Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Entendre la comptabilitat com a llenguatge de la realitat econòmica de l'empresa. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Sap els aspectes essencials de la comptabilitat de societats en el marc regulatori vigent.
Coneix els criteris específics de la comptabilitat financera.
Sap aplicar els aspectes essencials de la comptabilitat de societats i els criteris específics de la comptabilitat financera a la realitat empresarial.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B5 |
Proposa al grup metes ambicioses i clarament definides
Fomenta que tots els membres es comprometin amb la gestió i funcionament de l'equip
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
| | C4 |
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
1. Introducció a la comptabilitat de societats |
1.1. Les societats mercantils
1.1.1. La Societat Anònima
1.1.2. La Societat de Responsabilitat Limitada
1.1.3. Altres tipus de societats
1.2. La comptabilitat de societats |
2. Constitució de la societat anònima |
2.1. Subscripció i desemborsament mínim
2.2. Fundació simultània de la societat
2.3. Les aportacions
2.3.1. Aportacions dineràries
2.3.2. Aportacions no dineràries
2.4. Accionistes morosos |
3. Variacions de capital en la societat anònima |
3.1. Modalitats i formes de l’ampliació de capital
3.1.1. Amb aportacions dineràries
3.1.2. Amb aportacions no dineràries
3.1.3. Per compensació de crèdits
3.1.4. Per conversió d’obligacions en accions
3.1.5. Per capitalització de reserves o beneficis
3.2. Requeriments de la reducció de capital
3.3. Modalitats i finalitats de la reducció
3.3.1. Per devolució d’aportacions
3.3.2. Per condonació de dividends passius
3.3.3. Per constitució o increment de la reserva legal o reserves voluntàries
3.3.4. Per restabliment d’equilibri entre el patrimoni i el capital |
4. Dissolució, liquidació i transformació de la societat anònima |
4.1 Motius de la dissolució
4.2. Període de liquidació
4.3. Divisió de l’haver social
4.4. Transformació de la societat |
5. Els comptes anuals de les societats anònimes |
5.1. Normes reguladores
5.2. Documents que formen els comptes anuals
5.3. Balanç
5.4. Compte de pèrdues i guanys
5.5. Estat de canvis de patrimoni net
5.6. Estat de fluxos d’efectiu
5.7. La memòria
5.8. Altres documents: l’informe de gestió |
6. Aplicació del resultat |
6.1. Introducció
6.2. Base de repartiment
6.3. Distribució de beneficis segons la Llei de Societats Anònimes
6.3.1. Compensació de pèrdues d’exercicis anteriors
6.3.2. Reserva legal
6.3.3. Altres reserves legals
6.3.4. Dividends
6.3.4.1. Ordinaris
6.3.4.2. De les accions sense vot
6.3.4.3. A compte
6.4. Ordre de prelació en la distribució de resultats
6.5. Participació dels administradors
6.6. Bons del fundador |
7. Altres tipus de societats |
7.1. La societat de responsabilitat limitada
7.1.1. Les participacions socials
7.1.2. Constitució
7.1.3. Variacions de capital
7.1.4. Dissolució i liquidació
7.2. Societats col·lectives
7.3. Societats comanditàries |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
5 |
7 |
Sessió Magistral |
|
28 |
42 |
70 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
24 |
40 |
64 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
3 |
3 |
6 |
Proves pràctiques |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura. Explicació del sistema de treball, metodologia, criteris d'avaluació. Creació dels grups de treball. |
Sessió Magistral |
Aquestes sessions pretenen exposar els continguts de l'assignatura a partir de relacionar les explicacions entre les diferents sessions, enfatitzant les idees i conceptes principals de cada tema amb llur relació posterior, aportant exemples que seran solucionats un cop l'alumne els hagi treballat. Les sessions magistrals seran desenvolupades a la classe amb presentacions fetes amb powerpoint que l'alumne tindrà a la seva disposició en format pdf al Moodle. Aquestes classes sempre acabaran amb un torn obert de preguntes sobre els temes desenvolupats. Cas de no haver preguntes per part dels alumnes, serà el professor que farà preguntes als estudiants per copsar el grau d'atenció mantingut durant l'explicació. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
L'alumne, en grups de 3 o 4 persones, portarà a la pràctica les explicacions realitzades en les sessions magistrals. Aquesta posada en pràctica es farà utilitzant el programa informàtic Gestión MGD (software lliure) i una societat que cada grup haurà de crear i en la que desenvoluparà un exercici econòmic amb totes les operacions desenvolupades a classe i particularitzades pel grup, així com tota aquella operativa que el grup decideixi incorporar, d'acord amb les singularitats del tipus de societat i activitat empresarial escollida. En aquestes operacions de tipus lliure, el grup ha d'aplicar tècniques de treball grupal i establir i aplicar les diferents activitats a desenvolupar per cada integrant. |
Descripció |
Pròpiament no hi ha una atenció personalitzada ja que aquesta assignatura preten que l'alumne aprengui a aprendre.
Per aquest motiu se li posa al seu abast tot un seguit de documents que li permetin gestionar els dubtes i mancances. Concretament, l'alumne al Moodle disposa de tot el material en format pdf, que el professor utilitza en classe, així com tota la teoria explicada a classe i els exemples i problemes resolts. També, mitjançant el Moodle pot emprar l'aplicació informàtica i al ser de caràcter gratuït, utilitzar-la on li vagi millor. En relació a l'operativa de l'aplicació informàtica, l'alumne disposa d'uns apunts detallats on s'explica, així com d'uns vídeos on té visualitzat pas a pas el camí a realitzar per arribar a la fita.
Tanmateix, si a l'alumne(s) després de consultar tots els mitjans posats al seu abast, i haver fet tasca de grup, li persisteixen els interrogants, sempre podrà fer una consulta mitjançant correu electònic, que li serà resposta en temps raonable o, en funció del que el professor considere més adient, invitarà a l'alumne a una consulta presencial. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves objectives de tipus test |
|
Prova 1
Prova 2
Prova 3
|
20
20
20
|
Proves pràctiques |
|
Feta en grup |
40 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
1ª. Convocatòria. La nota final s'obtindrà de fer la mitjana ponderada entre les dues proves (60% objectiva i 40% pràctica), sempre i quan l'alumne hagi obtingut un aprovat en cada tipus de prova. ${1}i(NOTA: Cas d'haver una part aprovada, la nota se li guardarà per a la segona convocatòria, si l'alumne ho desitja)${1}i Les proves objectives tipus test es faran de forma individual, responent un qüestionari al Moodle (o en cas de problemes tècnics amb format paper). Les proves pràctiques seran desenvolupades en grup i consistiran en el lliurament d'un dossier amb tota la documentació comptable realitzada per l'empresa virtual que cada grup ha creat, administrat i gestionat. 2ª Convocatòria. Hi haura una prova objectiva que ponderarà el 60% de la nota final i que es farà presencialment en format paper o mitjançant qüestionari al campus virtual. L'alumne també haurà de lliurar el corresponent dossier de la prova pràctica d'acord amb les especificacions detallades al Moodle, que ponderarà el 40%. Si les dues proves estan aprovades es farà la mitjana ponderada i en cas contrari, la nota esdevindrà suspens. |
Bàsica |
Besteiro Varela, Maria Avelina, Contabilidad Financiera Superior: Contabilidad de Sociedades, 1ª, Pirámide
Fernández González, Fernando Javier; Álvarez Carriazo, José Luis, Contabilidad de Sociedades (adaptada al nuevo PGC), 2ª, Dentro de Estudios Financieros
Monclús Guitart, Ricard; Ortí García, Margarita, Tutorial programa Gestión MGD, 2ª, http://www.ciberconta.unizar.es/LECCION/gestionmgd
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
ANÀLISI DELS ESTATS FINANCERS/16204108 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
INTRODUCCIÓ A LA COMPTABILITAT/16204001 | COMPTABILITAT FINANCERA/16204002 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|