Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Conèixer les coordenades espaciotemporals (diacronia i sincronia), els límits i les interrelacions geogràfiques i culturals de la història de l’art. |
| A2 |
Analitzar la visió diacrònica general de la història de l'art universal. |
| A3 |
Analitzar la visió diacrònica regional i completa dels fenòmens artístics territorials en el context europeu occidental i hispànic. |
| A4 |
Interpretar els coneixements particulars i optatius de la història de l'art. |
| A5 |
Analitzar el coneixement sistemàtic i integrat del fet artístic: diferents llenguatges (arquitectura i urbanisme, escultura, pintura, fotografia, cinema, música, etc.), procediments i tècniques de la producció artística al llarg de la història. |
| A6 |
Interpretar les principals fonts literàries i documentals de la història de l’art. |
| A7 |
Interpretar les imatges (coneixements bàsics d'iconografia). |
| A9 |
Aplicar la metodologia científica en història de l'art: estats de la qüestió, anàlisis integrals de l'obra d'art, replantejament de problemes, recerca d’informació inèdita, plantejament d’hipòtesis, processos crítics de síntesis, formulació ordenada de conclusions. |
| A15 |
Conèixer els mitjans instrumentals aplicats a la història de l'art: gràfics, dibuix artístic i lineal, fotografia, imatge en moviment, informàtica, coneixements per interpretar les anàlisis de tipus material de la obra d’art (físiques, químiques, informes de restauració). |
| A17 |
Conèixer a trets generals la geografia regional i humana. |
| A19 |
Conèixer la relació interdisciplinària de les humanitats: filosofia, llengües antigues, lingüística, semiòtica, història del teatre i la literatura, història de la música, mitologia clàssica, història de les grans religions, sociologia i antropologia. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Comprèn l'evolució de l'Art espanyol des del romànic fins al segle XX
Té visió diacrònica dels fenòmens artístics territorials més destacats
| | A2 |
Coneix els conceptes fonamentals aplicables a cadascun dels períodes del mateix
| | A3 |
Comprèn l'evolució de l'Art espanyol des del romànic fins al segle XX
Té visió diacrònica dels fenòmens artístics territorials més destacats
| | A4 |
Amplia els coneixements per a la cerca i el maneig de fonts bibliogràfiques, documentals i gràfiques, així com els recursos electrònics (TIC)
| | A5 |
Té visió diacrònica dels fenòmens artístics territorials més destacats
| | A6 |
Amplia els coneixements per a la cerca i el maneig de fonts bibliogràfiques, documentals i gràfiques, així com dels recursos electrònics (TIC)
| | A7 |
Coneix els conceptes fonamentals aplicables a cadascun dels períodes del mateix
| | A9 |
Realitza, a través d'una investigació que utilitzi les fonts bibliogràfiques corresponents i els recursos electrònics disponibles, un treball de síntesi sobre un artista o sobre una obra determinada
| | A15 |
Té visió diacrònica dels fenòmens artístics territorials més destacats
| | A17 |
Té visió diacrònica dels fenòmens artístics territorials més destacats
| | A19 |
Té visió diacrònica dels fenòmens artístics territorials més destacats
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
| | B4 |
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Renaixement |
-Les arts plàstiques
-L'arquitectura
|
Barroc |
-Les arts plàstiques
- Arquitectura i urbanisme
|
Segle XIX |
- L'academicisme
- El romanticisme
- El realisme
- El modernisme
|
Segle XX |
-El noucentisme
-Les primeres avantguardes
-La represa després de la Guerra civil
-L'art de la segona meïtat del segle XX
-Les darreres tendències
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
4 |
0 |
4 |
Sessió Magistral |
|
40 |
80 |
120 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
8 |
0 |
8 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
15 |
2 |
17 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
aprendre les especificitats de l'Art català |
Sessió Magistral |
Exposició teòrica dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Visites a Museus, Fundacions i galeries |
Pràctiques de camp/sortides |
Plantejar problemes d'atribució d'algunes obres de l'art català. |
Descripció |
Orientació a l'alumne de com afrontar els continguts de l'assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Estudi directe de les obres |
20% del total |
Pràctiques de camp/sortides |
|
Resolució de dos casos pràctics |
70% del total |
Altres |
|
Participació de l'alumne a les classes. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
És plantejaran una serie de casos pràctics que els alumnes hauran de resoldre en equip i també individualment, a partir dels quals es valoraran les competències pertinents i el nivell de coneixement de l'alumne. Tanmateix també es podra fer un treball monogràfic per pujar nota.La segona convocatòria servirà per a avaluar als alumnes que no han seguit o no han superat l'avaluació continuada. La prova consistirà en un exàmen en el qual s'hauran de comentar un seguit d'obres d'Art, desenvolupar diversos conceptes i respondre varies questions. |
Bàsica |
AAVV, Ars cataloniae, Curial, 2001
AAVV, Història de l'Art català, ed.62, 1981
AAVV, Historia del Arte hispánico, Alhambra, 1987
AAVV, Summa Artis, Espasa Calpe, 1993
|
Només he ressenyat la bibliografia general, atès que la bilbliografia específica serà lliurada a l'alumne a l'inici de cada tema. |
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
ART CATALÀ MEDIEVAL/12214115 | ART DEL SEGLE XX/12214111 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ART DEL RENAIXEMENT/12214106 | ART DEL BARROC/12214107 | ART DEL SEGLE XIX/12214109 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|