IDENTIFYING DATA 2011_12
Subject (*) INTRODUCCIÓ A LA MICROECONOMIA Code 16234004
Study programme
Grau d'Administració i Direcció d'Empreses (Campus Terres de l'Ebre) (2009)
Cycle 1r
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
6 Formació bàsica Primer Primer
Modality and teaching language
Department Economia
Coordinator
SARDÀ PONS, JORDI
DAHM ., MATTHIAS
E-mail jordi.sarda@urv.cat
Lecturers
SARDÀ PONS, JORDI
Web
General description and relevant information L'assignatura proporciona els coneixements fonamentals de la teoria econòmica, en particular l'anàlisi microeconòmica dels mercats.

Competències
Type A Code Competences Specific
 A1 Entendre els principis bàsics de funcionament de l'economia a nivell microeconòmic i macroeconòmic per a la gestió d'empreses.
Type B Code Competences Transversal
 B1 Aprendre a aprendre.
 B7 Tenir sensibilització en temes mediambientals.
Type C Code Competences Nuclear
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 A1 Sap explicar i analitzar el mercat de competència perfecta.
Analitza els efectes de les fallades de mercat en els mercats competitius.
Entén la integració dels mercats locals i nacionals dintre del mercat internacional.
Type B Code Learning outcomes
 B1 Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
 B7 Coneix el concepte de desenvolupament sostenible
Identifica els problemes i conseqüències derivades del desenvolupament sostenible
Aprofundeix en les habilitats i actituds necessàries per integrar el concepte de desenvolupament sostenible en la presa de decisions
Type C Code Learning outcomes
 C4 Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa

Continguts
Topic Sub-topic
Introducció
PART I. Mercats competitius
1. Mercat competitiu: la demanda • Els incentius a l'intercanvi
• La demanda de mercat
• Llei de la demanda i elasticitat-preu de la demanda
2. Mercat competitiu: l’oferta i l’equilibri • L’oferta de mercat: producció, preus i altres factors
• Llei de l’oferta i elasticitat
• Equilibri i forces de mercat: estabilitat i aplicacions d’elasticitat
• Estàtica comparativa: modificacions de l'equilibri
• Avaluació de l’equilibri: excedent dels consumidors, excedent dels productors, eficiència
3. Mercats competitius intervinguts • Preus màxims i mínims
• Impost i subsidis sobre la quantitat
• Incidència de l'impost sobre els consumidors i els productors
4. Mercats competitius globals • Integració d’un mercat petit al mercat internacional d’un bé
• Integració d’un mercat gran al mercat internacional d’un bé
• Aranzels, quotes, subvencions a l’exportació
PART II. Fallides de mercat
5. Externalitats, béns públics i informació incompleta • Les externalitats com a problema per als mercats
• Solucions
• Els béns públics com a problema per als mercats
• Solucions a la insuficient provisió privada d’un bé públic
• La manca d’informació com a problema per als mercats
• Solucions: senyalització
6. Mercats no competitius • Competència imperfecta
• Monopoli
• Solucions


Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
2 1 3
Sessió Magistral
A1
37 44 81
Resolució de problemes, exercicis
A1
B1
C4
13 45 58
Atenció personalitzada
B1
2 0 2
 
Proves pràctiques
A1
B1
C4
4 0 4
Proves objectives de preguntes curtes
A1
B1
C4
2 0 2
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Presentació de l’assignatura
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'alumne (fora de l'aula) i del professor (a l'aula).

Atenció personalitzada
Description
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. Al principi del curs cada professor indicarà les seves hores d'atenció.

Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Proves pràctiques
A1
B1
C4
Una sèrie de proves a l'aula sobre els problemes i exercicis que s'han treballat fora de l'aula. 30%
Proves objectives de preguntes curtes
A1
B1
C4
Un examen final sobre tot el temari (preguntes curtes obertes o de tipus test). 70%
Others  
 
Other comments and second exam session

<p>L'avaluació en 2a convocatòria es farà mitjançant un examen final sobre tot el temari (preguntes curtes obertes o de tipus test), que determinarà el 100% de la nota.</p>


Fonts d'informació

Bàsica

MANKIW, N. Gregory: Principios de Economía. 4ª ed., Thomson, Madrid, 2007.

BERNANKE, B. S. y FRANK, R. H.: Principios de economía, 3ª edición, McGraw-Hill, 2007.

Complementària

Recomanacions


 
Other comments
Més detalls al principi del curs.
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.