Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
| A1 |
Anamnesi del pacient i/o dels seus familiars |
| A2 |
Exploració física general i per sistemes, apropiada a l’edat del pacient, al sexe, a l’estat mental i físic, d’una manera completa i sistemàtica |
| A3 |
Interpretar els resultats de l’anamnesi, de l’examen físic i de les exploracions complementàries |
| A4 |
Fer una orientació diagnòstica |
| A5 |
Establiment d’un pla d’actuació |
| A6 |
Registre de les troballes |
| A9 |
Otorinolaringologia |
| A17 |
Principis generals de la investigació del pacient |
| A19 |
Diagnòstic per la imatge |
| A21 |
Principis generals |
| A22 |
Fàrmacs |
| A25 |
Anestèsia i control del dolor |
| A26 |
Psicològics |
| A27 |
Rehabilitació i fisioterapia |
| A28 |
Radioteràpia |
| A29 |
Socials |
| A30 |
Nutrició |
| A38 |
Col•laborar amb altres professionals i institucions per tal de promocionar la salut i prevenir malalties |
| A39 |
Implementació d’accions preventives per promocionar la salut tant a nivell individual com poblacional |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
| B1 |
Principis generals de la bona comunicació (pròpies i del entrevistat) |
| B3 |
Comunicació amb els companys i treball en equip |
| B6 |
Habilitats informàtiques i accés a base de dades |
| B7 |
Metodologia científica i de recerca |
| B14 |
Aspectes econòmics |
| B15 |
Contribució al progrés de la medicina |
| B16 |
Raonament clínic |
| B17 |
Medicina basada en l’evidència (MBE) |
| B19 |
Creativitat i enginy |
| B20 |
Capacitat de prioritzar |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Fer una anamnesi completa, centrada i estructurada en el pacient, tenint en compte tots els grups d’edat, el sexe, els factors multiculturals i els ètnics
Utilitzar una bona tècnica de comunicació
Recollir les dades psicosocials significatives
Valorar les expectatives del pacient, pares i tutors
Conduir l’entrevista per poder-ne extreure les dades clíniques rellevants
Valorar i saber interpretar els aspectes relacionats amb la comunicació no verbal (postura, mirada, gestualitat)
|
| A2 |
Detectar asimetries
Explorar i valorar si hi ha adenopaties
Explorar la tiroide
Detectar una ingurgitació jugular
|
| A3 |
Ordenar i interpretar les dades obtingudes a l’anamnesi
|
| A4 |
Analitzar tota la informació disponible
Definir sindròmicament al pacient i prioritzar les opcions diagnòstiques
|
| A5 |
Establir un pla d’actuació considerant les necessitats del pacient i de l’entorn familiar i social, que impliqui tots els membres de l’equip de salut
|
| A6 |
Redactar una història clínica que sigui llegible, concisa i actualitzada
|
| A9 |
Utilitzar el mirall frontal simple i el mirall de Clar
Fer una otoscòpia
Fer una laringoscòpia
Fer un tapament anterior d’una epistaxi
|
| A17 |
Establir una metòdica raonada i ordenada d’exploracions complementàries, segons el procés de base i el diagnòstic diferencial establert
|
| A19 |
Conèixer les diverses tècniques que s’integren en el diagnòstic per la imatge
|
| A21 |
Reconèixer els efectes globals de la malaltia en el pacient (físics, psíquics, econòmics i socials)
Reconèixer la importància de la recerca bibliogràfica pels diversos mitjans
|
| A22 |
Conèixer els principis de bona prescripció
|
| A25 |
Conèixer la valoració preoperatòria
|
| A26 |
Detectar estats emocionals associats a altres quadres clínics que comprometin la seva evolució
|
| A27 |
Conèixer el paper integral de la rehabilitació en la recuperació després de determinades malalties
|
| A28 |
Conèixer les indicacions generals de la radioteràpia
|
| A29 |
Valorar les dades del nivell educatiu, cultural i socioeconòmic del pacient per adequar les pautes médiques
|
| A30 |
Indicar una dieta adequada
|
| A38 |
Col•laborar amb professionals sanitària, educadors i responsables de l’administració pública
|
| A39 |
Conèixer els conceptes i criteris econòmics bàsics que condicionen la pràctica assistencial
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Conèixer les tècniques de la comunicació verbal (claredat, ordre ,llenguatge, ...)
|
| B3 |
Mantenir una actitud de confiança i respecte, oberta al canvi, juntament amb una predisposició a la col•laboració
|
| B6 |
Valorar la informació i el seu ús
|
| B7 |
Reconèixer la necessitat de la recerca per a la progressió del coneixement
|
| B14 |
Ser conscient dels costos de l’assistència sanitària
|
| B15 |
Ser conscient del progrés que ha experimentat i experimenta la medi
|
| B16 |
Recollir i interpretar tota la informació obtinguda per l’anamnesi, l’exploració física i les exploracions complementàries
|
| B17 |
Justificar i sustentar qualsevol actuació i decisió mèdica basant-se en la millor evidència disponible
|
| B19 |
Inculcar els avantatges de la creativitat, l’ingeni i la iniciativa en l’àmbit de la medicina
|
| B20 |
Conèixer perfectament la diferència entre el concepte d’important i el d’urgent
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |