IDENTIFYING DATA 2011_12
Subject (*) TEATRE ANGLÈS Code 12274214
Study programme
Grau d'Anglès (2009)
Cycle 1r
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
6 Optativa Primer
Modality and teaching language
Department Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinator
LAMARCA MARGALEF, JORGE
E-mail jordi.lamarca@urv.cat
Lecturers
LAMARCA MARGALEF, JORGE
Web
General description and relevant information The aims of this course is: a) to examine representative works of drama; b) to learn the principal techiniques for analyzing, understanding, evaluating and enjoying a play both as a literary construct and spectacle; and c) to improve the student´s ability to read critically and pleasurably.

Competències
Type A Code Competences Specific
 A12 Conèixer la varietat lingüística, literària i cultural anglòfona.
 A13 Conèixer i aplicar les bases de la teoria de la literatura i de les teories estètiques.
Type B Code Competences Transversal
 B1 Aprendre a aprendre.
 B2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva.
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
 B5 Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida.
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
 B9 Tenir capacitat de planificació i organització
Type C Code Competences Nuclear
 C5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 A12 Coneix les principals tècniques literàries dins de la ficció, el teatre, la poesia i el cinema
Millora les capacitats de lectura i escriptura
 A13 Coneix les principals tècniques literàries de la ficció, el teatre, la poesia i el cinema
Adquireix les eines necessàries per analitzar i avaluar obres literàries i cinematogràfiques des d'un punt de vista crític
Type B Code Learning outcomes
 B1 Comprèn els elements que composen una disciplina
 B2 Segueix un mètode lògic per identificar les causes d'un problema i no quedar-se amb els símptomes
 B3 Reconeix les limitacions i punts dèbils en els seus processos i mètodes de treball
 B4 Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada
 B5 Identifica els objectius col•lectius del grup amb els seus propis
 B6 Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
 B9 Té capacitat de planificació i organització
Type C Code Learning outcomes
 C5 Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones

Continguts
Topic Sub-topic
The Nature of Theatre Drama
Performance
Audience
The Script Reading a Play
Watching a Play
Plot
Characterization
Thought
Music
Spectacle
William Shakespeare: MacBeth The Elizabethan Play House
The Representation of Power
Plot
Charcters
Theme
Harold Pinter: The Birthday Party The Contemporary Scene in UK
Reaslism and Absurdity
Plot
Character
Theme
Tennessee Williams: A Street Car Named Desire Contemporary American Thatre
Character
Plot
Theme

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
1 1 2
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A12
26 53 79
Sessió Magistral
A12
25 25 50
Treballs
B5
1 6 7
Seminaris
B3
1 6 7
Atenció personalitzada
B1
2 4 6
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries A session at least will be devoted to explain the aim of the course, objectives, methodology, etc.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària To focus on specific topics and how to develop them.
Sessió Magistral To provide general and specific information.
Treballs To narrow down topics and write about them.
Seminaris To focus on subtopics and how to present them.

Atenció personalitzada
Description
There will be office hours. Students should take benefit of them in order to ask questions, querries, discuss details of the syllabus and content of the course.

Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A12
Exercises to be written in class 60%
Sessió Magistral
A12
Class attendance and participation 10%
Treballs
B5
Assignments 30%
Others  
 
Other comments and second exam session

The students who do not fulfil the requirements of the continuous assessment wil have a scheduled second chance. This will consist of twenty questions about any aspects we dealt with in class (identification of titles, names, characters, short definition of concepts, short analysis of excerpts from the plays and texts read in class, etc.)


Fonts d'informació

Bàsica David Herman, The Cambridge Companion To Narrative, 2000, The Cambridge University Press

Complementària

Recomanacions

Subjects that continue the syllabus
INTRODUCCIÓ A LA LITERATURA ANGLESA/12274121


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.