Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Recerca |
|
AR1 |
A1.1 Concebre, planificar, executar, gestionar i dirigir projectes d'R+D+i, elaborar les conclusions i preparar els informes associats. |
|
AR2 |
A1.2. Destacar en l'estudi i coneixement de l'àmbit d'investigació triat. |
|
AR4 |
A1.4. Concebre, dissenyar, construir i mantenir equips, instal·lacions o dissenys eficients per a estudis experimentals o de simulació numèrica, en temes de ciència i/o enginyeria, incloent l'anàlisi de les dades obtingudes. |
|
AR5 |
A2.1. Presentar els resultats seguint el format de literatura científica, d'acord amb els estàndards comunament acceptats. |
|
AR6 |
A2.2. Avaluar críticament els resultats d'investigació, pròpia o aliena. |
|
AR7 |
A2.3. Assessorar en assumptes d'enginyeria legal, econòmica i financera relacionada amb l'aplicació dels resultats d'investigació als àmbits industrials. |
|
AR8 |
A2.4 Sensibilització en temes mediambientals i socials. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Recerca |
|
BR1 |
B1.1. Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats. |
|
BR2 |
B1.2. Adaptar-se a un entorn canviant. |
|
BR6 |
B3.1. Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals |
|
BR7 |
B4.1. Mostrar compromís amb una actitud d'aprenentatge continu. |
|
BR8 |
B4.2. Aprendre de forma autònoma i amb iniciativa |
|
BR9 |
B5.1. Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, en un context d'investigació i innovació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
|
CC6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Objectius |
Competències |
Conoce las tecnologías de los sistemas de conversión de energía, incluidas las energías renovables, cogeneración, trigeneración y generación distribuida |
AR4 AR8
|
BR2 BR8 BR9
|
CC1 CC2 CC3 CC5
|
Conoce los procesos de generación de la energía y su aplicación eficiente a los procesos industriales. |
AR4 AR8
|
BR8 BR9
|
CC1 CC2 CC3
|
Es capaz de evaluar sistemas teniendo en cuenta el ahorro energético, el medio ambiente y la economía. |
AR1 AR2 AR4 AR7 AR8
|
BR2 BR6 BR7 BR8 BR9
|
CC1 CC2 CC3 CC5
|
Aplicar la integración de procesos medianta la metodología Pinch y el diseño de redes de intercambiadores de calor con el fin de mejorar la eficiencia energética de los procesos y de reducir el impacto ambiental. |
AR2 AR4
|
BR6 BR7 BR8
|
CC1 CC2 CC3 CC5 CC6
|
Integrar els coneixements per la realització d'un avantprojecte i estudis de viabilitat. |
AR1 AR2 AR4 AR5 AR6 AR7 AR8
|
BR1 BR2 BR6
|
CC1 CC2 CC3 CC5 CC6
|
Tema |
Subtema |
Recursos energéticos: renovables y no renovables |
Descripción
Tecnologías
Aplicaciones |
Transformación de la energía, combustión, co-y trigeneración, generación distribuida, integración de renovables. |
Tecnologías
Evaluación energética y económica |
Utilización de la energía, redes de vapor, refrigeración, aplicaciones en la industria. |
Descripción
Tecnologías
Aplicaciones |
Integración de procesos y redes de intercambiadores de calor; tecnología Pinch. |
Curvas compuestas
Tabla de problemas y gran curva compuesta
Redes de intercambiadores de calor
Integración de máquinas térmicas |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
10 |
10 |
20 |
Seminaris |
|
10 |
12 |
22 |
Avantprojecte |
|
0 |
14 |
14 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
10 |
0 |
10 |
|
Atenció personalitzada |
|
0 |
2 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
3 |
3 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Seminaris |
Seminaris relacionats amb la temàtica de l'assignatura. |
Avantprojecte |
Projectes que enfrontin els alumnes, treballant en equip, a problemes oberts que els facin entrenar, entre altres, les seves capacitats d’aprenentatge en cooperació, de lideratge, d’organització, de comunicació i d’enfortiment de les relacions personals. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària i informática.
Formulació, anàlisi, resolució i debat d problemas , relacionats amb la temàtica de l'assignatura. |
|
Avantprojecte |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Asistencia en la resolución de problemas i para la realización del anteprojecte. Consultas en horario de visita en el despacho, por correo electrónico o a través del Moodle. |
|
|
Descripció |
Pes |
Avantprojecte |
Prova en grup. Treball, en equip. |
40% |
Proves mixtes |
Prova individual. Qüestions conceptuals curtes i dos o tres problemes a resoldre. |
50% |
Altres |
Participació en clase |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
, Apuntes en el Moodle, ,
Warwickshire : Institution of Chemical Engineers, A User guide on process integration for the efficient use of energy, , 1982
Boyce, Meherwan P., Handbook for cogeneration and combined cycle power plants, New York [etc.] : ASME Press, 2002
Martin Kaltschmitt, Wolfang Streicher, Andreas Wiese, Renewable energy : technology, economics and environment, Berlin ; Heidelberg : Springer, 2007
|
|
Complementària |
Wulfinghoff, Donald , Energy efficiency manual : for everyone who uses energy, pays for utilities, controls energy usage, designs and builds, is interested in energy and environmental preservation , Wheaton, Maryland : Energy Institute Press , 1999
Jutglar i Banyeras, Lluís, Cogeneración de calor y electricidad, Barcelona : Ceac, 1996
Aldo Vieira da Rosa, Fundamentals of renewable energy processes, 2nd ed., Amsterdam ; Boston : Elsevier Academic Press, 2009
, Engineering Equation Solver (EES) , ,
Godfrey Boyle, Bob Everett and Janet Ramage, Energy systems and sustainability, Oxford University Press in association with the Open University, 2003
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|