DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) LLENGUA ALEMANYA II Codi 12131104
Ensenyament
Filologia Hispànica (2001)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
6 4.5 1.5 Obligatòria Tercer Primer
Modalitat i llengua d'impartició
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
KOVÁCS ., ANIKA LENKE
Adreça electrònica
Professors/es
Web
Descripció general i informació rellevant
Com a conseqüència de l'extinció del pla d'estudis que estàs cursant, en aquesta assignatura es realitza a través de tutoria (excepte en els estudis de l'ETSE). Per a més informació cal consultar l'horari d'atenció personalitzada del professor.

Continguts
Tema Subtema
Explicarem els objectius de l'assignatura i els aspectes a tenir en compte per a Llengua Alemanya I. Els hem dividit en quatre apartats bàsics i aquests per unitats: 1- Estructures gramaticals (Grammatik. Lernziel: strukturell).
2- Funcions (Sprechintentionen. Lernziel: pragmatisch).
3- Lèxic (Wortschatz. Lernziel: lexikalisch).
4- Cultura (Landeskundliche Information
LEKTION 6: Krankheit. (Malaltia)

LEKTION 6: Krankheit. (Malaltia)

ESTRUCTURES GRAMATICALS.
- Possessivartikel.
- Modalverben wollen und sollen.
- Imperativ der 2. Person Singular und Plural.
- Perfekt.

FUNCIONS.
- Körperteile benennen. (Anomenar les parts del cos)
- Beschwerden beschreiben. (Descriure dolors)
- Um Rat fragen. (Demanar consell)
- Ratschläge geben und weitergeben. (Donar i transmetre consells)
- Jemanden zu etwas drängen. (Instar algú a fer quelcom)
- Verhindertsein ausdrücken. (Expressar impediments)
- Vergangenes berichten. (Relatar en passat)
- Sich vergewissern. (Assegurar-se)

LÈXIC.
- Körperteile. (Parts del cos)
- Krankheiten. (Malalties)
- Schmerzen. (Dolors)
- Medikamente.
- Körperbewegungen. (Moviments corporals)
- Gegenstände des täglichen Bedarfs. (Articles de primera necessitat)

CULTURA.
- Importància de la prevenció sanitària a Alemanya.
- Informació del Sistema Sanitari a Alemanya.
- La importància del Perfekt en alemany.
LEKTION 7: Alltag. (Dia de cada dia)
LEKTION 7: Alltag. (Dia de cada dia)

ESTRUCTURES GRAMATICALS.
- Perfekt mit sein und haben.
- Perfekt von trennbaren Verben. (El Perfekt dels verbs separables)
- Perfekt von Verben mit Präfix und anderen unregelmäßigen (irregulars) Verben,
von starken (forts) und schwachen (dèbils) Verben.
- Personalpronomen im Akkusativ.
- Richtungsangaben (indicació de direccions): Präpositionen in, mit dem Akkusativ.
- Imperativ der "Du"-Form.

FUNCIONS.
- Berichten / Erzählen. (Informar / explicar)
- An etwas erinnern. (Recordar-se)
- Auf etwas aufmerksam machen. (Fer esment d’una cosa)
- Bejahen. (Afirmar)
- Sich erkundigen. (Assabentar-se, recollir informació)
- Sich weigern. (Negar-se)
- Sich vergewissern. (Assegurar-se)

LÈXIC.
- Alltägliche Aktivitäten. (Activitats quotidianes)
- Wochentage. (Dies de la setmana)
- Monatsnamen. (Mesos de l’any)
- Zeitangaben (Zeitpunkt). (Indicacions temporals)
- Themenbereich Unfall. (Tema: Accident)
- Richtungs- und Zielangaben. (Indicacions direccionals i de destinació)
- Uhrzeit. (L’hora)

CULTURA.
- Vida diària a Alemanya: què, com, quines coses... fa una família normal.
- Igualtat home-dona a Alemanya!
- Mitologia: dies de la setmana i mesos de l'any.
LEKTION 8: Stadt und Verkehr.
(Ciutat i trànsit)
LEKTION 8: Stadt und Verkehr.
(Ciutat i trànsit)

ESTRUCTURES GRAMATICALS.
- Lokale Präpositionen mit Akkusativ oder Dativ.
- Präpositionen mit dem Dativ (zu, mit).
- Kontextgebundene lokale Verweise (referències) (hier, rechts, links, geradeaus).
- Rückverweisende Satzverbindung (Enllaços) durch Adverbien (da, dort).
- Satzverbindung durch Temporaladverbien (zeitliche Reihenfolge im Text).
- Präpositionen nach, von...nach, über bei geographischen Namen.

FUNCIONS.
- Nach Machbarkeit fragen. (Demanar per la possibilitat de fer una cosa)
- Jemanden instruieren. (Donar instruccions a algú)
- Etwas erklären. (Aclarir / explicar una cosa)
- Um Instruktion bitten. (Demanar instruccions)
- Informationen erfragen. (Demanar informacions)
- Etwas zusammenfassen, berichten. (Resumir, informar)

LÈXIC.
- Geschäfte. (Botigues)
- Sport- und Freizeiteinrichtungen. (Organització d’esport i lleure)
- Öffentliche Gebäude. (Edificis públics)
- Dienstleistungen. (Prestacions de serveis)
- Verkehrwege, Verkehrsmittel, Weg, Orientierung. (Mitjans i vies de transport...)
- Tourismus.
- Lage, Richtung, Ziel. (Estat, direcció i destinació)
- Ruhezustand. (Jubilació)
- Bewegung / Fortbewegung. (Moviment / desplaçament)

CULTURA.
- Horaris, característiques... de tendes i llocs oficials.
- Berlín: abans i després de la reunificació.
- Explicar de manera succinta la Història del Segle XX a Alemanya.
- La Unió Europea.
LEKTION 9: Kaufen und Schenken.
(Comprar i regalar)
LEKTION 9: Kaufen und Schenken.
(Comprar i regalar)

ESTRUCTURES GRAMATICALS.
- Dativ und Akkusativ des Personalpronomens.
- Dativ des Definitartikels, des Nomens und des Personalpronomens.
- Definitpronomen im Akkusativ.
- Steigerung: Komparativ-Superlativ (prädikativ).

- Verben mit Dativergänzung. (Verbs que regeixen complement datiu)
- Verben mit zwei Ergänzungen (Dativ und Akkusativ).

FUNCIONS.
- Vorlieben und Wünsche äußern. (Manifestar preferències i desitjos)
- Um Vorschläge bitten. (Demanar propostes)
- Vorschläge machen, verwerfen und gutheißen. (Presentar, refusar i aprovar propostes)
- Jemanden einladen. (Invitar algú)
- Unzufriedenheit ausdrücken. (Expressar descontentament)
- Etwas vergleichen. (Comparar quelcom)
- Etwas empfehlen. (Recomanar quelcom)
- Kaufwunsch äußern. (Manifestar desig de compra)
- Etwas bewerten. (Avaluar/apreciar quelcom)
- Erklären, wie man etwas macht. (Explicar com es fa una cosa)

LÈXIC.
- Haushalt. (Administració de la casa)
- Technische Geräte. (Aparells tècnics)
- Gegenstände des täglichen Lebens. (Objectes de la vida quotidiana)
- Einladung. (Invitació)
- Anlässe für Feiern in Deutschland. (Motius de celebracions a Alemanya)
- Einkauf. (La compra)

CULTURA.
- Tòpics de com veiem nosaltres els alemanys.
- Festes típiques a Alemanya.
- Importància de la tècnica i dels aparells electrònics a Alemanya

Atenció personalitzada
Descripció
Per atenció personalitzada entenem: a principi de curs deixar clar els objectius de l'assignatura, materials, treballs, manera d'avaluar. El contacte mitjançant el moodle serà constant. No obstant això, si l'alumne continua tenint dubtes, recomanem aprofitar les hores de visita del professor per tal d'aclarir qualsevol tema amb més profunditat.

Avaluació
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Zu jedem der vier Themenbereiche verteilt sich die Bewertung wie folgt:

Tests: 40 %
Kurzprojekte: 40 %
Unterrichtsbeteiligung: 20%


Fonts d'informació
Bàsica

CASTELL, Andreu, Gramática de la lengua alemana., Editorial Idiomas, Madrid, 1997

AUFDERSTRAßE, Hartmut; BOCK et altri, THEMEN aktuell 1. Arbeitsbuch., Max Hueber Verlag, Ismaning, 2003

AUFDERSTRAßE, Hartmut; BOCK et altri, THEMEN aktuell 1. Kursbuch., Max Hueber Verlag, Ismaning, 2003

Complementària

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent