Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Entendre una segona llengua estrangera i expressar-s'hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Desenvolupa la capacitat de comprensió oral i escrita per a satisfer les necessitats d'ús instrumental d'una segona llengua estrangera
Es sensibilitza sobre els aspectes contrastius entre la llengua alemanya i l’espanyol/el català i es familiaritza amb els errors més comuns que es donen en el procés de transferència entre llengües per poder-los identificar i corregir
Es sensibilitza sobre el sistema de sons de la llengua alemanya
Es sensibilitza sobre les característiques diferenciadores de la cultura alemanya
Utilitza les noves tecnologies per adquirir coneixements, desenvolupar tasques, solucionar problemes i millorar diversos aspectes relacionats amb el propi procés d’aprenentatge de la llengua alemanya
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
Fa preguntes intel·ligents que qüestionen el que ha après i mostra iniciativa en la cerca d’ informació
| | B2 |
Identifica el que és un problema i pren la decisió d’ afrontar-lo
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
Presenta opcions de solució que són efectives en la majoria dels casos per resoldre els problemes
| | B4 |
Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada
Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst
Reflexiona sobre el seu procés d’ aprenentatge i necessitats d’ aprenentatge
| | B5 |
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva
| | B6 |
Sap respondre a les preguntes que se li formulen
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Continuació de l'assignatura Llengua Alemanya II. Els continguts es troben dividits fonamentalment en dos apartats bàsics i aquests per lliçons basades en el llibre de text Themen aktuell I i II (4 en total). |
1- Estructures gramaticals
2- Funcions comunicatives |
Unitat 1: Lliçó 9 (Themen aktuell 1): Kaufen und schenken (Comprar i regalar) |
ESTRUCTURES GRAMATICALS
- datiu i acusatiu dels diversos determinants i pronoms
- el datiu plural dels noms
-els complements acusatiu i datiu
- verbs que regeixen datiu
- la comparació: els graus de l'adjectiu en funció atributiva i adverbial: positiu, comparatiu i superlatiu
- les conjuncions aber, und, oder, denn i sondern
FUNCIONS COMUNICATIVES
- manifestar preferències i desitjos
- expressar satisfacció o insatisfacció
- fer propostes, recomanar i convidar
- comparar i avaluar |
Unitat 2: Lliçó 10 (Themen aktuell 1): Deutsche Sprache und deutsche Kultur (Llengua i cultura alemanyes) |
ESTRUCTURES GRAMATICALS
- indicacions temporals
- les preposicions temporals an, in, nach, um, vor, bis/bis zu, seit, von ... bis
- els ordinals a les dates
- el genitiu de determinants i noms (introducció)
- preposicions que regeixen genitiu: wegen
- els determinants interrogatius welch- i was für ein-
- Perfekt i Präteritum (ampliació)
FUNCIONS COMUNICATIVES
- narrar fets passats
- donar i demanar informació sobre alguna cosa |
Unitat 3: Lliçó 1 (Themen aktuell 2): Aussehen und Persönlichkeit (Aparença i personalitat) |
ESTRUCTURES GRAMATICALS
- Els determinants dies-, jed- all- i manch-
- la declinació de l'adjectiu com a complement del nom
- l'adjectiu nominalitzat
FUNCIONS COMUNICATIVES
- descriure persones
- expressar impressions subjectives |
Unitat 4: lliçó 2 (Themen aktuell 2): Schule, Ausbildung und Beruf (El sistema educatiu i el món laboral) |
ESTRUCTURES GRAMATICALS
- el verb werden
- el Präteritum dels vebrs modals
- oracions subordinades causals, concessives i condicionals amb weil, obwohl i wenn
- conjuncions i adverbis: weil-deshalb, obwohl-trotzdem, wenn-dann
- la declinació dels ordinals
FUNCIONS COMUNICATIVES
- narrar fets passats
- fer preguntes i respondre en una entrevista de treball
- demanar i donar informació sobre alguna cosa |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
26 |
48 |
74 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
25 |
25 |
50 |
Treballs |
|
1 |
5 |
6 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
2 |
4 |
|
Proves mixtes |
|
5 |
10 |
15 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte amb els alumnes i a presentar l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. S'espera participació activa de l'alumne. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, debat, si escau, i resolució d'un problema relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Treballs |
Redacció de textos breus relacionats amb la temàtica de l'assignatura. |
Descripció |
Atenció al despatx o a la sala de tutories. Resolució de dubtes, revisió de les proves d'avaluació i, si escau, entrevista d'avaluació final. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves mixtes |
|
Es faran 2 proves parcials i una de final en acabar el quadrimestre.
Les dues primeres només seran sobre continguts gramaticals i per aprovar-les cal treure un 5. A la darrera hi haurà:una part de gramàtica (66 %) + una prova de comprensió auditiva (17 %) + una prova de comprensió lectora (17 %). En aquesta darrera caldrà treure un mínim d'un 5 a la part de gramàtica per fer mitjana amb les altres dues parts. Si és menys no s'aprovarà, tot i que la mitjana doni més de 5. Si es treu una mitjana superior a 5 a la prova final, només es farà mitjana amb les dues proves parcials en el cas que el resultat superi la mitjana obtinguda a la prova final. Per poder fer mitjana de les 2 proves parcials i de la final, caldrà treure un mínim de 5 a la prova final. A l'hora de fer aquesta mitjana, la 1a prova parcial tindrà un valor de d'un 16%, la 2a d'un 34% i la final un valor d'un 50%. L'assignatura es donarà per aprovada, si la mitjana resultants és com a mínim de 5. |
100% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria tindrà les mateixes parts que la prova final de l'avaluació continuada (gramàtica, comprensió auditiva i comprensió lectora) i s'aplicaran els mateixos criteris que en aquella. Aquells estudiants que hagin superat alguna d'aquestes parts en la prova final de l'avaluació continuada podran triar si repetir-la o conservar la nota obtinguda en aquella. |
Bàsica |
AUFDERSTRAßE et al., Themen aktuell 2. Lehrbuch, Hueber,
AUFDERSTRAßE et al., Themen aktuell 2. Arbeitsbuch, Hueber,
CASTELL, Andreu, Gramática de la lengua alemana, Editorial Idiomas, Madrid, 2008
CASTELL, Andreu/BRAUCEK, Brigitte, Ejercicos. Gramática de la lengua alemana, Editorial Idiomas, Madrid, 2007
BRAUCEK, Brigitte/CASTELL, Andreu, Wir haben kalt, Editorial Idiomas, Madrid 2006
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
LLENGUA ALEMANYA IV/12274202 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
LLENGUA ALEMANYA II/12274103 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|