Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC3 |
Comprendre, analitzar i avaluar l'impacte de les tecnologies de la informació i de la comunicació, així com de les innovacions tecnològiques, en la societat del risc, i la seva relació i aplicació en l’àmbit estratègic en la comunicació política, institucional i corporativa |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Crear i desenvolupar missatges de caràcter persuasiu que siguin eficaços, correctes i atractius per als diferents tipus d'empreses, institucions, organitzacions o partits polítics, així com dominar els conceptes i les tècniques de planificació estratègica de comunicació en entorns canviants |
|
Recerca |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
|
BC6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
Objectius |
Competències |
Entendre la dinàmica dels processos d'innovación en la comunicació en les organitzacions |
AC3
|
BC3
|
|
Entendre l'evolución i les característiques d'Internet com a eina de comunicació |
AC3
|
|
|
Dissenyar estratègies de comunicació efectives a Internet |
AC3 AP1
|
|
|
Gestionar la relació amb els públics a la Xarxa |
|
BC6
|
CC2
|
Tema |
Subtema |
1. Dynamics of innovation processes |
1.1. Sociological principles of technological change
1.2. Innovation management
1.3. Cases in online communication innovation |
2. Internet as a communication tool |
2.1. Evolution and social uses
2.2. Blogging
2.3. Social networks |
3. Managing online presence |
3.1. Corporate vs individual presence
3.2. Producing presence
3.3. Monitoring refences |
4. Managing user participation |
4.1. Virtual communities
4.2. Benefits and risks of user involvement
4.3. Management strategies |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Debats |
|
5 |
10 |
15 |
Pràctiques a laboratoris |
|
10 |
10 |
20 |
Treballs |
|
0 |
20 |
20 |
Sessió Magistral |
|
10 |
10 |
20 |
|
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del curs. |
Debats |
A partir de lectures teòriques i de casos pràctics farem debats a classe per interpretar les implicacions. Els alumnes hauran de preparar el debat seguint la guia proposada pel professor. |
Pràctiques a laboratoris |
A l'aula d'informàtica farem servir diversos serveis d'Internet (blogs, xarxes socials) per analitzar les seves característiques i possibilitats. |
Treballs |
L'alumne haurà de crear un pla de presència digital per a una organització, aplicant els criteris apresos durant el curs. |
Sessió Magistral |
Una part de les sessions presencials es dedicarà a presentar conceptes clau per part del professor. |
|
Descripció |
L'atenció personalitzada, més enllà de dubtes generals sobre l'assignatura, se centrarà en l'assessorament del treball de curs, la definició d'un pla de presència a Internet per a una organització. |
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
El projecte (treball de curs) serà l'activitat avaluable principal de l'assignatura. |
95% |
Altres |
La participació en les sessions, especialment en els debats i les pràctiques a l'aula d'informàtica afectaran positivament la nota final. |
5% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
Abbate, J. (1999) Inventing the Internet. MIT Press. Anderson, C (2008) Long Tail, The, Revised and Updated Edition: Why the Future of Business is Selling Less of More. Hyperion. Boczkowski, P. (2006) Digitalizar las noticias. Manantial. Borges, B. (2009) Marketing 2.0: Bridging the Gap Between Seller and Buyer Through Social Media Marketing. Wheatmark. Celaya, J. (2009) La empresa en la web 2.0. Gestión 2000. [Available online] Comm, J (2010) Twitter Power 2.0: How to Dominate Your Market One Tweet at a Time. John Wiley & Sons. Halligan, B et al. (2010) Inbound Marketing: Get Found Using Google, Social Media, and Blog. John Wiley & Sons Jones, K.B. (2008) Search Engine Optimization: Your visual blueprint for effective Internet marketing. Wiley. Meerman,
D. (2010) The New Rules of Marketing and PR: How to Use Social Media,
Blogs, News Releases, Online Video, and Viral Marketing to Reach Buyers
Directly. Wiley. Qualman, E (2009) Socialnomics: How Social Media Transforms the Way We Live and Do Business. John Wiley & Sons. Safko,
L et al (2010) The Social Media Bible: Tactics, Tools, and Strategies
for Business Success (2nd edition). John Wiley & Sons. Sanagustín, E. (2010) Blogs y empresas: Tu marca en la blogosfera. Barcelona: UOC. Singer, Jane B; Hermida, Alfred; Domingo, David; Heinonen, Ari;
Paulussen, Steve; Quandt, Thorsten; Reich, Zvi; Vujnovic, Marina (2011)
Participatory Journalism: Guarding Open Gates in Online Newspapers. New
York: Wiley-Blackwell. Solis,
B. and Breakenridge, D. (2009) Putting the Public Back in Public
Relations: How Social Media Is Reinventing the Aging Business of PR. FT
Press. Von Hippel, E. (2005) Democratizing Innovation. MIT Press. [Available online] Weinberg, T. (2009) The New Community Rules: Marketing on the Social Web. O'Reilly. Zarrella, D. (2009) The Social Media Marketing Book. O'Reilly. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|