DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) MODELS DE TRANSPORT DE CONTAMINANTS Codi 20665212
Ensenyament
Investigació en Enginyeria Química i de Processos (2011)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Enginyeria Mecànica
Enginyeria Química
Coordinador/a
SCHUHMACHER ANSUATEGUI, MARTA
Adreça electrònica marta.schuhmacher@urv.cat
ildefonso.cuesta@urv.cat
jordi.grifoll@urv.cat
luis.modesto@urv.cat
Professors/es
SCHUHMACHER ANSUATEGUI, MARTA
CUESTA ROMEO, ILDEFONSO
GRIFOLL TAVERNA, JORDI
MODESTO LÓPEZ, LUIS BALAM
Web
Descripció general i informació rellevant L'assignatura forma l'alumne en els principals processos de transport dels contaminants en el medi ambient, i l'aplica a diferents casos d'estudi mitjançant programes ja existents

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Recerca
  AR1 A1.1 Concebre, planificar, executar, gestionar i dirigir projectes d'R+D+i, elaborar les conclusions i preparar els informes associats.
  AR2 A1.2. Destacar en l'estudi i coneixement de l'àmbit d'investigació triat.
  AR3 A1.3. Realitzar recerques bibliogràfiques exhaustives en temes altament especialitzats.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Recerca
  BR1 B1.1. Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats.
  BR2 B1.2. Adaptar-se a un entorn canviant.
  BR3 B2.1. Influir i guiar als altres per millorar el rendiment
  BR4 B2.2. Proporcionar pautes per a la definició i consecució d'objectius
  BR6 B3.1. Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals
  BR7 B4.1. Mostrar compromís amb una actitud d'aprenentatge continu.
  BR9 B5.1. Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, en un context d'investigació i innovació.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
  CC2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conoce y aplica los modelos de transporte y multicompartimentales para la resolución de problemas ambientales. AR1
AR2
AR3
BR1
BR2
BR3
BR4
BR6
BR7
BR9
CC1
CC2

Continguts
Tema Subtema
Equacions fonamentals que governen el transport de contaminants. Equacions fonamentals que governen el transport de contaminants.

- Transport de contaminants en: aigües superficials, aqüífers, sòl
Modelos multicompartimentales - models multicompartimental

-Tractament de la variabilitat i incertesa en els estudis ambientals

- Models integrats per a l'avaluació ambiental i la presa de decisió

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
15 22.5 37.5
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
20 30 50
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
20 30 50
 
Atenció personalitzada
0.5 0 0.5
 
Proves mixtes
6 7.2 13.2
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC.
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Reunió amb l'alumne prèvia cita a través del correu electronic

Avaluació
  Descripció Pes
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC. 20
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. 20
Proves mixtes Proves que combinen preguntes de desenvolupament, preguntes objectives de preguntes curtes i/o proves objectives tipus test. 20
Altres

Treballs que realitza l'alumne. Examen final

40
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica Donald Mackay, Wan Ying Shiu, Kuo Ching Ma. , Illustrated Handbook of Physical-Chemical Properties and Environmental fate for organic chemicals. , Lewis Publishers , 1991
P.Melli and P. Zannetti, Environmental modelling. , Elsevier Applied Science, cop., 1992

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent