DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) TÈCNIQUES AVANÇADES PER AL TRACTAMENT EFICIENT I REVALORITZACIÓ DE RESIDUS Codi 20675204
Ensenyament
Enginyeria Ambiental i Producció Sostenible (2011)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
3 Optativa Únic anual
Modalitat i llengua d'impartició
Departament Enginyeria Química
Coordinador/a
GARCIA VALLS, RICARD
Adreça electrònica ricard.garcia@urv.cat
ricardojose.chimenton@urv.cat
luis.modesto@urv.cat
Professors/es
GARCIA VALLS, RICARD
CHIMENTON ., RICARDO JOSE
MODESTO LÓPEZ, LUIS BALAM
Web
Descripció general i informació rellevant Aquest curs introdueix als estudiants a la tecnologia de membranes, partira dels conceptes basics i arribara a les darreres tecnologies encara en fase de desenvolupament pero amb clares possibilitats d'implantacio comercial. Durant el curs es resoldra casos reals tant a l'aula com al laboratori i es presentaran les darreres tendencies industrials.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Professionalitzador
  AP1 A1.1 Formular les estratègies necessàries de recollida de dades per al disseny i l'aplicació de models conceptuals i de càlcul per a un millor enteniment de sistemes complexos de l'enginyeria i la gestió ambiental.
  AP2 A1.2. Analitzar les interaccions dinàmiques en els sistemes complexos de l'entorn i medi ambient.
  AP4 A1.4. Aplicar les eines i estratègies de gestió i/o disseny de procés i producte apropiats des del punt de vista de la sostenibilitat.
  AP5 A2.1. Conèixer i aplicar les últimes i més innovadores tecnologies respectuoses amb el medi ambient per resoldre els problemes ambientals en diversos àmbits d'activitat, per exemple els de la indústria química i alimentària.
  AP6 A2.2. Gestionar projectes tècnics o professionals complexos.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Professionalitzador
  BP1 B1.1. Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats.
  BP2 B1.2. Adaptar-se a un entorn canviant.
  BP6 B3.1. Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals
  BP7 B4.1. Mostrar compromís amb una actitud d'aprenentatge continu.
  BP8 B4.2. Aprendre de forma autònoma i amb iniciativa
  BP9 B5.1. Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, en un context d'investigació i innovació.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
  CC2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CC4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
  CC5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.
  CC6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Determina la tecnología de membranas para utilizar según las especies a separar. Establece el rango adecuado de las condiciones de funcionamiento para cada proceso y problema de separación. Selecciona el material, estructura y configuración adecuados de la membrana de acuerdo a los compuestos involucrados. Conecta el tipo de módulo con la aplicación y el material de la membrana. AP1
AP2
AP4
AP5
AP6
BP1
BP2
BP6
BP7
BP8
BP9
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6
Coneixement de les tecniques en catalisi per al tractament d'efluents contaminats Coneixement dels diferents tipus de reactors catalitics i la seva aplicacio ambiental AP1
AP2
AP4
AP5
AP6
BP1
BP2
BP6
BP7
BP8
BP9
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6

Continguts
Tema Subtema
Definicions. Mecanismes. Configuracions i mòduls. Microfiltració (MF), ultrafiltració (UF), nanofiltració (NF). Osmosi inversa (RO). Diàlisi. Electrodiàlisi. Pervaporació. Integració amb altres processos.
Tecniques en catalisi per al tractament d'efluents contaminats
Tipus de reactors catalitics i la seva aplicacio ambiental

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 1.5 2.5
 
Pràctiques a laboratoris
5 10 15
Sessió Magistral
9 13.5 22.5
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
11 20 31
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves mixtes
3 0 3
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Descripció del curs i definicions bàsiques
Pràctiques a laboratoris Laboratori bàsic de tecnologia de membranes
Sessió Magistral Classes magistrals descriptives
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària resolució d'exercisis a l'aula i/o casos

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Trobades, fora de l'aula (despatx 301), individuals o en grups reduïts per tal de discutir sobre qüestions o problemes concrets. L'horari d'atenció serà comunicat convenientment i les formes de contactar informades a l'espai Moodle.

Avaluació
  Descripció Pes
Proves mixtes Ressolució d'exercisis a classe
Presentacions /exposicions
Pràctiques de laboratori
Proves presencials individuals
25%
25%
25%
25%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica M. Mulder, Basic Principles of Membrane Technology, 2nd Ed, Kluwer Academic Publishers, Dordrecht, 1997.

 



Complementària R.W. Baker, Membrane technology and applications, 2004, John Wiley & Sons, Chichester
E.J. Hoffman, Membrane separations technology : single-stage, multistage, and differential permeation, 2000, Gulf Professional Pub., Boston
R. Rautenbach, R. Albrecht, Membrane processes, 1989, Wiley, New York,

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent