Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A12 |
Conèixer la varietat lingüística, literària i cultural anglòfona. |
| A15 |
Avançar en el coneixement de l'ésser humà dins dels seus diferents entorns culturals. |
| A22 |
Conèixer les cultures dels diferents països de parla anglesa. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A12 |
Adquireix una visió general dels factors socioculturals més importants de les cultures dels països de parla anglesa
Comprèn i aprecia les singularitats culturals de cada àrea geogràfica
| | A15 |
Reconeix els procediments que faciliten la construcció de les diverses identitats culturals
| | A22 |
Adquireix una visió general dels factors socioculturals més importants de les cultures dels països de parla anglesa
Adquireix els coneixements clau que permetin entendre les evolucions històriques dels diversos països de parla anglesa
Comprèn i aprecia les singularitats culturals de cada àrea geogràfica
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Fa preguntes intel·ligents que qüestionen el que ha après i mostra iniciativa en la cerca d’ informació
| | B2 |
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d'un problema i no quedar-se amb els símptomes
Transfereix l'aprenentatge de casos i exercicis de l'aula a situacions reals d'altres àmbits
| | B3 |
Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses
| | B4 |
Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst
| | B5 |
Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. UK Culture |
The country (geography, climate, demography, etc.)
|
2. UK Culture |
The people history, immigration, England, Wales, Scotland, N. Ireland) |
3. UK Culture |
Politics and government (political institutions, elections, trade unions, etc.) |
4. UK Culture |
International relations (Wars, NATO, European Union, etc.) |
5. UK Culture |
Cultural icons in/of the United Kingdom |
6. USA Culture |
The country (geography, climate, demography, etc.) |
7. USA Culture |
The people (settlement, immigration, women and minorities) |
8. USA Culture |
Political institutions (federal, state, local) |
9. USA Culture |
Foreign policy (isolationism, imperialism, internationalism, etc.) |
10. USA Culture |
Cultural icons in/of the United States |
11.The British Empire and the Commonwealth |
11.1 The British Empire: expansion and decline
11.2 Origin, justification, extension, and purpose of the Commonwealth |
12. African Cultures |
12.1 The Ibo Culture of Nigeria
12.2 The history of South Africa: the Dutch settlers, the arrival of the British, the Boer War, the Great Trek, and the system of Apartheid |
13. Indian Culture |
13.1 The complexity of Indian history, the struggle for independence, the partition
13.2 States, regions, and languages of the Indian subcontinent |
14. The Caribbean Cultures |
14.1 Thearrival of the Europeans
14.2 The sugar plantations and the slave trade |
15. Canadian and Australian Cultures |
15.1 Contrast between Canada's and Australia's origins as settle colonies |
16. Aboriginal Cultures |
16.1 The world views of the First Nations of Canada, the Aborigines of Australia, and the Maoris of New Zealand |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
2 |
3 |
Seminaris |
|
48 |
60 |
108 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
3 |
6 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
1 |
6 |
7 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
1 |
6 |
7 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
1 |
6 |
7 |
Proves de desenvolupament |
|
1 |
3 |
4 |
Proves de desenvolupament |
|
1 |
3 |
4 |
Proves de desenvolupament |
|
1 |
3 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Warm-up session to elicit previous knowledge of the subject and specific expectations |
Seminaris |
All classes in this course are a combination of theoretical information provided by the teachers and practical discussions of the main aspects. Students are expected to participate actively in the discussions either by introducing new elements for discussion or through the questions they may choose to ask. |
Descripció |
The two teachers in charge of this subject will made public their respective visiting hours at the beginning of the term. Students will be encouraged to use personal appointments not only in case they have academic questions, but most especially if they want to discuss specific topics dealt with in class. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Short-answer test (20 questions) |
20 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Short-answer test (20 questions) |
20 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Short-answer test (20 questions) |
20 |
Proves de desenvolupament |
|
Students will write an in-class essay discussing one article or book chapter they will have previously read |
10 |
Proves de desenvolupament |
|
Students will write an in-class essay discussing one article or book chapter they will have previously read |
10 |
Proves de desenvolupament |
|
Students will write an in-class essay discussing one article or book chapter they will have previously read |
10 |
Altres |
|
Class attendance and participation |
10 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Students are expected to attend classes regularly. In case they don't, they may lose the right to "continuous assessment". This, in turn, may force them to take the second sitting (segona convocatòria). |
Bàsica |
Oakland, John, British Civilization: An Introduction, 7th, 2011
Mauk, David & Oakland, John, American Civilization: An Introduction, 5th, 2009
Ashcroft, Bill, Key Concepts in Postcolonial Studies, 1st, --
Falola, Toyin, Culture and Customs of Nigeria, 1st, --
Brathwaite, Edward Kamau, Folk Culture of the Slaves in Jamaica, 1st, --
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Students are strongly advised to contact their teachers at the beginning of the term if they anticipate they will have problems of attendance. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|