Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4 |
Reconèixer els diversos rols, responsabilitats i funcions de la professió. |
| A7 |
Conèixer i valorar els canvis associats a les diferents etapes del cicle vital i la seva repercussió en la salut, identificant les modificacions estructurals, funcionals, psicològiques de formes de vida. |
| A22 |
Expressar i gestionar les pròpies emocions, les del pacient, famílies i membres de l'equip. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Reflexionarà sobre l’impacta dels trastorns de salut mental en la qualitat de vida del pacient i la seva família
| | A7 |
Identificarà els processos associats a factors de protecció o de risc de salut mental al llarg del cicle evolutiu
Treballarà els conceptes de: resiliència , intel•ligència emocional i estres
| | A22 |
Identificarà els conceptes bàsics de la salut mental positiva i els aplicarà en la regulació de les emocions personals i professionals
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Aprendrà noves maneres d’afrontar situacions complicades
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
UD I : Introducció als conceptes de la salut mental positiva |
Conceptes basics de la salut mental positiva: Definició, aspectes psicològics sans, Interacció salut mental/salut física. Consideracions culturals i religioses.
El decàleg de la salut mental positiva
|
UDII: La intel•ligència emocional |
El vocabulari afectiu: Emocions i sentiments. Aprenentatge i desenvolupament
El desert emocional
Exercicis pràctics sobre competències emocionals
|
UDIII: La promoció de la salut mental |
Presentació de diferents programes relacionats amb la promoció de la salut
mental en els diferents àmbits individuals o comunitaris relacionats amb l’atenció d’infermeria
|
UDIV: Trastorns de personalitat: de la normalitat a la patologia |
Concepte de normalitat/patologia
Anàlisis dels diferents trets de personalitat de la normalitat a la patologia
La normalització, acceptació i comprensió dels transtorns de personalitat |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
0 |
3 |
Presentacions / exposicions |
|
9 |
10 |
19 |
Treballs |
|
2 |
18 |
20 |
Seminaris |
|
15 |
12 |
27 |
Atenció personalitzada |
|
6 |
0 |
6 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació teòrica del desenvolupament de l'assignatura |
Presentacions / exposicions |
Presentació a classe del treball realitzat a l’assignatura |
Treballs |
Treball de camp sobre un fenomen relacionat amb diferents aspectes de la salut mental positiva |
Seminaris |
Presentació, anàlisis i debat de diferents aspectes monogràfics relacionats amb la salut mental.
Anàlisis de casos pràctics, pel•lícules i textos divulgatius |
Descripció |
Es realitzarà un seguiment tutoritzat dels treballs dels alumnes |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
S'avaluarà la presentació pública del treball final. |
20% |
Treballs |
|
Treball sobre un tema de l'assignatura. |
40% |
Seminaris |
|
Assistència i paticipació als seminaris. |
40% |
Altres |
|
En la segona convocatoria els criteris d'avaluació serán els mateixos que en la primera (menys els seminaris) |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els alumnes que no assisteixin a les classes de seminari de l'assignatura no podran optar a una qualificació superior a 5. |
Bàsica |
Conangla M., Como superar y convivir con las crisis emocionales , Amat , Barcelona 2000
Colell-Brunet, R, Psicologia de las relaciones Humanas, Paris , LLeida 2010
Ferre-Grau,C, La Depressió: pacients i familiars, Cossetania, Valls 2005
Nardone, Giorgo, Psicosoluciones , Herder , Barcelona 2002
Nardone, Giorgo, Màs allá de la anorexia y la bulimia , Paidos , Barcelona 2004
Cyrulnik,B, Los patitos feos. La resilencia: una infancia infeliz no determina la vida , Gedisa, Madrid 2002
MillonT; Davis R, Transtornos de la personalidad en la vida moderna , Masson , Barcelona 2001
|
Es proporcionara al llarg del curs bibliografia complementaria |
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
INFERMERIA EN SITUACIONS COMPLEXES DE SALUT MENTAL/18204106 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
PRÀCTIQUES D'INFERMERIA EN SALUT MENTAL/18204211 | DROGODEPENDÈNCIES I ALTRES ADDICCIONS/18204212 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|