Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A1.2 |
Dissenyar, executar i analitzar experiments relacionats amb l'enginyeria |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.1 |
Comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses de manera clara i efectiva en l'àmbit de l'enginyeria |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Coneix les bases i fonaments biològics de l'àmbit vegetal i animal en l'enginyeria.
Distingeix les característiques generals dels éssers vius i els nivells d'organització dels sistemes biològics.
Coneix esquemàticament els principals tipus de biomolècules i macromolècules.
Compren com els organismes obtenen energia externa i la transformen per sintetitzar els seus components.
Descriu els tipus de cèl·lules, els components cel·lulars i les funcions que realitzen.
Compren com es reprodueixen els organismes i les bases de l'herència.
Coneix esquemàticament la classificació i les principals característiques estructurals dels organismes, des dels microorganismes als pluricel·lulars, com els fongs i els animals.
Coneix l'estructura i el funcionament de les plantes així com la seva diversitat.
Utilitza els microscopis òptics i diferencia en una preparació els diferents tipus cel·lulars
| | A1.2 |
Comprova a través de l'experimentació i treball en grup en el laboratori els fonaments teòrics explicats a l'aula.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.1 |
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Introducció de l'assignatura
Tema 1. Aproximació bioquímica a l'estudi de la vida
Tema 2. Bioquímica estructural. Els components de la matèria viva i la relació estructura-funció.
Tema 3. Metabolisme i els cicles principals. Glicòlisi, Cicle de Krebs, Fosforilació oxidativa, Fermentació i Fotosíntesi.
Tema 4. Genètica molecular.Processos i molècules que emmagatzemen i transmeten la informació biològica.
Tema 5. Característiques dels éssers vius. Nivells d'organització. Organització i components cel.lulars. Cicle cel.lular i cicles biològics.
Tema 6. Classificació dels organismes. Procariotes: principals característiques i tipus.
Tema 7. Eucariotes: classificació i principals característiques de protistes, fongs, plantes i animals. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
40 |
50 |
90 |
Pràctiques a laboratoris |
|
14 |
6 |
20 |
Pràctiques a través de TIC |
|
5 |
5 |
10 |
Treballs |
|
1 |
20 |
21 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
3 |
0 |
3 |
Proves orals |
|
1 |
0 |
1 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
1 |
2 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Pràctiques a laboratoris |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d’un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través dels diferents laboratoris. |
Pràctiques a través de TIC |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC. |
Treballs |
Treballs que realitza l'alumne. |
Descripció |
Atenció als alumnes fora de les hores de classe, mitjançant entrevista personal i correu electrònic, a hores convingudes. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves mixtes |
|
Proves que combinen preguntes de desenvolupament, preguntes objectives de preguntes curtes i/o proves objectives tipus test. |
60% |
Proves orals |
|
Proves que inclouen preguntes obertes i/o tancades sobre un treball desenvolupat al llarg del curs. |
10% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Qüestionaris via Moodle sobre les pràctiques i seminaris. |
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Assistència obligatòria al 80% de les pràctiques i seminaris. En cas que l'alumne no assoleixi aquest % no se li computarà la nota de pràctiques i seminaris al total de l'avaluació continuada. Per tal de superar l'assignatura, s'haurà d'aprovar en primera convocatòria la part de les dues proves mixtes. |
Bàsica |
Alberts B., Introducción a la biología celular., Edició 2ª, Médica Panamericana
Campbell, N., Biología, 2007, Médica Panamericana
Curtis, H., Biología, 2008, Médica Panamericana
Lehninger , Principios de Bioquímica, 2005,
Voet, Fundamentos de bioquímica : la vida a nivel molecular, 2007, Médica Panamericana
Watson, Biología molecular del gen, 2005, Médica Panamericana
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
PROCESSAMENT D'ALIMENTS PER FRED I CALOR/20214115 | QUÍMICA I ANÀLISI DELS ALIMENTS/20214124 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
QUÍMICA II/20214009 | QUÍMICA I/20214008 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|