DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) CREATIVITAT PUBLICITÀRIA Codi 12224111
Ensenyament
Grau de Publicitat i Relacions Públiques (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
9 Obligatòria Tercer Anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Estudis de Comunicació
Coordinador/a
MARCA FRANCES, GUILLEM
Adreça electrònica guillem.marca@urv.cat
Professors/es
MARCA FRANCES, GUILLEM
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A18 Identificar, valorar, gestionar i protegir els actius intangibles de l’empresa o institució, afegint valor als seus productes i serveis i reforçant la seva reputació.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre.
 B2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de la Publicitat i les Relacions Públiques.
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
 B11 Tenir capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A18 Coneix els fonaments teòrics de la creativitat aplicada a la publicitat
Adquireix i posa en pràctica en l'àmbit de la publicitat les principals tècniques creatives
Desenvolupa íntegrament un projecte de campanya publicitària des del punt de vista de la creativitat
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Construeix coneixements compartits, aprèn i facilita la construcció conjunta de l'aprenentatge
 B2 Té un mètode d’ anàlisis que li permet identificar causes poc evidents i avaluar el seu impacte en els problemes
Troba la solució adequada
 B3 Experimenta amb procediments nous
 B4 Proposa millores a les orientacions relatives de com realitzar el treball amb qualitat
Pren decisions encertades en moments compromesos mostrant seguretat, coherència i d’ acord amb una sistemàtica
 B11 Té capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C3 Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient

Continguts
Tema Subtema
Introducció
Introducció a la creatvitat Definició. Creativitat conceptes i idees. Antecedents
Procés Creatiu.
Actituds i aptituds d’una persona creativa.
Creativitat i Publicitat L’Agència Publicitària – Estructura publicitària.
Entorn Humà: L’equip creatiu –copy, director d’art-
Redacció publicitària - Direcció d’Art
Altres departaments i la creativitat
Procés Creatiu Publicitari. Creativitat Publicitària Fase Prèvia Briefing, Estratègia Creativa, Concepte Creatiu
La materialització de la creativitat (copy, art)
Fonaments creatius publicitaris (copy, titular, slogan + layout..)
Fase Posterior: Investigació, Valoració (pre test, post test)
Tècniques creatives vs. Bloqueig
Mitjans i creativitat (premsa, exterior, TV, ràdio, internet altres –mk directe, healthcare, promocions...-
Grans creatius de la història de la Publicitat (Bernbach, Ogilvy; Hopkins, Webb Young...)

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
0 0 0
Atenció personalitzada
0 0 0
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Contingut teòric - pràctic.

Atenció personalitzada
Descripció
Començar a desenvolupar tasques o projectes com a creatiu, redacció i visualització publicitària, i procedir a la seva defensa oral a classe.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

L'assignatura es presenta dual, teòric - pràctica. I les dues vessants hauran d'aprovar-se per separat.

Elements a avaluar per part del professor:

Primera Convocatòria

${1}iPart pràctica 80% de la nota${1}i

Presentació de tots els treballs pràctics.

${1}iPart teòrica 20% de la nota${1}i

Examen teòric on s'avaluarà la capacitat d'anàlisi crític per part de l'alumne i els coneixements adquirits durant el desenvolupament de l'assignatura (sertà sorpresa durant el segon quatrimestre)

Segona Convocatòria

Presentació de ${1}itotes ${1}iles pràctiques proposades durant el curs i realització d'un examen final.


Fonts d'informació

Bàsica

Ricarte, José M. (1998): Creatividad y comunicación creativa. UAB, Col. Aldea Global, Bellaterra

Hernández, Caridad (1999): Manual de creatividad publicitaria. Ed. Síntesis, Madrid

Moliné, Marçal (1999): La Fuerza de la Publicidad, Cuadernos Cinco Días, Madrid

Ricarte, José M. (2000)  Procesos y técnicas creativas publicitarias: ideas básicas  

 

i altres proporcionats pel professor

Complementària

Bassat Luis (1993): El libro rojo de la publicidad, Ed. Folio, Barcelona

Lorente, Joaquin (1991): Casi todo lo que sé de publicidad, Ed Folio, Barcelona

Ogilvy, David (1967): Confesiones de un publicitario, Ed. Oikos Tau, Barcelona

Ogilvy, David (1990): Ogilvy y la Publicidad, Ed. Folio, Barcelona

Bernbach, William (1999): Bill Bernbach dijo..., DDB, Barcelona

Oejo, Eduardo (1998): Dirección de Arte. La cara oculta de la imagen publicitaria, Ed. Eresma, Madrid

 

 

Recomanacions


 
Altres comentaris
Elements a tenir en compte: Tant la part teòrica com la pràctica han de superar-se i compten per obtenir la nota final de l’assignatura. Es valorarà la presència continua a classe. Es valorarà l’actitud a classe. Es valorarà la qualitat formal de les tasques proposades. Tot plegat repercutirà en la valoració subjectiva del professor en cas de una nota ajustada o problemes amb les mitjanes. Les pràctiques només poden presentar-se a classe el dia de classe i en l’horari lectiu de l’assignatura. Penalització per a treballs presentats fora de la data proposada. 2 punts menys sobre la nota de la pràctica presentada amb retard per setmana No s’accepten pràctiques amb un retard superior. (Sense justificar de forma adient)
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent