Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Recerca |
|
AR1 |
A1.1 Concebre, planificar, executar, gestionar i dirigir projectes d'R+D+i, elaborar les conclusions i preparar els informes associats. |
|
AR2 |
A1.2. Destacar en l'estudi i coneixement de l'àmbit d'investigació triat. |
|
AR3 |
A1.3. Realitzar recerques bibliogràfiques exhaustives en temes altament especialitzats. |
|
AR4 |
A1.4. Concebre, dissenyar, construir i mantenir equips, instal·lacions o dissenys eficients per a estudis experimentals o de simulació numèrica, en temes de ciència i/o enginyeria, incloent l'anàlisi de les dades obtingudes. |
|
AR5 |
A2.1. Presentar els resultats seguint el format de literatura científica, d'acord amb els estàndards comunament acceptats. |
|
AR6 |
A2.2. Avaluar críticament els resultats d'investigació, pròpia o aliena. |
|
AR7 |
A2.3. Assessorar en assumptes d'enginyeria legal, econòmica i financera relacionada amb l'aplicació dels resultats d'investigació als àmbits industrials. |
|
AR8 |
A2.4 Sensibilització en temes mediambientals i socials. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Recerca |
|
BR4 |
B2.2. Proporcionar pautes per a la definició i consecució d'objectius |
|
BR7 |
B4.1. Mostrar compromís amb una actitud d'aprenentatge continu. |
|
BR8 |
B4.2. Aprendre de forma autònoma i amb iniciativa |
|
BR9 |
B5.1. Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, en un context d'investigació i innovació. |
|
BR10 |
B5.2. Resoldre problemes complexos, en entorns nous i en contextos d'innovació i multidisciplinaris. |
|
BR11 |
B5.3. Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, en un context d'investigació i innovació |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tema |
Subtema |
o Conèixer els reptes futurs de major abast dins de la disciplina d'enginyeria química i bioquímica. Per a això s'incidirà específicament en els aspectes clau del futur, tal com han estat desenvolupats i enunciats per alguns prestigiosos organismes internacionals
|
|
o Seleccionar un tema d'iniciació a la investigació.
|
|
o Revisar els antecedents i la bibliografia rellevant sobre el tema d'investigació. |
|
o Familiaritzar-se amb els instruments i tècniques de treball a emprar, així com amb les directrius de seguretat i de gestió de qualitat.
|
|
o Realitzar hipòtesi de treball en relació amb objectius científics ben determinats
|
|
o Dur a terme tasques d'investigació relacionades amb els objectius i obtenir resultats.
|
|
o Tractar i interpretar els resultats obtinguts, confirmant (o negant) les hipòtesis.
|
|
o Escriure un informe final (o article d'investigació, si els resultats ho permeten) a manera d'article. |
|
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Estudis previs |
Cerca, lectura i treball de documentació, proposta de solució d'exercicis a realitzar en el laboratori... per part de l'alumne. |
Pràctiques a laboratoris |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d’un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través dels diferents laboratoris. |
Seminaris |
Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita). |
Treballs |
Treballs que realitza l'alumne. |