Codi |
|
A11 |
Conèixer les bases de la comunicació humana |
A12 |
Conèixer altres llengües i literatures |
A13 |
Conèixer la realitat lingüística i cultural de l'entorn europeu |
A14 |
Saber analitzar textos orals i escrits des del punt de vista lingüístic, sociològic i literari |
A15 |
Poder formar-se una opinió crítica sobre un text |
A16 |
Saber expressar una opinió amb claredat i concisió sobre un text oral o escrit |
A18 |
Saber cercar la informació de fonts filològiques, terminològiques, lexicogràfiques en paper o a la xarxa. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
B9 |
Planificació i organització |
B11 |
Motivació per la qualitat |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
1. Adquirir els elements bàsics orals i escrits de la llengua francesa. |
A11 A12 A13
|
B4 B5 B9 B11
|
C1 C2 C5
|
2. Conèixer la gramàtica bàsica de de la llengua francesa. |
A11 A12 A18
|
B4 B5 B9 B11
|
C1 C2 C5
|
3.Comprendre enunciats elementals orals i escrits en francès. |
A11 A12 A13 A14 A15
|
B3 B4 B5
|
C1 C2 C3 C5
|
4. Saber aplicar els coneixements adquirits a la comunicació en llengua francesa. |
A11 A12 A13 A14 A15 A16
|
B4 B5 B9 B11
|
C1 C2 C5
|
5. Saber utilitzar aquests coneixements de manera pràctica i amb el màxim de correcció. |
A11 A13 A14 A15 A16
|
B4 B5 B9 B11
|
C1 C2 C5
|
6. Saber crear enunciats orals i escrits mitjançant els coneixements adquirits. |
A11 A13 A14 A15 A16
|
B4 B5 B9 B11
|
C1 C2 C5
|
7. Interessar-se per tot allò que implica la utilització oral i escrita de la llengua francesa. |
A13 A14 A15 A16
|
B4 B5 B9 B11
|
C1 C2 C5
|
Tema |
Subtema |
1. Suports de comunicació integrant les competències bàsiques per a l'aprenentatge del francès. |
1.1. Aprenentatge i práctica de frases simples (formes verbals a l'indicatiu i dictics).
1.2. Saber presentar-se. Identificar-se.
1.3. Donar i demanar informació. La interrogació.
1.4. Expressar gustos i opinions.
1.5. Proposar / accceptar / refusar.
1.6. La narració.
1.7. Fer projectes. Les previsions (futur).
1.8. Expressió de l'educació i el desig, aconsellar (condicional). |
2. Civilització francesa quotidiana per aprendre a viure, estudiar, treballar i viatjar en francès. |
2.1. Viure a França.
2.2. Viure als països francòfrons.
2.3. Estudiar i treballar a França.
2.4. Estudiar i treballar als països francòfons.
2.5. Viatjar per França.
2.6. Viatjar per un país francòfon. |
3. Eines gramaticals, lexicals i fonètiques en context.
|
3.1. Els determinants. Estudi especial de l'article partitiu.
3.2. Noms i adjectius. Gènere i nombre.
3.3. Els pronoms. Estudi especial del pronom possessiu.
3.4. El verb. Els auxiliars. Estudi especial del "passé composé.
3.5. Preposicions i adverbis. L'expressió del temps i l'espai.
3.6. Conjuncions.
3.7. De l'oració simple a l'oració composta.
3.8. El lèxic i l'univers.
3.9. Lèxic i vocabulari.
3.10. Els mots i llur context.
3.11. Pronunciació i ortagrafia.
3.12. Les vocals.
3.13. Les consonants.
3.14. El ritme del francès.
3.15. La "liaison". |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
2 |
3 |
|
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Posar l'alumne en contacte amb la llengua francesa a travès de la pràctica oral i escrita a l'aula de classe i amb activitats complementàries: autoaprenentatge. |
|
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
|
Descripció |
L'atenció personalitzada es portarà a terme a l'aula i també al despatx del professor. |
|
|
Descripció |
Pes |
Altres |
Caldrà fer un examen que consitirà en: un text de comprensió escrita, preguntes referides al text i exercicis de lèxic, gramàtica i expressió escrita. |
100% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Tant en primera com en segona convocatòria caldrà fer un examen que consitirà en: un text de comprensió escrita, preguntes referides al text i exercicis de lèxic, gramàtica i expressió escrita |
Bàsica |
, Diccionari francès-català / català-francès, Enciclopèdia catalana, Barcelona
, Diccionario General español-francés / francés-español, Larousse, Paris
Y. Delatour i altres, Grammaire pratique du français, Hachette, Paris, 2000
M. grégoire i =. Thiévenaz, Grammaire progressive de la langue française avec 600 exercices, CLE international, Paris, 2003
Anne Monnerie-Goarin i altres, Métro Saint-Michel - Méthode de français, CLE international, Paris, 2006
|
|
Complementària |
Marie-Louise Parizet i altres, Activités pour le cadre européen commun de référence, CLE international, Paris, 2006
B. Tauzin i A.-L. Dubois, Express - Le monde profesionnel en français, Hachette, Paris, 2006
, Le français dans le monde, FIPF - CLE international, Paris
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
LLENGUA FRANCESA II/12141106 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|