Codi |
|
A12 |
Conèixer altres llengües i literatures |
B1 |
Aprendre a aprendre |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger |
Objectius |
Competències |
Consolidar els coneixements previs i ampliar-los per tal de possibilitar l'expressió i la comprensió oral i escrita a un nivell intermig. |
A12
|
B1 B2 B4 B5
|
C1
|
Tema |
Subtema |
Continuació de l'assignatura Llengua Alemanya III. Els continguts es troben dividits fonamentalment en dos apartats bàsics i aquests per lliçons basades en el llibre de text Themen aktuell I i II (3 en total). |
1- Estructures gramaticals
2- Funcions comunicatives |
Unitat 1: lliçó 3 (Themen aktuell 2): Unterhaltung und Fernsehen (Entreteniment i televisió) |
ESTRUCTURES GRAMATICALS
- els pronoms reflexius acusatiu i datiu
- verbs pronominals i reflexius
- verbs amb complement preposicional
- els adverbis pronominals (interrogatius i anafòrics)
- el Konjunktiv II de sein i haben i dels verbs modals
- la perífrasi würde + infinitiu
- la combinació Konjunktiv + gern
- oracions subordinades irreals amb wenn
FUNCIONS COMUNICATIVES
- expressar desitjos i hipòtesis
- expressar opinions i interessos |
Unitat 2: lliçó 4 (Themen aktuell 2): Industrie, Arbeit und Wirtschaft (Indústria, treball i economia) |
ESTRUCTURES GRAMATICALS
- la declinació del comparartiu i el superlatiu
- la veu passiva
- el verb werden i els seus usos
- usos del verb gehen
- indicacions de quantitat
FUNCIONS COMUNICATIVES
- establir comparacions |
Unitat 3: lliçó 5 (Themen aktuell 2): Familie (Família) |
ESTRUCTURES GRAMATICALS
- el Práteritum dels verbs regulars i irregulars
- la diferència entre Präteritum i Perfekt
- el Präteritum de la veu passiva
- oracions subordinades d'infinitiu amb zu
- oracions subordinades amb dass
- oracions subordinades temporals amb wenn i als
FUNCIONS COMUNICATIVES
- parlar sobre la família
- expressar opinions, judicis i prejudicis
narrar fets passats en diàlegs i en narracions |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
26 |
48 |
74 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
25 |
25 |
50 |
Treballs |
|
1 |
5 |
6 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
2 |
4 |
|
Proves mixtes |
|
5 |
10 |
15 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte amb els alumnes i a presentar l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. S'espera participació activa de l'alumne. |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, debat, si escau, i resolució d'un problema relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Treballs |
Redacció de textos breus relacionats amb la temàtica de l'assignatura. |
|
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis |
Treballs |
Proves mixtes |
|
Descripció |
Atenció al despatx o a la sala de tutories. Resolució de dubtes, revisió de les proves d'avaluació i, si escau, entrevista d'avaluació final.
|
|
|
Descripció |
Pes |
Proves mixtes |
Es faran 2 proves parcials i una de final en acabar el quadrimestre.
Les dues primeres només seran sobre continguts gramaticals i per aprovar-les cal treure un 5. A la darrera hi haurà:una part de gramàtica (66 %) + una prova de comprensió auditiva (17 %) + una prova de comprensió lectora (17 %). En aquesta darrera caldrà treure un mínim d'un 5 a la part de gramàtica per fer mitjana amb les altres dues parts. Si és menys no s'aprovarà, tot i que la mitjana doni més de 5. Si es treu una mitjana superior a 5 a la prova final, només es farà mitjana amb les dues proves parcials en el cas que el resultat superi la mitjana obtinguda a la prova final. Per poder fer mitjana de les 2 proves parcials i de la final, caldrà treure un mínim de 5 a la prova final. A l'hora de fer aquesta mitjana, la 1a prova parcial tindrà un valor de d'un 16%, la 2a d'un 34% i la final un valor d'un 50%. L'assignatura es donarà per aprovada, si la mitjana resultants és com a mínim de 5. |
100% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria tindrà les mateixes parts que la prova final de l'avaluació continuada (gramàtica, comprensió auditiva i comprensió lectora) i s'aplicaran els mateixos criteris que en aquella. Aquells estudiants que hagin superat alguna d'aquestes parts en la prova final de l'avaluació continuada podran triar si repetir-la o conservar la nota obtinguda en aquella. |
Bàsica |
AUFDERSTRAßE et al., Themen aktuell 2. Lehrbuch , Hueber , Ismaning
AUFDERSTRAßE et al., Themen aktuell 2. Arbeitsbuch, Hueber, Ismaning
CASTELL, Andreu, Gramática de la lengua alemana, Editorial Idiomas, Madrid, 2008
CASTELL, Andreu/BRAUCEK, Brigitte, Ejercicos. Gramática de la lengua alemana, Editorial Idiomas, Madrid, 2007
BRAUCEK, Brigitte/CASTELL, Andreu, Wir haben kalt, Editorial Idiomas, Madrid 2006
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
LLENGUA ALEMANYA III/12141205 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|