Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1 |
Saber explicar el funcionament de l'economia tant a nivell macroeconòmic com microeconòmic. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1 |
Coneix la formació del tipus de canvi; el funcionament del mercat de divises; la influència de diferents variables macroeconòmiques sobre aquest i els diferents models de determinació del tipus de canvi.
Sap explicar i analitzar l’efecte de la intervenció en el mercat de divises tant per a tipus de canvi fixos com flexibles i l’efecte de la intervenció en àrees monetàries òptimes.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B5 |
Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
S’ interessa per la importància de l’activitat que es desenvolupa en el grup
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C1 |
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
Recollir en apunts part de la informació que s'imparteix en una classe
|
Topic |
Sub-topic |
PART I: INTRODUCCIÓ |
|
TEMA 1. Una visió panoràmica dels principals trets de l’economia internacional |
|
PART II: EL TIPUS DE CANVI |
|
TEMA 2. El tipus de canvi i el mercat de divises
|
2.1. El tipus de canvi
2.2. L’euro
2.3. El mercat de divises
2.4. Demanda d’actius en el mercat de divises
2.5. Equilibri del mercat de divises
2.6. La paritat coberta del tipus d’interès
|
TEMA 3. El tipus de canvi i el mercat monetari
|
3.1. L’oferta de diner
3.2. La demanda agregada de diner
3.3. Equilibri en el mercat monetari
3.4. L’oferta de diner i el tipus de canvi a curt termini
3.5. Diner, nivell de preus i el tipus de canvi a llarg termini
|
PART III: POLITIQUES, LA UME I CRISIS INTERNACIONALS. |
|
TEMA 4. Politiques macroeconòmiques i el tipus de canvi.
|
4.1. Determinants de la demanda agregada
4.2. Oferta agregada en el curt termini
4.3. Equilibri del mercat de béns
4.4. Equilibri del mercat d’actius
4.5. Equilibri a curt termini d’una economia oberta
4.6. Politiques monetària i fiscal
4.7. La corba J
|
TEMA 5. Elecció del sistema de tipus de canvi
|
5.1. Tipus de canvi fix i tipus de canvi flexible
5.2. El procés d’integració monetària Europea
5.3. Àrees monetàries òptimes i la Unió Monetària Europea (UME)
5.4. Balanç dels primers 10 anys de la UME
|
TEMA 6. Crisis internacionals.
|
6.1. Crisi de tipus de canvi
6.2. La crisi dels dèficits a la UME
|
TEMA 7. Seminari/estudi de cas: Les relacions comercials de la Unió Europea |
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
28 |
44 |
72 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
12 |
18 |
30 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
4 |
6 |
10 |
Treballs |
|
1 |
10 |
11 |
Seminaris |
|
4 |
4 |
8 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
6 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
2 |
4 |
|
Proves de desenvolupament |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i presentar els continguts de l’assignatura, la bibliografia i els mètodes d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura i plantejament de qüestions i situacions a tractar amb l'anàlisi exposada. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
Treballs |
Treball que realitza l'alumne de forma individual. |
Seminaris |
Assistència a seminaris sobre un determinat tema. |
Presentacions / exposicions |
Els alumnes presentaran un treball a l'aula. |
Description |
L'horari d'atenció es comunicarà el primer dia de classe. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Treballs |
|
Cada alumne farà un treball de recerca de forma individual. |
15% |
Presentacions / exposicions |
|
Els alumnes treballaran en grup sobre aspectes tractats als seminaris i faran una exposició a l'aula. |
10% |
Proves de desenvolupament |
|
Es faran dues proves durant el curs, cadascuna suposarà un 12,5% de la nota. També es farà un examen final a la data oficial de la primera convocatòria que suposarà el 50%. |
75% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
A la segona convocatòria es farà un examen que suposarà el 100% de la qualificació. |
Bàsica |
Krugman, P.; Obstfeld, M., Melitz, M., International Economics: theory and policy, 9th edition,
J. Tugores, Economia Internacional. Globalización e integración regional., 5th edition, 2002
Fernández Navarrete, D., Fundamentos Económicos de la Unión Europea., , 2007
|
|
Complementària |
P. De Grauwe, Economics of EMU, , 2005
|
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|