Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
| A4 |
Fer una orientació diagnòstica |
| A6 |
Registre de les troballes |
| A12 |
Radiologia |
| A17 |
Principis generals de la investigació del pacient |
| A19 |
Diagnòstic per la imatge |
| A28 |
Radioteràpia |
| A41 |
Els coneixements bàsics |
| A47 |
Terapèutica |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
| B3 |
Comunicació amb els companys i treball en equip |
| B7 |
Metodologia científica i de recerca |
| B10 |
Aspectes ètics |
| B15 |
Contribució al progrés de la medicina |
| B18 |
Judici crític i capacitat de fer front a la incertitud i l’error en la presa de decisions |
| B19 |
Creativitat i enginy |
| B20 |
Capacitat de prioritzar |
| B22 |
Responsabilitats dels metge |
| B23 |
El metge com a investigador |
| B24 |
El metge com a docent |
| B26 |
El metge com a membre d’un equip multidisciplinar |
| B28 |
Aprenentatge autònom |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Analitzar tota la informació disponible
Definir sindròmicament al pacient i prioritzar les opcions diagnòstiques
|
| A6 |
Redactar una història clínica que sigui llegible, concisa i actualitzada
Elaborar un informe clínic
|
| A12 |
Interpretar la radiologia simple (tòrax, abdomen i esquelet)
Interpretar l' anatomia bàsica de la tomografia axial computada (TAC), ressonància magnètica (RM) i ecografia
|
| A17 |
Valorar el risc i el benefici de cada exploració
Conèixer el rendiment diagnòstic de les diferents exploracions
Conèixer les indicacions i contraindicacions de les diferents proves
Conèixer el cost de l’exploració
Informar detalladament al pacient de les exploracions que es realitzaran
Obtenir el consentiment
|
| A19 |
Conèixer les diverses tècniques que s’integren en el diagnòstic per la imatge
Conèixer les indicacions, contraindicacions i riscs de les exploracions
Seleccionar les proves i els procediments diagnòstics o terapèutics adients en cada cas
Donar prioritat a les diverses tècniques de diagnòstic en relació amb la sospita clínica
Saber interpretar les diferents proves
|
| A28 |
Conèixer les indicacions generals de la radioteràpia
Valorar la resposta al tractament, així comi les possibles reaccions i/o seqüeles secundàries a aquest tractament
|
| A41 |
Conèixer les bases físiques de les tècniques de diagnosi i teràpia
|
| A47 |
Conèixer els fonaments físics de les tècniques emprades en les diferents terapèutiques i les seves aplicacions en cadascun dels trastorns dels diversos òrgans i sistemes.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Mantenir una actitud de confiança i respecte, oberta al canvi, juntament amb una predisposició a la col•laboració
Col•laborar amb altres professionals de Ciències de la Salut amb la finalitat de donar las millors solucions al malalt i als seus familiars
Reconèixer les limitacions pròpies per tal de sol•licitar la col•laboració d’altres col•legues
Fer una exposició científica davant d’un auditori de col•legues
|
| B7 |
Reconèixer la necessitat de la recerca per a la progressió del coneixement
Conèixer la relació entre recerca bàsica i recerca clínica
Conèixer la necessitat de la col•laboració entre les dues recerques en equips multidisciplinaris
Conèixer la metodologia científica
|
| B10 |
Comprendre la necessitat i la importància del consentiment informat
|
| B15 |
Ser conscient del progrés que ha experimentat i experimenta la medi
Ser conscient de la obligació del metge a contribuir en aquest progrés
Ser conscient del paper del metge en la confecció de guies clíniques i ètiques
|
| B18 |
Reconèixer un cert grau d’incertesa en qualsevol acte mèdic i, per tant, susceptible de ser millorat o modificat
Reconèixer i acceptar que el coneixement científic és canviant
Reconèixer i acceptar les pròpies limitacions
Fer front a la incertesa mitjançant la utilització de les fonts de coneixement a l’abast, l’ajut dels companys, la iniciativa pròpia i la capacitat de decisió
Assumir els errors en la presa de decisions, quan aquests es produeixen després d’un raonament clínic adequat i d’haver analitzat tota la informació a l’abast
|
| B19 |
Inculcar els avantatges de la creativitat, l’ingeni i la iniciativa en l’àmbit de la medicina
Aplicar la creativitat i l’ingeni en la utilització de la instrumentalització en els pacients i en el desenvolupament de la metodologia científica
|
| B20 |
Saber prioritzar, compaginant la utilització de guies i protocols amb els coneixements adquirits per l’experiència i la iniciativa pròpia
|
| B22 |
Ser conscient del paper de la professió mèdica en la societat i com a agent de canvi
|
| B23 |
Ser conscient de la necessitat de comunicar a la comunitat científica els resultat de la seva experiència professional
Ser conscient de la importància de la investigació com un factor per a la progressió professional
Ser conscient de les oportunitats existents per col•laborar en la recerca en el període de pregrau
|
| B24 |
Ser conscient de la necessitat de formar-se contínuament al llarg de la seva vida professional
|
| B26 |
Ser conscient de la utilitat de treballar conjuntament amb altres professionals sanitaris en la prevenció, el diagnòstic i el tractament del pacient, desenvolupant el treball en equip.
|
| B28 |
Ser capaç de gestionar l’aprenentatge autònom utilitzant les estratègies i recursos més adequats
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |