAS RELACIONES PÚBLICAS/12112021 | PUBLICIDAD Y RELACIONES PÚBLICAS EN EL ÁMBITO LOCAL/12112022 | PATROCINIO Y MECENAZGO/12112230 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|