Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Conèixer els conceptes teòrics i metodològics relacionats amb la comunicació estratègica per a partits polítics, empreses, institucions i organitzacions en la societat del risc, tant per a la seva aplicació professional com de recerca |
|
Professionalitzador |
|
Recerca |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Objectius |
Competències |
En esta asignatura trataremos de analizar las causas y las consecuencias de la violencia en nuestras sociedades e instituciones. Con ella obtendréis habilidades teóricas, conceptuales y analíticas para el estudio de diversos tipos de violencia y de cómo los afronta la sociedad, a fin de contribuir a la prevención misma de esa violencia. |
AC1
|
|
CC3
|
Tema |
Subtema |
VIOLENCIA
|
Definición y tipos de violencia. Violencia mediatizada. |
GESTIÓN SOCIAL DE LA VIOLENCIA SOCIAL EN LAS INSTITUCIONES TOTALES
|
¿Qué es una institución total? La prisión como institución total? La gestión diaria de una prisión. El papel de la comunicación en las prisiones. |
PREVENCIÓN DE LA VIOLENCIA. UN ESTUDIO DE CASO: LA VIOLENCIA DE GÉNERO EN ESPAÑA, SU REGULACIÓN POLÍTICA Y SUS PRÁCTICAS SOCIALES. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
|
Sessió Magistral |
|
30 |
30 |
60 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
8 |
8 |
16 |
Debats |
|
10 |
10 |
20 |
Treballs |
|
0 |
48 |
48 |
|
Atenció personalitzada |
|
0 |
2 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentación de los temas. Vinculación entre temas. Resumen de la sesión anterior. |
Sessió Magistral |
Exposición por parte de la profesora de los conceptos vinculados a cada tema. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Ejercicios prácticos de aplicación de los conceptos estudiados. |
Debats |
Debates en grupo acerca de los temas introducidos. |
Treballs |
Realización de los trabajos que forman parte de la evaluación. |
|
Descripció |
Las tutorias se solicitaran por correo-e con 24h. de antelación. Durante el período efectivo de realización de la asignatura, se establecerá una hora semanal de tutoria. |
|
|
Descripció |
Pes |
Sessió Magistral |
ASISTENCIA a las sesiones presenciales, participación activa en los DEBATES, resolución de casos prácticos en el aula |
40% de la nota |
Treballs |
TRABAJO DE CURSO (30% de la nota) diseño y realización de un trabajo individual, cuyo tema se pactará en tutoría, sobre los contenidos de la asignatura y/o su aplicación
ANÁLISIS DE VIOLENCIA MEDIATIZADA (30% de la nota) análisis del discurso de la representación mediática de la violencia
|
60% de la nota |
Altres |
La evaluación se compone de 3 tipos de actividades. Para aprobar hay que realizarlas todas. |
100% (30+30+40) |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
Altheide, D. L. (2003). Notes
Towards A Politics Of Fear. Journal for
Crime, Conflict and the Media 1(1), 37-54.
Arendt, H. (2005). Sobre la violencia.
Madrid: Alianza. Goffman,
E. (1980). Estigma. La identidad
deteriorada. Buenos Aires: Amorrortu. Goffman,
E. (1987). Internados. Ensayos sobre la
situación social de los enfermos mentales. Buenos Aires: Amorrortu. Kellner,
D. (2008). Guys and Guns Amok. Domestic
Terrorism and School Shootings fronm the Oklahoma City Bombing to the Virginia
Tech massacre. Boulder CO: Paradigm Publishers. Kellner,
D. (2010). Cinema Wars: Hollywood
Film and Politics in the Bush-Cheney Era. Chichester, West Sussex,
U.K. ;Malden, MA : Wiley-Blackwell. OMS (2002) Informe
mundial sobre la violencia y la salud: resumen. Washington DC: Organización
Panamericana de la Salud-OMS. Sanmartín. J.; Grisolía, J.S.; Grisolía, S. (Eds.)
(1998) Violencia, televisión y cine. Barcelona:
Ariel-Centro Reina Sofía para el Estudio de la Violencia.? ?Sen, A. (2007). Identidad
y violencia. La ilusión del destino. Capellades: Katz. Tilly, C.
(2007). Violencia colectiva.
Barcelona: Hacer. |
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Altheide, D. L. (2003). Notes Towards A Politics Of Fear. Journal for Crime, Conflict and the Media 1(1), 37-54.
Arendt, H. (2005). Sobre la violencia. Madrid: Alianza.
Goffman, E. (1980). Estigma. La identidad deteriorada. Buenos Aires: Amorrortu.
Goffman, E. (1987). Internados. Ensayos sobre la situación social de los enfermos mentales. Buenos Aires: Amorrortu.
Kellner, D. (2008). Guys and Guns Amok. Domestic Terrorism and School Shootings fronm the Oklahoma City Bombing to the Virginia Tech massacre. Boulder CO: Paradigm Publishers.
Kellner, D. (2010). Cinema Wars: Hollywood Film and Politics in the Bush-Cheney Era. Chichester, West Sussex, U.K. ;Malden, MA : Wiley-Blackwell.
OMS (2002) Informe mundial sobre la violencia y la salud: resumen. Washington DC: Organización Panamericana de la Salud-OMS.
Sanmartín. J.; Grisolía, J.S.; Grisolía, S. (Eds.) (1998) Violencia, televisión y cine. Barcelona: Ariel-Centro Reina Sofía para el Estudio de la Violencia.?
?Sen, A. (2007). Identidad y violencia. La ilusión del destino. Capellades: Katz.
Tilly, C. (2007). Violencia colectiva. Barcelona: Hacer.
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|