Tema |
Subtema |
Introducció als microcontroladors (mC) |
Introducció als microcontroladors. Arquitectura bàsica dels mCs: classificació de l’arquitectura, tipus de memòria, diferencies amb els microprocesadors, els registres GPR y SFR, perifèrics bàsics. Eines de desenvolupament. Algunes famílies de microcontroladors |
Introducció al mCs PIC |
Característiques comuns dels PIC. Visió general de famílies PICmicro. Encapsulats compatibles. Taules de selecció de PIC |
Arquitectura básica |
Arquitectura bàsica de la gamma baixa PIC16C5X: paginació de la memòria de programa y selecció del banc de la memòria de dades. Arquitectura bàsica de la gamma mitja PIC16CXXX: paginació de la memòria de programa y selecció del banc de la memòria de dades. Joc d’instruccions. Conversió del codi entre PIC16C5X i PIC16CXXX |
Gamma baixa: PIC16C5X |
Introducció. El oscil·lador. Reset. Mode SLEEP. Protecció de codi e IDs. WDT. Timer 0. Ports I/O |
Gamma mitja: PIC16CXXX |
Introducció. El oscil·lador. Reset. Mode SLEEP. WDT. Protecció de codi e IDs. Interrupcions. Programació ICSP. Timers: Timer0, Timer1, Timer2. Ports: port A, port B, port C, port D, port E, port G. Memòria E2PROM y FLASH. Mòduls CCP: mode captura, comparació i PWM. El convertidor A/D. Bloc de comparadors analògics i mòdul de tensió de referència. Perifèric de comunicació sèrie USART: mode asíncron |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
13 |
26 |
39 |
Pràctiques a laboratoris |
|
15 |
15 |
30 |
Avantprojecte |
|
0 |
2 |
2 |
Pràctiques a laboratoris |
|
15 |
15 |
30 |
|
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
8 |
9 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció a la asignatura i la seva evaluació |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Pràctiques a laboratoris |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoría d'un àmbit de coneixement a dues practiques guiedes |
Avantprojecte |
Concepció de un plantejament inicial dels pre-requesits per l'ultima pràctica lliure |
Pràctiques a laboratoris |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoría amb una pràctica de plantejament lliure |
|
Avantprojecte |
Pràctiques a laboratoris |
Sessió Magistral |
Pràctiques a laboratoris |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Ajuda al dubtes dels alumnes amb les clases teòriques o pràctiques |
|
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques a laboratoris |
evaluació practiques guiades |
25 |
Avantprojecte |
Evaluació de l'informe del plantejament de la pràctica lliure |
5 |
Pràctiques a laboratoris |
Evaluació pràctica plantejament lliure |
20 |
Proves objectives de tipus test |
evaluació del contingut teoric |
50 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Angulo, J.M.; Romero, S.; Angulo, I., Microcontroladores PIC Diseño práctico de aplicaciones Segunda parte, PIC16F87x., McGrawHill, 2000
Enrique Canto, Transparencias clase, Sense especificar editorial, 2003
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Es recomenable que l'alumne dispossi de certa experiencia pràctica amb algú llenguatge de programació (C, ensamblador...) |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|