DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) LITERATURA Codi 12274001
Ensenyament
Grau d'Anglès (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
12 Formació bàsica Primer Anual
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Filologia Catalana
Filologies Romàniques
Coordinador/a
GARCÍA ARROYO, ANA MARIA
ARITZETA ABAD, MARGARIDA
Adreça electrònica margarida.aritzeta@urv.cat
montserrat.corretger@urv.cat
josefa.rodriguez@urv.cat
ana.garciaarroyo@urv.cat
Professors/es
ARITZETA ABAD, MARGARIDA
CORRETGER SÀEZ, MONTSERRAT
RODRÍGUEZ CAMPILLO, MARÍA JOSÉ
GARCÍA ARROYO, ANA MARIA
Web http://margarida.aritzeta@urv.cat
Descripció general i informació rellevant Primer quadrimestre:Coneixement sistemàtic de nocions fonamentals de teoria literària, crítica literària i gèneres literaris. Continguts que són bàsics i essencials per tal de poder cursar el segon quadrimestre. Segon quadrimestre: This course introduces students to literary studies in English and the issues connected with reading. They will put into practice the theories and principles learnt (in the first term) in order to approach literary texts from a great variety of ways. The emphasis is on teaching them to read 'between the lines', to develop their own ideas and to enjoy literature.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A5 Conèixer els corrents teòrics i metodològics de la teoria de la literatura i de la crítica literària.
 A6 Saber relacionar el coneixement filològic amb altres àrees i disciplines.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A5 Adquireix coneixements sobre història, teoria i crítica literàries
Adquireix coneixements literaris i culturals
 A6 Comprèn la literatura com un espai de representació i debat ideològic i de construcció de discursos socials
Comprèn tant la importància estètica de la literatura com el seu paper cultural, social i polític
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
TEMARI PRIMER QUADRIMESTRE


1. NOCIONS DE TEORIA LITERÀRIA

1.1. Què són la Teoria Literària i la literatura comparada?
1.2. Què entenem per literatura.
1.3. De l'escriptura a la lectura: El paper de la lectura en la "construcció" del text.
De Plató i Aristòtil a la Semiòtica i els corrents del postestructuralisme.
La interpretació del text. Diversos tipus de lectures possibles en la contemporaneïtat
2 EL DISCURS LITERARI

2.1 Introducció general als gèneres literaris.
L'enunciació i la partició dels gèneres.
3. ELS GÈNERES NARRATIUS A EUROPA
3.1. La novel•la com a gènere
3.2. La perspectiva narrativa.
3.3. Concepte d'intertextualitat.
De "La Poètica" d'Aristòtil al concepte modern del gènere
Un gènere de gèneres
Punt de vista i focalització
La representació i la lectura com a material narratiu.
El relat com a material dramàtic.

Lectura i comentari de fragments de textos.
4. ELS GÈNERES POÈTICS

4.1. Concepte i correlat objectiu.
4.2. El llenguatge poètic
4.3. El ritme.
Raons de la mètrica
Lectura i comentari de fragments de textos
5. ELS GÈNERES DRAMÀTICS Experiències actuals, fronteres del gènere

TEMARI SEGON QUADRIMESTRE


-Brief introduction of the discipline.


-"The Wife of Bath's Tale" (modern version)







-The medieval cultural context and modern gender issues
-The Tempest
(modern version)
-Traditional reading and post-colonial reading. Who wants to be Caliban? 'The Other', then and now.
-Gulliver's Travels
(Part I, chapters 1&6)
-The Lilliputians: Positions & points of view; relativism.
-Romantic Poetry -Analysis of a selection of poems by William Wordsworth & William Blake.
-Three Guineas, (Part I) -Virginia Woolf's and her analysis of war, education and women's issues at the beginning of the 20th century.
-Fasting, Feasting
(A novel by Anita Desai)
-Thorough analysis of the content and form:
1-Two apparently paradoxical societies: India & America.
2-Human beings' existencial hungers.
3-Literature builds cultural bridges

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A5
2 0 2
Sessió Magistral
A5
30 60 90
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A5
A6
35 70 105
Seminaris
A5
A6
32 64 96
Atenció personalitzada
A5
7 0 7
 
Proves mixtes
A5
A6
4 0 4
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Prendre contacte i recollir informació de l'alumnat. Presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Explicacions teoricopràctiques del professor sobre els continguts de l'assignatura obertes al diàleg amb els alumnes. Es tracta de sessions-seminari on, rere els plantejaments teòrics, es treballa sobre models i casos pràctics.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Primer quadrimestre: Es dedicaran a relacionar els conceptes teòrics amb els casos pràctics, a través del comentari de textos i l'exercici de la crítica, l'anàlisi i la interpretació de casos concrets.

IN THE SECOND TERM, and as part of the evaluation process, the students will write essays, taking into account different perspectives and the different issues related to the socio-cultural context.
Seminaris SECOND TERM
Class attendance at each session is expected since ACTIVE PARTICIPATION is essential to the course requirements. Lectures will be based on the analysis of all the texts specified in the contents.

Atenció personalitzada
Descripció
Els alumnes podran visitar les professores a les hores de despatx. Qualsevol consulta que afecti el curs (temari, lectures, avaluació) es tractarà en aquestes hores de visita o també en acabar les classes i de cap manera per correu electrònic. Les hores de visita es pactaran amb l'alumnat per tal de faciliar-los la màxima atenció. Es durà a terme un seguiment de l'actitud, les intervencions i els exercicis de l'alumnat durant les classes magistrals i en les sessions dedicades a la pràctica textual. Seguiment individual del treball monogràfic de cada alumne. NOTA: In the second term students are welcome to communicate with he teacher via e-mail.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Activitats Introductòries
A5
Prendre contacte i recollir informació de l'alumnat. Presentació de l'assignatura. 0%
Sessió Magistral
A5
Assistència i aprofitament 10%
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A5
A6
Primer quadrimestre: Dos treballs individuals i un treball en grup, en la línia dels realitzats a classe, que valdran el 40% de la nota del quadrimestre (al Moodle)

IN THE SECOND TERM, there will be four written exercises:
-A summary of : "The Wife of Bath"
-An argumentative essay on Three Guineas
-An argumentative essay on The Tempest.
-An argumentative essay on Fasting, Feasting.

There will also be an oral presentation:
Each student will have to prepare an issue related to the contents in the programme, for example on Romantic poetry, or on Gulliver's Travels. The student will have to use bibliography from the library and therefore avoid unreliable sources on-line. Consultation with the teacher is welcome.
40%
Seminaris
A5
A6
SECOND TERM: Class attendance at each session is expected since active participation is essential to the course requirements 10%
Altres  

1r QUADRIMESTRE: Prova escrita teòrica final, amb els apunts, per desenvolupar un tema (50% de la nota del quadrimestre) 2n TERM: There will be deadlines for each assignment. The teacher will decide if she accepts any piece of work given after the deadlines mentioned. It is also IMPORTANT to remind the student that PLAGIARISM of texts (on-line or others), paragraphs etc. IS A CRIME. If this happens the student will automatically fail the subject.

40%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La nota final de l'assignatura resultarà de la mitjana dels dos quadrimestres sempre que s'hagin aprovat tots dos.


Fonts d'informació

Bàsica

BIBLIOGRAFIA (Durant el curs s'anira proporcionant a l'alumnat la bibliografia monogràfica per a cada autor i obra estudiats) 

PRIMER QUADRIMESTRE:

Llovet, Jordi, Robert Caner, Nora Catelli, Antoni Martí i David Viñas, Teoría literaria y literatura comparada, Barcelona, Ariel, 2005.

i dossier de textos


SEGON QUADRIMESTRE:

-A photocopiable anthology of reading materials.

-Materials on-line

-Desai, Anita. Fasting, Feasting (1999)

 

PRIMER QUADRIMESTRE:

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
Els alumnes hauran d'assistir a classe havent llegit els textos del dossier corresponents a cada sessió. Per accedir a la segona convocatòria caldrà haver fet els exercicis pràctics fixats al Moodle. L'examen consistirà en un exercici teòric. In the second term corresponding to LITERATURE in ENGLISH active participation in classs is a major requirement. Students' efforts to express their interpretation of a particular text, their perspectives and ideas will be positively evaluated.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent