Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5 |
Conèixer els principis, la instrumentació i les aplicacions de les principals tècniques d'anàlisis i separació de biomolècules, així com les tècniques de cultiu de microorganismes i de cèl•lules d'organismes pluricel•lulars |
| A8 |
Analitzar adequadament dades i resultats experimentals propis dels àmbits de Biotecnologia amb tècniques estadístiques, i saber-los interpretar |
| A9 |
Conèixer en profunditat els microorganismes, tant procariotes com eucariotes, i els virus, així com la diversitat de metabolismes present en els procariotes, i les seves possibilitats d'aprofitament biotecnològic |
| A15 |
Conèixer la diversitat de processos i productes biotecnològics existents, així com els recents avenços biotecnològics, i saber explicar-los i comunicar-los a auditoris diversos |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5 |
Conèixer la biologia molecular de sistemes a les seves vesants de genòmica, transcriptòmica, proteòmica i metabolòmica.
| | A8 |
Conèixer la biologia molecular de sistemes a les seves vesants de genòmica, transcriptòmica, proteòmica i metabolòmica.
| | A9 |
Modificar metabòlicament els models microbians biotecnològics als sectors de l'alimentació, la medicina i l'agricultura.
| | A15 |
Dominar les tècniques de biologia molecular utilitzades per a l'obtenció d'animals i vegetals modificats genèticament, i conèixer les possibilitats d'aplicació de biotecnologia molecular a animals i vegetals.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura
| | B3 |
Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts
| | B4 |
Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
|
Tema |
Subtema |
1. La biotecnologia microbiana: conceptes teòrics, història i àrees d'incidència
2. Disponibilitat i selecció de models microbians biotecnològics
3. Enginyeria genètica del metabolisme microbià
4. Tècniques de creació i selecció de mutantes microbians amb interès biotecnològic
5. Estratègies biotecnològiques en el desenvolupament de bacteris per a ús industrial i agropecuari
6. Els microorganismes com productors de biomoléculas
7. Microorganismes biotecnològicament desenvolupats per a la indústria d'aromes i biocarburantes
8. El llevat com model i eina en el coneixement de la cèl·lula eucariotes superiors i la seva aplicació en la medicina |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
25 |
37 |
62 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
4 |
0 |
4 |
Pràctiques a laboratoris |
|
20 |
10 |
30 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
En les classes teòriques es presentaran els fonaments científics i pràctics per a la comprensió de la bibliografia que els alumnes han de presentar en la segona part de la classe següent. D'aquesta manera solament la primera classe teòrica no contarà amb la participació activa dels alumnes. |
Sessió Magistral |
A partir de la segona classe es proposarà als alumnes la dinàmica següent: 40 min seran ocupats pel professor per a impartir els conceptes bàsics de la bibliografia a presentar-se per part dels alumnes en la segona part de la classe següent. 25 min per a la presentació d'un article per part dels alumnes 15 min per a les preguntes per part de l'auditori 25 min per a la presentació d'un segon article per part dels alumnes 15 min per a les preguntes per part de l'auditori. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Els alumnes responsables de l'exposició haurien de presentar en la web de l'assignatura l'o les possibles respostes usant qualsevol dels suports existents en internet. |
Pràctiques a laboratoris |
Disseny per al desenvolupar modificacions genètiques de microorganismes i avaluar-los a nivell molecular i fisiològic. |
Descripció |
Els alumnes contaran amb un horari de consulta setmanal per a resoldre dubtes concrets de l'assignatura |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Qüestionari escrit dels articles científics estudiats en classe. |
50% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
La capacitat de debatre i respondre a preguntes dels temes impartits durant les classes magistrals. |
30% |
Pràctiques a laboratoris |
|
Reconeixement dels punts crítics per al desenvolupament de microorganismes genèticament modificat. |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria consistirà en un examen de tots els continguts de l'assignatura. |
Bàsica |
|
Satyanarayana, T, Yeast Biotechnology: Diversity and Applications, 2009, Kunze, Gotthard (Eds.)
Alexander N. Glazer and Hiroshi Nikaido, Microbial Biotechnology “Fundamentals of Applied Microbiology” , 2007, University of California, Berkeley
Lee Yuan Kun, Microbial Biotechnology “Principles and Applications”, 2006, World Scientific Publishing Co. Pte Ltd
Jose-luis Barredo, Methods in Biotechnology “Microbial Processes and Products”, 2005, Humana Press Inc
Walker, Graeme M, Yeast - Physiology and Biotechnology, 1998, John Wiley & Sons |
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
BIOQUÍMICA/19204008 | BIOLOGIA CEL·LULAR/19204006 | METABOLISME DE MICROORGANISMES/19204110 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|