Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Potenciar el desenvolupament i independència de les persones per a facilitar l'enfortiment de les seves habilitats de relació interpersonal i millorar les seves condicions de vida. |
| A9 |
Analitzar els comportaments que representen un risc per al sistema client i elaborar estratègies de modificació dels mateixos |
| A12 |
Orientar a persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats en l'anàlisi de les seves necessitats i en la presa de decisions |
| A16 |
Desenvolupar estratègies per a la gestió i direcció d'entitats de benestar social |
| A17 |
Defensar a les persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats i actuar en el seu nom si la situació ho requereix |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, assignant prioritats, complint amb les obligacions professionals i avaluant l'eficàcia del propi programa de treball |
| B7 |
Dissenyar i gestionar projectes d'intervenció social |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Genèric
| | A9 |
Coneix les teories de construcció del comportament humà i la influència dels mitjans de comunicació
| | A12 |
Genèric
| | A16 |
Coneix la importància del sistema de relacions dins l’estructura interna de les organitzacions
| | A17 |
Genèric
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Genèric
| | B3 |
Genèric
| | B4 |
Genèric
| | B7 |
Genèric
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Què és la Psicologia Social |
La dimensió social. Breu genealogia de la psicologia social. Les orientacions teòriques més importants de la psicologia social. Per a què serveix la psicologia social? |
2. Els processos de subjetivació i identitat |
Perspectives de la identitat. El sentit de ser una persona en un món social. Identitat i pertanyences grupals. Noves perspectives en la comprensió de la identitat. |
3. El pensament social |
La comprensió del món social. Les representacions socials, La psicologia discursiva. |
4. Els processos d'influència social |
Les actituds socials. La influència en versió conductista i cognitivista. La influència social. La influència de les minories. Els moviments socials. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
28 |
30 |
Seminaris |
|
30 |
15 |
45 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
15 |
25 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
4 |
41 |
45 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es tracta d’una sessió on el professor recollirà informació sobre el nivell de coneixements previs que presenten els alumnes en relació a una assignatura en concret i/o a partir d'unes primeres informacions que es proporcionin a l'estudiant |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral sobre els continguts apressos en els diferents temes. Treball en petits grups |
Seminaris |
Presentació al moodle de cadascun dels temes i debat en classe dels conceptes fonamentals de l'assigntura i de les seves aplicacions a la pràctica professional. Resolución de dubtes i de petits exercicis que ajudaràn en l'assoliment dels objectius.
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Exercicis d’aplicació dels conceptes que es faran en grups de treball i es lliuraran per escrit a la professora |
Descripció |
La professora orientarà i guiarà el procés d’aprenentatge de l’alumne. Aquesta activitat es pot fer a l'aula o al moodle.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Exposició oral sobre la importància dels continguts apressos pel treballador social que es farà en grups de treball |
20% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Exercicis d’aplicació dels conceptes que es faran en grups de treball i es lliuraran per escrit a la professora. |
40% |
Proves objectives de tipus test |
|
Proves de 20-30 ítems d'opció múltiple amb 3 o 4 opcions de resposta |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria s'avaluarà amb una prova d'opció múltiple sempre i quan s'hagi superat la part pràctica de l'assignatura. |
Bàsica |
Ibáñez,T. (Coord), Introducción a la psicología social, Editorial UOC, Barcelona
Gil, A. i Vitores. A., Comunicació i Discurs, Editorial UOC, Barcelona
|
Ibáñez,T. (2003) Introducció a la psicologia social .Barcelona: Editorial UOC Gil, A. i Vitores. A. (2009). Comunicació
i Discurs. Barcelona: Editorial UOC.
|
Complementària |
Álvaro,J.L.; Garrido,A.;Schweiger,I. y Torregrosa,J.R., Introducción a la psicología social sociológica, Editorial UOC, Barcelona
Moscovici,S., Psicología Social. I: Influencia y cambio de actitudes. Individuos y grupos., Paidós, Barcelona
Moscovici,S., Psicología Social. II: Pensamiento y vida social. Psicología Social y problemas sociales, Paidós, Barcelona
|
1. Álvaro,J.L.; Garrido,A.;Schweiger,I. y
Torregrosa,J.R. (2007) Introducción a
la psicología social sociológica. Barcelona: Editorial UOC. 2. Moscovici,S. (1984) Psicología Social. I: Influencia y
cambio de actitudes. Individuos y grupos. Barcelona: Paidós. 1985 3. Moscovici,S. (1984) Psicología Social. II:
Pensamiento y vida social. Psicología Social y problemas sociales.
Barcelona: Paidós. 1986 |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|