DATOS IDENTIFICATIVOS 2011_12
Asignatura (*) INTRODUCCIÓ A L'ECONOMIA I A L'EMPRESA Código 12224101
Titulación
Grau de Publicitat i Relacions Públiques (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo
9 Obligatòria Segon Anual
Impartición
Departamento Economia
Gestió d'Empreses
Coordinador/a
PONCE ALIFONSO, FRANCISCO JAVIER
SOUTO ROMERO, MARÍA MAR
Correo-e mario.arias@urv.cat
mar.souto@urv.cat
xavier.ponce@urv.cat
Profesores/as
ARIAS OLIVA, MARIO
SOUTO ROMERO, MARÍA MAR
PONCE ALIFONSO, FRANCISCO JAVIER
Web
Descripción general e información relevante

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A1 Conèixer l’estat del món i la seva evolució històrica recent; comprendre'n els paràmetres bàsics (juridicopolítics, sociològics, econòmics, culturals, estètics i comunicatius).
 A5 Conèixer l’estructura, el funcionament i la gestió de l’empresa, parant una atenció especial a les empreses de publicitat i relacions públiques.
Tipo B Código Competencias Transversales
 B1 Aprendre a aprendre.
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A1 Coneix i comprèn el funcionament de l'economia capitalista i contemporània i dels seus elements i factors bàsics
 A5 Coneix i comprèn els conceptes bàsics de l'estudi de la macroeconomia i de l'economia de l'empresa
Distingeix entre els diferents tipus d'organització empresarial
Comprèn el funcionament econòmic de l'empresa capitalista moderna: organització, finançament, màrqueting, fiscalitat...
És capaç d'elaborar un projecte d'empresa bàsic i viable
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B1 Adapta els objectius d’aprenentatge proposats pel professor/a
Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura
És capaç d’integrar paradigmes d’altres disciplines
 B3 Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes
 B4 Pren decisions de manera encertada basant-se en dades
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
[ECONOMIA] Tema 1. Pensar com un economista 1.1. Què sabem i què no sabem
1.2. Les dades d'una economia
1.3. Els models econòmics
[ECONOMIA] Tema 2. La Microeconomia: com funcionen els mercats? 2.1. La demanda i l'oferta
2.2. L'autoregulació del mercat
2.3. Les fallades del mercat
[ECONOMIA] Tema 3. La Macroeconomia: com superar una crisi econòmica?
3.1. La crisi de 1929
3.2. La crisi de 1973
3.3. La crisi de 2007
[EMPRESA] Tema 4. Conceptos básicos de gestión empresarial 4.1. El entorno organizativo.
4.2. Definición de organización.
4.3. Las funciones directivas básicas.
[EMPRESA] Tema 5. Gestión de áreas funcionales de la empresa 5.1. Las áreas funciones.
5.2. Dirección de Recursos Humanos.
5.2. Dirección de Marketing.
5.3. Otra áreas funcionales
[EMPRESA] Tema 6: Técnicas de gestión empresarial. 6.1. eBusiness
6.2. Ténicas avanzadas de gestión empresarial.
6.3. Proyecto empresarial

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
A1
A5
B1
10 0 10
Sessió Magistral
A1
A5
40 100 140
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
B1
B3
B4
10 10 20
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
A1
A5
B1
B3
B4
10 10 20
Pràctiques a través de TIC
A1
A5
B1
B3
B4
0 30 30
Atenció personalitzada
5 0 5
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Prácticas en el aula de informática.
Pràctiques a través de TIC Prácticas en equipos virtuales mediante el empleo intensivo de TIC de última generación.

Atenció personalitzada
descripción
Atendre i resoldre dubtes als estudiants tanto en entornos presenciales como virtuales

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
B1
B3
B4
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu. Treballar de forma autònoma. 25%
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
A1
A5
B1
B3
B4
Desarrollo de ejercicios prácticos evaluables con herramientas informáticas que necesiten de presentación oral y trabajo en equipo. 25%
Pràctiques a través de TIC
A1
A5
B1
B3
B4
Desarrollo de ejercicios prácticos evaluables con herramientas informáticas que tengan como resultado la entrega de trabajos 25%
Otros  

Otras actividades que permitan completar la formación adaptada a las necesidades de cada alumno.

25%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

1ª convocatoria (evaluación continua). Se realizarán diferentes pruebas y actividades a lo largo el curso. La nota final será la media de la obtenida en el 1er cuatrimestre ("Economía") y en el 2º cuatrimestre ("Empresa"). No es necesario tener aprobada cada parte,sino que es suficiente con que la nota media entre Economía y Empresa sea superior a 5.


2ª convocatoria (examen final). Sólo se debe realizar el examen de la parte no aprobada en 1ª convocatoria. Es decir, si la nota en 1ª convocatoria de la parte de Economía o de Empresa es superior a 5, no es necesario evaluarse de nuevo en 2ª convocatoria de esa parte.

Fonts d'informació

Bàsica N. Gregory Mankiw, Principios de Economía, 5ª, 2009
Juan Tugores Ques, Economía internacional : globalización e integración regional , 6ª, 2006
Eduardo Bueno Campos, Organización de Empresas: Estructura, Procesos y Modelos, 2ª, 2007
Eduardo Bueno Campos, Curso Básico de Economía de la Empresa, 1ª, 2004

Complementària

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.