Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A18 |
Identificar, valorar, gestionar i protegir els actius intangibles de l’empresa o institució, afegint valor als seus productes i serveis i reforçant la seva reputació. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de la Publicitat i les Relacions Públiques. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B11 |
Tenir capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A18 |
Coneix els fonaments teòrics de la creativitat aplicada a la publicitat
Adquireix i posa en pràctica en l'àmbit de la publicitat les principals tècniques creatives
Desenvolupa íntegrament un projecte de campanya publicitària des del punt de vista de la creativitat
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Construeix coneixements compartits, aprèn i facilita la construcció conjunta de l'aprenentatge
| | B2 |
Té un mètode d’ anàlisis que li permet identificar causes poc evidents i avaluar el seu impacte en els problemes
Troba la solució adequada
| | B3 |
Experimenta amb procediments nous
| | B4 |
Proposa millores a les orientacions relatives de com realitzar el treball amb qualitat
Pren decisions encertades en moments compromesos mostrant seguretat, coherència i d’ acord amb una sistemàtica
| | B11 |
Té capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
|
Tema |
Subtema |
Introducció |
|
Introducció a la creatvitat |
Definició. Creativitat conceptes i idees. Antecedents
Procés Creatiu.
Actituds i aptituds d’una persona creativa.
|
Creativitat i Publicitat |
L’Agència Publicitària – Estructura publicitària.
Entorn Humà: L’equip creatiu –copy, director d’art-
Redacció publicitària - Direcció d’Art
Altres departaments i la creativitat
|
Procés Creatiu Publicitari. Creativitat Publicitària |
Fase Prèvia Briefing, Estratègia Creativa, Concepte Creatiu
La materialització de la creativitat (copy, art)
Fonaments creatius publicitaris (copy, titular, slogan + layout..)
Fase Posterior: Investigació, Valoració (pre test, post test)
|
Tècniques creatives vs. Bloqueig |
|
Mitjans i creativitat (premsa, exterior, TV, ràdio, internet altres –mk directe, healthcare, promocions...- |
|
Grans creatius de la història de la Publicitat (Bernbach, Ogilvy; Hopkins, Webb Young...) |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0 |
0 |
0 |
Atenció personalitzada |
|
0 |
0 |
0 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Contingut teòric - pràctic.
|
Descripció |
Començar a desenvolupar tasques o projectes com a creatiu, redacció i visualització publicitària, i procedir a la seva defensa oral a classe. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'assignatura es presenta dual, teòric - pràctica. I les dues vessants hauran d'aprovar-se per separat. Elements a avaluar per part del professor: Primera Convocatòria ${1}iPart pràctica 80% de la nota${1}i Presentació de tots els treballs pràctics. ${1}iPart teòrica 20% de la nota${1}i Examen teòric on s'avaluarà la capacitat d'anàlisi crític per part de l'alumne i els coneixements adquirits durant el desenvolupament de l'assignatura (sertà sorpresa durant el segon quatrimestre) Segona Convocatòria Presentació de ${1}itotes ${1}iles pràctiques proposades durant el curs i realització d'un examen final. |
Bàsica |
|
Ricarte, José M. (1998): Creatividad y comunicación creativa. UAB, Col. Aldea Global, Bellaterra
Hernández, Caridad (1999): Manual de creatividad publicitaria. Ed. Síntesis, Madrid
Moliné, Marçal (1999): La Fuerza de la Publicidad, Cuadernos Cinco Días, Madrid
Ricarte, José M. (2000) Procesos y técnicas creativas publicitarias: ideas básicas
i altres proporcionats pel professor |
Complementària |
|
Bassat Luis (1993): El libro rojo de la publicidad, Ed. Folio, Barcelona
Lorente, Joaquin (1991): Casi todo lo que sé de publicidad, Ed Folio, Barcelona
Ogilvy, David (1967): Confesiones de un publicitario, Ed. Oikos Tau, Barcelona
Ogilvy, David (1990): Ogilvy y la Publicidad, Ed. Folio, Barcelona
Bernbach, William (1999): Bill Bernbach dijo..., DDB, Barcelona
Oejo, Eduardo (1998): Dirección de Arte. La cara oculta de la imagen publicitaria, Ed. Eresma, Madrid
|
|
Altres comentaris |
Elements a tenir en compte:
Tant la part teòrica com la pràctica han de superar-se i compten per obtenir la nota final de l’assignatura.
Es valorarà la presència continua a classe.
Es valorarà l’actitud a classe.
Es valorarà la qualitat formal de les tasques proposades.
Tot plegat repercutirà en la valoració subjectiva del professor en cas de una nota ajustada o problemes amb les mitjanes.
Les pràctiques només poden presentar-se a classe el dia de classe i en l’horari lectiu de l’assignatura.
Penalització per a treballs presentats fora de la data proposada.
2 punts menys sobre la nota de la pràctica presentada amb retard per setmana
No s’accepten pràctiques amb un retard superior. (Sense justificar de forma adient)
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|