Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A9 |
Dominar en profunditat la llengua, la literatura i la cultura catalanes. |
| A13 |
Realitzar processos de redacció i edició de textos en diferents formats i suports. |
| A14 |
Gestionar els mecanismes d'organització i transferència cultural. |
| A18 |
Formar-se una opinió crítica sobre textos i discursos i expressar una opinió clara i concisa oralment i per escrit. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
| C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A9 |
Aplica conceptes en el camp professional de la docència de la literatura, en el de la gestió i administració cultural del patrimoni escrit i oral, i en el de la redacció i edició de textos de tot tipus i en diferents formats
| | A13 |
Aplica conceptes en el camp professional de la docència de la literatura, en el de la gestió i administració cultural del patrimoni escrit i oral, i en el de la redacció i edició de textos de tot tipus i en diferents formats
| | A14 |
Aplica conceptes en el camp professional de la docència de la literatura, en el de la gestió i administració cultural del patrimoni escrit i oral, i en el de la redacció i edició de textos de tot tipus i en diferents formats
| | A18 |
Aplica conceptes en el camp professional de la docència de la literatura, en el de la gestió i administració cultural del patrimoni escrit i oral, i en el de la redacció i edició de textos de tot tipus i en diferents formats
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Estableix els seus propis objectius d’aprenentatge
| | B2 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
| | B3 |
Aplica tècniques innovadores i obté resultats
| | B4 |
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible
| | B5 |
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
| | B6 |
Adapta la forma del missatge a les diverses situacions
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
| | C6 |
Identifica necessitats de formació
|
Tema |
Subtema |
INTRODUCCIÓ
1. L'escriptura d'un relat
1.1.L'elecció del "món" i de la perspectiva
1.2. L'elecció del ritme
1.3. Triem els elements del relat que volem escriure |
Què hem de fer abans de començar a escriure?
La historia que volem explicar
Elements d'aquesta història: personatges, accions, espai i temps
La documentació
Des d'on expliquem la història?
Destinataris/lectors ideals
Lectura d'exemples
Repertori de gèneres del relat |
2. Escrivim un relat curt
2.1. el conte breu i el conte molt breu
2.1. el microrelat |
El llenguatge i la perspectiva en el relat breu
Lectura d'exemples |
3. Escrivim un relat verídic
3.1. Els gèneres autobiogràfics
3.2. El relat periodístic |
Límits i possibilitats del relat verídic
L'autobiografia
La biografia
Les memòries
La ficció verídica i el reportatge
Lectura d'exemples |
4. Escrivim un poema
4.1.Triem la perspectiva poètica
4.2. Elegim elements de correlat objectiu |
La condensació del llenguatge poètic.
Recursos rítmics, eufònics, estròfics
Imatges
Lectura d'exemples |
4. Escrivim una ficció dramàtica
4.1. Crear la il.lusió d'assistir en directe a un conflicte
4.2. El llenguatge verbal i els llenguatges escènics
4.3. La representació |
El conflicte que desenvoluparem
Espai i temps del conflicte
Els personatges
Tècniques d'escriptura de diàlegs
Lectura/observació d'exemples |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Seminaris |
|
25 |
50 |
75 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
22 |
44 |
66 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
S'exposarà breument el contingut de l'assignatura |
Seminaris |
Observació i comentari dels recursos disponibles per portar a terme cadascuna de les activitats del curs. Lectura i comentari dels exemples proposats al dossier de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Discussió dels projectes d'escriptura de cadascú i posada en comú i discussió sobre l'eficàcia estètica dels resultats aconseguits
Obertura d'un espai digital comú per a la publicació dels textos |
Descripció |
Es portarà a terme a l'aula, a través del moodle, a classe i al despatx, en hores convingudes |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Seminaris |
|
Tindrà en compte la preparació prèvia de l'alumnat en els comentaris a l'aula i la seva participació |
25% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Escriptura de diversos textos al llarg del curs:
Sis textos narratius
Tres textos poètics
Tres textos dramàtics
Escriptura d'un relat col.laboratiu (entre tots) |
55% |
Altres |
|
Escriptura d'una obra de creació, del gènere que s'elegeixi, d'acord amb unes pautes prèvies d'extensió, que s'haurà de lliurar a final del curs |
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
A principi de curs es lliurarà un dossier amb bibliografia i textos de suport, així com fragments de textos literaris |
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Per accedir a la segona convocatòria caldrà haver fet els exercicis pràctics fixats al Moodel. Hi haurà un exàmen pràctic |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|