IDENTIFYING DATA 2011_12
Subject (*) INVESTIGACIÓ SOBRE LA FORMACIÓ DE TRADUCTORS Code 12735107
Study programme
Traducció i Estudis Interculturals (2010)
Cycle 2n
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
3 Obligatòria Primer Únic anual
Modality and teaching language
Department Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinator
SCOTT-TENNENT BASALLOTE, CRISTÓBAL ESTEBAN
E-mail
Lecturers
Web
General description and relevant information This course will consider the scope and possibilities of empirical research projects dealing with translator training.

Competències
Type A Code Competences Specific
  Recerca
  AR2 Dominar les normes de l’anglès acadèmic avançat
  AR3 Aplicar els metallenguatges de les teories actuals de la traducció a nivell avançat
  AR4 Dominar els paradigmes metodològics de la investigació actual sobre la traducció i la interpretació a nivell avançat
  AR6 Comprendre els principis dels estudis descriptius de la traducció
  AR9 Comprendre les investigacions principals sobre la traducció i la interpretació
Type B Code Competences Transversal
  Recerca
  BR3 Resoldre problemes de manera efectiva
  BR4 Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinaris relatius a la seva àrea específica
  BR5 Considerar la ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials en la pràctica professional
  BR6 Treballar en equip i gestionar equips
Type C Code Competences Nuclear
  Recerca
  CR3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CR4 Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com ciutadà/na i com professional (Ciutadania)
  CR5 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional que es planteja a la universitat (Orientació professional)

Objectius d'aprenentatge
Objectives Competences
To train and guide students in designing and applying empirical research studies in the field of translator education. AR2
AR3
AR4
AR6
AR9
BR3
BR4
BR5
BR6
CR3
CR4
CR5

Continguts
Topic Sub-topic
1. Potential objects of research
2. Operational definitions
3. Selection of subjects
4. Controlling variables
5. Control groups
6. Data-gathering instruments
7. Compiling data
8. Statistical significance
9. Problems of generalization
10. The limitatiions of quantitative and qualitative methodology

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours Hours outside the classroom (**) Total hours
Activitats Introductòries
0 5 5
 
Pràctiques a través de TIC
0 35 35
Treballs
0 30 30
 
Atenció personalitzada
5 0 5
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Location and acquisition of reading materials; organization of working groups; preliminary tutorials.
Pràctiques a través de TIC Reading of required materials; completion of weekly tasks.
Treballs Individual assignments on a topic selected by the student but related to the contents of the course.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Activitats Introductòries
Pràctiques a través de TIC
Description
Consultation of doubts, etc will be via e-mail or skype if necessary.

Avaluació
  Description Weight
Pràctiques a través de TIC Completion of weekly tasks 50%
Treballs Completion of individual assignments, 50%
 
Other comments and second exam session

Fonts d'informació

Bàsica

Bibliography will be offered on intitating the course and will mostly consist of easily available (online) resources.

Complementària

Recomanacions


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.