Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Entendre els principis bàsics de funcionament de l'economia a nivell microeconòmic i macroeconòmic per a la gestió d'empreses. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Sap analitzar el curt termini: sap explicar (i) els efectes de polítiques monetàries i fiscals en una economia tancada i en una economia oberta i (ii) l’ajust d’una economia amb un desequilibri extern.
Sap analitzar el curt i mitjà termini: sap explicar els efectes de polítiques monetàries, fiscals i d’oferta en una economia oberta, així com els ajustos de l’economia en situacions de desequilibris.
Sap analitzar el paper de les expectatives en l’anàlisi macroeconòmica.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B4 |
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible.
Decideix que és allò que caldria que mostrés en relació al treball/projecte realitzat i ho aconsegueix d’ acord amb la seva planificació, en el termini previst
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Recollir en apunts part de la informació que s'imparteix en una classe
| | C4 |
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
1. La política fiscal i monetària a curt termini |
• Introducció
• El mercat de béns i la corba IS
• El mercat de diner i la corba LM
• L’equilibri
• La política fiscal
• La política monetària |
2. Polítiques de demanda i tipus de canvi |
• Els intercanvis internacionals i el mercat de divises
• Equilibri en una economia oberta
• Ajustament de la balança de pagaments
• Política monetària, fiscal i canviària en una economia oberta |
3. L’economia a mig termini: el model OA-DA |
• La demanda agregada
• El mercat de treball i l’oferta agregada
• Equilibri
• Polítiques fiscal, monetària i d’oferta
• Economia oberta |
4. Les expectatives |
• Les expectatives en la teoria econòmica
• Les expectatives adaptatives
• Les expectatives racionals
• Aplicació al model OA-DA |
5. El creixement econòmic (mesures de benestar, tendència de creixement, estalvi, progrés tècnic) |
• Els fets del creixement
• L’estalvi
• El progrés tecnològic |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
35 |
35 |
70 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
20 |
30 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
10 |
20 |
30 |
Treballs |
|
0.5 |
15 |
15.5 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura i plantejament de qüestions i situacions a tractar amb l'anàlisi exposat. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
Treballs |
Treball que realitza l'alumne. |
Descripció |
L'horari d'atenció es comunicarà el primer dia de classe. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Es tindrà en compte la participació en l'estudi i la ressolució de supòsits paràctics i/o estudi de casos. |
5% |
Treballs |
|
Al principi de curs s'explicarà el treball que hauran de realitzar els alumnes i persentar-lo durant la darrera setmana de curs |
20% |
Proves de desenvolupament |
|
Es faran una prova al llarg del curs que suposarà el 25% de la nota i una altra a la data oficial de la primera convocatòria que suposarà el 50%. |
25%
50% |
Altres |
|
. |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Si l'alumne no segueix l'avaluació continuada, hauria de contactar al professor responsable de l'assignatura durant la primera setmana del curs. A la segona convocatòria es farà un examen que suposarà el 100% de la qualificació. |
Bàsica |
O. Blanchard, Macroeconomía, 4a, Pearson Prentice Hall
R. Dornbusch, S. Fischer, R. Startz, Macroeconomía, 10a, McGrawHill
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
INTRODUCCIÓ A LA MACROECONOMIA/16214005 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|