Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Aplicar adequadament les tecnologies i els sistemes utilitzats per recopilar, processar, elaborar i transmetre continguts periodístics a través dels mitjans de comunicació i d’Internet. |
| A6 |
Produir productes periodístics audiovisuals aplicant la gramàtica específica del so i de la imatge fixa i en moviment i dominant els aspectes bàsics de la producció, el guionatge, el muntatge i la postproducció de programes i productes audiovisuals periodístics. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals complexos. |
| B9 |
Saber planificar i organitzar. |
| B10 |
Tendir cap a la qualitat. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Aprèn les bases del llenguatge audiovisual en matèria d'espai visual, planificació i espai sonor, composició, muntatge i utilització retòrica
| | A6 |
Es capacita en les possibilitats expressives tant de la imatge com del so
Construeix productes visuals i sonors, independentment del seu gènere
Adquireix hàbits de treball col·laboratiu de simulació professional en què es valori tant el procés com el resultat final
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B5 |
Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva
Accepta i compleix les normes del grup
| | B8 |
Estableix objectius clars pel projecte
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució dels membres i en la seva orientació a un rendiment elevat
Preveu i assigna temps necessaris per completar les accions previstes
| | B9 |
Té capacitat de planificació i organització
| | B10 |
Té motivació per la qualitat
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
L'imatge |
-Posada en escena
-Pla
-Distància de càmera
-Ángñe de càmera
-Espai i temps
-Composició |
Posada en escena: moviment de càmera |
-Encuadrament en moviment
-Tipus de moviment de càmera
-Edició dins del pla
-Espai i moviment |
Posada en escena: fotografia |
-Fotografía de cinema i video digital
-Formats de cuadre: especificacions técniques
-Formats de cuadre: forma i significat
-Il·luminació
-Il·luminació de tres punts
-Sistemas de registre i textures: del Super 8 al video digital
-Blanc i Negre, escala de grisos i color
-Tipus de lents |
Edició/Muntatje |
-Transicionss
-Montage
-L'efecte Kuleshov
-Racord i continuitat
-La regla dels 180º
-Pla i contrapla
-El temps i la narració |
So |
-Registre
-Edició mescles
-Espai sonor
-Elements bàsics de la banda sonora: paraula, efectes i musica
-Volum (amplitut), distancia i punt de escolta (subjetivitat sonora)
-To i timbre. Silenci.
-Relacions image/so |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
1 |
3 |
Sessió Magistral |
|
25 |
25 |
50 |
Pràctiques a laboratoris |
|
48 |
48 |
96 |
Atenció personalitzada |
|
28 |
28 |
56 |
|
Proves de desenvolupament |
|
10 |
10 |
20 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentación de asignatura: objetivos, metodología, calendario de prácticas |
Sessió Magistral |
Aproximación analítica a los elementos del lenguaje audiovisual con la idea de aprender a reconocer sus diferentes elementos elementos en cualquier producto audiovisual y poder utilizarlos a posteriori en las prácticas profesionales. |
Pràctiques a laboratoris |
Puesta en práctica de los elementos del lenguaje audiovisual que se analizan en las sesiones magistrales. |
Descripció |
Se desarrollarán sesiones grupales con los diferentes equipos de trabajo en que se organicen las prácticas para discutir las propuestas y evaluar conjuntamente los resultados. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Conocimientos adquiridos sobre el el lenguaje cinematográfico y su aplicación en el análisis de productos audiovisuales. Se realizarán análisis específicos de textos audiovisuales. |
5% de la nota final |
Pràctiques a laboratoris |
|
Aplicación de los conocimientos adquiridos en las clases magistrales mediante la realización de ejercicios prácticos. Asistencia obligatoria |
60% de la nota final |
Proves de desenvolupament |
|
Ejercicio final de análisis teniendo en cuenta todos los elementos estudiados a lo largo del curso |
35% de la nota final |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per a la segona convocatoria els alumnes tindran que preparar per compte seva les pràctiques de laboratori no fetas o suspeses durant el curs i fer també una prova de desenvolupament. |
Bàsica |
E. Sikov, Film Studies, Columbia University Press, 2010
G. Mercado, La visión del cineasta, Anaya Multimedia, 2010
Manovich, Lev , El lenguaje de los nuevos medios de comunicación, Paidós, 2005
Manovich, Lev , El lenguaje de los nuevos medios de comunicación, Paidós, 2005
S. Katz, Plano a plano, de la idea a la pantalla, Plot, 2000
D. Bordwell y K. Thompson, El arte cinematográfico, Paidós, 1995
S. Katz, Rodando: la planificación de secuencias, Plot, 2000
|
Benet, Vicente J. (2004). La cultura del cine. Introducción a la historia y la estética del cine, Barcelona, Paidós |
Complementària |
Television Studies, Miller, Toby, BFI,
Arhemim, Rudolf, Estética radiofónica, Gusrtavo Gili,
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|