Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Comprensió dels principals problemes que afecten als processos de transformació social a partir del fet migratori, prenent en consideració els tres actors principals en el desenvolupament de les polítiques socials: l'administració, la societat civil organitzada i els operadors internacionals. |
|
AC2 |
Adquisició de les capacitats i coneixements especialitzats que permetin la comprensió del fet migratori i l'elaboració de projectes de recerca bàsica o aplicada per tal d'analitzar i/o assesorar sobre les fonts del problema i sobre els possibles abordatges. |
|
AC5 |
Capacitat d'interpretació i utilització dels textos jurídics i socials i capacitat de maneig de les diferents fonts (jurídiques, socials, demogràfiques...) |
|
AC6 |
Coneixement de les institucions, empreses, fundacions i altres entitats que financien investigació bàsica i aplicada. |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Adquisició d'una significativa experiència pràctica en projectes vinculats amb les migracions i la mediació, així com en el disseny de projectes d'abast multidisciplinar on s'han d'articular els diferents rols de tots els àmbits professionals que intervenen en l'abordatge del fet migratori. |
|
AP3 |
Adquisició d'un coneixement ampli del mercat de treball, per tal d'anar preparant l'alumne cap a la seva incorporació en aquest. Es tracta de preparar l'alumne, abans de la realització del practicum, en funció de les seves habilitats, background i preferències, per a una bona elecció de la institució on realitzar el practicum, per tal que la seva experiència l'encamini cap a la seva professionalització. |
|
AP4 |
Adquisició de la suficient experiència de treball de camp (en el doble sentit de saber estar i saber analitzar) com per a ser mereixedor d'una titulació que dona entrada a l'alumne al camp professional. |
|
AP8 |
Treballar de forma eficaç dins de sistemes, xarxes i equips interdisciplinars. |
|
AP9 |
Gestionar conflictes, dilemes i problemes ètics complexes identificant-los, mediant i dissenyant estratègies de superació |
|
AP11 |
Combinar les dimensions temporal i espacial en l'explicació dels processos migratoris i comprendre la importància de les relacions espacials i la seva incidència en el fenomen migratori. |
|
Recerca |
|
AR1 |
Adquisició dels coneixements bàsics i dels principals debats en matèria de planificació, mediació social i resolució de conflictes en un nivell multidisciplinar. Saber discernir, en definitiva, què es pot demanar als especialistes de les diferents disciplines socials en el disseeny d'un projecte de recerca concret. |
|
AR3 |
Adquirir el coneixement i l'expreriència suficient per a saber dialogar amb els principals actors socials que intervenen en els processos migratoris (administració, empresa i societat civil), per tal de tenir en compte aquestes sensibilitats en el moment de dissenyar una recerca, que ha de ser socialment útil i rendible per a que sigui finançable. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Respecte profund per l’ètica i la integritat intel•lectual. |
|
Professionalitzador |
|
BP1 |
Habilitat i flexibilitat per solucionar problemes de la disciplina. |
|
BP3 |
Apreciació de que el coneixement avançat proporciona a l’estudiant la capacitat de lideratge en l’àrea d’especialitat. |
|
BP4 |
Capacitat de valorar i participar en el treball en grup. |
|
BP5 |
Comprendre el valor del seu coneixement per la comunitat (que inclou negocis i indústria). |
|
BP6 |
Capacitat per involucrar-se, quan s’escaigui, en aspectes de la societat contemporània. |
|
Recerca |
|
BR4 |
Habilitats ben desenvolupades per resoldre problemes. |
|
BR5 |
Habilitat per analitzar dades i resultats de recerca en un ambient canviant de la disciplina. |
|
BR8 |
Capacitat de treballar en equip. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC3 |
Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals |
|
CC5 |
Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional |
|
CC6 |
Desenvolupament de processos d'incorporació al món del treball (compte d'altres i/o emprenedoria) (Orientació professional) |
|
CC7 |
Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com ciutadà/na i com professional (Ciutadania) |
Objectius |
Competències |
Orientar l'estudiant en el coneixement de una bona pràctica pròpia, en tant que professional. També aprofundir en les bones pràctiques institucionals o comunitàries. |
AC6 AP4 AP11
|
BP3 BP5 BR5
|
CC3 CC4 CC5
|
Cercar, identificar i analitzar en la realitat social diferents pràctiques que siguin del seu interès |
AC2 AC5 AC6 AP1 AP3 AR1
|
BP3 BP5 BP6 BR4 BR5 BC1
|
CC3 CC4 CC5 CC6
|
Orientar a l'estudiant en l'adquisició habilitats per poder analitzar les seves pràctiques professionals o intervencions socials,programes i projectes de l'àmbit de les migracions |
AC1 AC2 AC6 AP1 AP4 AP11
|
BP1 BP3 BP5 BR5
|
CC5 CC6
|
Revisar i supervisar conjuntament amb l'estudiant i en el marc del grup, les diferents respostes socials, models d'intervenció social de diferents pràctiques professionals en l'àmbit de les migracions |
AC1 AC5 AP9 AR3
|
BP3 BP6 BR8
|
CC3 CC5 CC6
|
Possibilitar una formació que prepari actituds i habilitats per intervenir a nivell intercultural, en coordinació i treball en xarxa. |
AP8
|
BP3 BP4 BR8 BC1
|
CC7
|
Tema |
Subtema |
Elements presents en la bones pràctiques |
Nivells d’anàlisi : macro –micro i meso
|
La comunicació i la relació intercultural
Mapa del operador social.
L'encontre amb l'altre |
Gestió de les diferencies . La formació sobre un mateix. la descentració i presa de consciencia dels propis marcs de referència.
Descoberta del marc de referència del altre
|
Com construim una bona pràctica |
Segons àmbits d'actuació
Segons la construcció individual
Indicadors de bones pràctiques |
Presentació i anàlisi de diferents àmbits d'intervenció social generadors de bones pràctiques |
Àmbit educatiu
Àmbit de la salud
Âmbits solidaris
Àmbit del treball i l'empresa
Àmbit social
|
Experiències que es desenvolupen en diferents contextos innovadors |
Context rural
Habilitats socials per a dones
Coneixement i difusió de les diferencies del fet religios
|
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del grup, dels objectius, del funcionament del seminari que acompanyarà als estudiants, dels continguts i la dinàmica de l'assignatura
|
Seminaris |
Orientació dels estudiants en l'anàlisi de diferents referències i actituds generadores de bones pràctiques. |
Presentacions / exposicions |
Presentació de bones pràctiques per part dels estudiants |
Supervisió |
Reflexió sobre la gestió de les diferencies . La formació sobre un mateix. La descentració i presa de consciencia dels propis marcs de referència.
Reflexió sobre la descoberta del marc de referència del altre
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Anàlisi de situacions o projectes d'intervenció. Anàlisi de models explicatius |