DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) DESTRESES COMUNICATIVES: READING AND WRITING I Codi 12274109
Ensenyament
Grau d'Anglès (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
6 Obligatòria Segon Primer
Modalitat i llengua d'impartició
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
FERRAN LARRAZ, ELENA
Adreça electrònica elena.ferran@urv.cat
ana.garciaarroyo@urv.cat
Professors/es
FERRAN LARRAZ, ELENA
GARCÍA ARROYO, ANA MARIA
Web http://ana.garciaarroyo@urv.cat
Descripció general i informació rellevant This course aims at improving the students' competence in the English language. Emphasis will be placed on the development of their reading and writing skills. A theoretical perspective will be adopted to introduce the different texts and reinforce concepts of grammar. However, most of the times students will be working on the different materials provided, as well as producing their own pieces of writing.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A7 Entendre la llengua anglesa parlada i escrita en profunditat i en una varietat de registres.
 A9 Utilitzar un vocabulari anglès ampli i variat.
 A11 Utilitzar la pragmàtica de la comunicació en llengua anglesa i introduir aspectes culturals dels països de parla anglesa en l'expressió oral i escrita en anglès.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre.
 B2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva.
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
 B5 Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A7 Mostra un maneig de la gramàtica i el vocabulari de la llengua anglesa a un nivell avançat que permeti comunicar-se de manera correcta, fluida i articulada
Desenvolupa la capacitat de comprensió oral i escrita per satisfer les necessitats d'ús instrumental de la llengua anglesa a un nivell avançat
Utilitza les noves tecnologies per adquirir coneixements, desenvolupar tasques, solucionar problemes i millorar diversos aspectes relacionats amb el propi procés d'aprenentatge de la llengua anglesa
 A9 Mostra un maneig de la gramàtica i el vocabulari de la llengua anglesa a un nivell avançat que permeti comunicar-se de manera correcta, fluida i articulada
 A11 Desenvolupa la capacitat de comprensió oral i escrita per satisfer les necessitats d'ús instrumental de la llengua anglesa a un nivell avançat
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
Adapta els objectius d’aprenentatge proposats pel professor/a
Adopta autònomament les estratègies d’ aprenentatge en cada situació
 B2 Identifica el que és un problema i pren la decisió d’ afrontar-lo
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
Elabora una estratègia per a resoldre el problema
 B3 Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses
Busca nous procediments i mètodes per fer les coses
Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes
 B4 Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada
Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa
 B5 Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
-BASIC READING AND WRITING TECHNIQUES -Preliminary work on three key areas of writing skills: style and register (construction of sentences & paragraphs), cohesion, and punctuation.
- Creative writing as applied to text type writing, to journal writing, etc.
-DESCRIPTIVE TEXTS I:
Making descriptions interesting.
Describing pictures, objects, products, people, places.

- TEXT TYPES

-NARRATIVE TEXTS I
Narrative and connecting words.
Biographical narratives.
Newspaper stories.
Eye-witness and narrative reports.


-LETTERS I
Informal letters: technical matters (layout), diplomacy and tact.
Formal letters.


-LITERARY TEXTS: sketches, dialogues and plays. A personal journal.

-TEXT COMMENTARIES: at the different levels of language if there is time.


- Reading techniques for all the texts: How to read a text.

Understanding the text as a whole.
Skimming for main ideas.
Scanning and retrieving specific information.
Identifying information to perform a task.
Dealing with difficult vocabulary.
Understanding complicated sentences.
Writer's intention; use of language.
Interpreting.
Understanding the principles of grammar.
-Recognizing and producing the conventions of each text type in a creative way. Learning about text types through imitation.
-Writing techniques /
Produce paragraphs
Produce descriptive and narrative texts, letters, summaries, journal writing etc.
Apply the principles of grammar: tenses, question formation, reported speeach, modal verbs.
Correct errors and make improvements.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
Sessió Magistral
A7
A9
B1
8 8 16
Seminaris
A7
A9
A11
B2
B3
B4
B5
36 72 108
Atenció personalitzada
A7
2 0 2
 
Proves pràctiques
A7
B2
B3
8 16 24
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Each class will start with the theoretical and practical principles / guidelines to prepare students for the requirements of the various and diverse texts.
Sessió Magistral The lectures focus on the ability to use language in order to communicate; they pay special attention to key areas of writing skills like style and register, cohesion and punctuation. The other topics of the syllabus are also explained. Different text types will be dealt with, as well as introducing activities for creative writing.
Seminaris The texts provided are drawn from a wide range of sources, including newspapers, general interest magazines, leaflets, guides, literary materials, etc., in order to familiarise students with the different text types and forms (descriptive, narrative, literary, etc.)
The seminars will focus on the application of effective reading and writing techniques necessary to develop the skills needed by students to tackle the range of tasks required at an advanced level.

Atenció personalitzada
Descripció
Students are welcome to use the teacher's office hours for personal consultation or to become acquanted with the basic structure and contents of the course, and to further practise their communication skills in English. I will also be available for consultation, etc. via e-mail.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Seminaris
A7
A9
A11
B2
B3
B4
B5
There will be a series of texts for which the student will have to produce paragraphs for open-ended questions, or write summaries. There will also be multiple choice tests. 2 samples of this kind of exercises will be evaluated by the teacher; the rest will be corrected in class with the participation and discussion of the group of students.
-Students will also autocorrect / evaluate their own activities.
In general, questions, tasks and activities are designed to demonstrate the following priorities:
-that students can form an overall impression of the text;
-they can retrieve specific information, interpret it, use it and explain small pieces of grammar.
Class attendance at each session is expected, and active participation is essential.
40%
Proves pràctiques
A7
B2
B3
Throughout the course there will be four written assignments:
-one descriptive essay that can be of a person, a place, an object or a picture.
-one narrative story
-a sketch (play) or else another text type dealt with in class.
-a journal

In the process of marking and grading the teacher will take into account the following:
-mistakes (how many and what kind)
-successful task achievement
-accuracy
-cohesion & coherence
-content & register
-organization
-use of computer editing tools.
60%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

- A photocopiable anthology of reading materials.

-A monolingual dictionary.

Complementària

Monolingual dictionaries:

-The New Oxford English Dictionary

-Cambridge Advanced Learner's Dictionary. Cambridge: Cambridge University Press, 2003.

-Collins Cobuild English Dictionary for Advanced Learners. (4th Ed.). Glasgow: HarperCollins, 2001.

Useful Usage Books:

-Swan, M. Practical English Usage. Oxford: Oxford Univ. Press, 2005. 

 

 





 

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent