DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) IMPACTE I AVALUACIÓ DELS PROCESSOS D'INNOVACIÓ A LA XARXA Codi 12725101
Ensenyament
Comunic. Política, Instit. i Corpor. en Entorns de Crisi i de Risc (2010)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
3 Obligatòria Primer Únic anual
Modalitat i llengua d'impartició
Departament Estudis de Comunicació
Coordinador/a
DOMINGO SANTAMARIA, DAVID
Adreça electrònica david.domingo@urv.cat
Professors/es
DOMINGO SANTAMARIA, DAVID
Web
Descripció general i informació rellevant This course explores the opportunities and challenges that the Internet poses to internal and external communication in organizations. It frames current trends in online communication (blogging, social networking) within the context of the history of the Internet and the dynamics of innovation in organizations. The course offers theoretical insights and practical strategies to deal with developing an online communication plan, analyzing the implications of decisions and managing the new communication flows developed. The course is taught in English.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC3 Comprendre, analitzar i avaluar l'impacte de les tecnologies de la informació i de la comunicació, així com de les innovacions tecnològiques, en la societat del risc, i la seva relació i aplicació en l’àmbit estratègic en la comunicació política, institucional i corporativa
  Professionalitzador
  AP1 Crear i desenvolupar missatges de caràcter persuasiu que siguin eficaços, correctes i atractius per als diferents tipus d'empreses, institucions, organitzacions o partits polítics, així com dominar els conceptes i les tècniques de planificació estratègica de comunicació en entorns canviants
  Recerca
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
  BC6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Entendre la dinàmica dels processos d'innovación en la comunicació en les organitzacions AC3
BC3
Entendre l'evolución i les característiques d'Internet com a eina de comunicació AC3
Dissenyar estratègies de comunicació efectives a Internet AC3
AP1
Gestionar la relació amb els públics a la Xarxa BC6
CC2

Continguts
Tema Subtema
1. Dynamics of innovation processes 1.1. Sociological principles of technological change
1.2. Innovation management
1.3. Cases in online communication innovation
2. Internet as a communication tool 2.1. Evolution and social uses
2.2. Blogging
2.3. Social networks
3. Managing online presence 3.1. Corporate vs individual presence
3.2. Producing presence
3.3. Monitoring refences
4. Managing user participation 4.1. Virtual communities
4.2. Benefits and risks of user involvement
4.3. Management strategies

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Debats
5 10 15
Pràctiques a laboratoris
10 10 20
Treballs
0 20 20
Sessió Magistral
10 10 20
 
Atenció personalitzada
5 0 5
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació del curs.
Debats A partir de lectures teòriques i de casos pràctics farem debats a classe per interpretar les implicacions. Els alumnes hauran de preparar el debat seguint la guia proposada pel professor.
Pràctiques a laboratoris A l'aula d'informàtica farem servir diversos serveis d'Internet (blogs, xarxes socials) per analitzar les seves característiques i possibilitats.
Treballs L'alumne haurà de crear un pla de presència digital per a una organització, aplicant els criteris apresos durant el curs.
Sessió Magistral Una part de les sessions presencials es dedicarà a presentar conceptes clau per part del professor.

Atenció personalitzada
 
Treballs
Descripció
L'atenció personalitzada, més enllà de dubtes generals sobre l'assignatura, se centrarà en l'assessorament del treball de curs, la definició d'un pla de presència a Internet per a una organització.

Avaluació
  Descripció Pes
Treballs El projecte (treball de curs) serà l'activitat avaluable principal de l'assignatura. 95%
Altres

La participació en les sessions, especialment en els debats i les pràctiques a l'aula d'informàtica afectaran positivament la nota final.

5%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Abbate, J. (1999) Inventing the Internet. MIT Press.
Anderson, C (2008) Long Tail, The, Revised and Updated Edition: Why the Future of Business is Selling Less of More. Hyperion.
Boczkowski, P. (2006) Digitalizar las noticias. Manantial.
Borges, B. (2009) Marketing 2.0: Bridging the Gap Between Seller and Buyer Through Social Media Marketing. Wheatmark.
Celaya, J. (2009) La empresa en la web 2.0. Gestión 2000. [Available online]
Comm, J (2010) Twitter Power 2.0: How to Dominate Your Market One Tweet at a Time. John Wiley & Sons.
Halligan, B et al. (2010) Inbound Marketing: Get Found Using Google, Social Media, and Blog. John Wiley & Sons
Jones, K.B. (2008) Search Engine Optimization: Your visual blueprint for effective Internet marketing. Wiley.
Meerman, D. (2010) The New Rules of Marketing and PR: How to Use Social Media, Blogs, News Releases, Online Video, and Viral Marketing to Reach Buyers Directly. Wiley.
Qualman, E (2009) Socialnomics: How Social Media Transforms the Way We Live and Do Business. John Wiley & Sons.
Safko, L et al (2010) The Social Media Bible: Tactics, Tools, and Strategies for Business Success (2nd edition). John Wiley & Sons.
Sanagustín, E. (2010) Blogs y empresas: Tu marca en la blogosfera. Barcelona: UOC.
Singer, Jane B; Hermida, Alfred; Domingo, David; Heinonen, Ari; Paulussen, Steve; Quandt, Thorsten; Reich, Zvi; Vujnovic, Marina (2011) Participatory Journalism: Guarding Open Gates in Online Newspapers. New York: Wiley-Blackwell.
Solis, B. and Breakenridge, D. (2009) Putting the Public Back in Public Relations: How Social Media Is Reinventing the Aging Business of PR. FT Press.

Von Hippel, E. (2005) Democratizing Innovation. MIT Press. [Available online]
Weinberg, T. (2009) The New Community Rules: Marketing on the Social Web. O'Reilly.
Zarrella, D. (2009) The Social Media Marketing Book. O'Reilly.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent