Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
A1.1 Formular les estratègies necessàries de recollida de dades per al disseny i l'aplicació de models conceptuals i de càlcul per a un millor enteniment de sistemes complexos de l'enginyeria i la gestió ambiental. |
|
AP2 |
A1.2. Analitzar les interaccions dinàmiques en els sistemes complexos de l'entorn i medi ambient. |
|
AP4 |
A1.4. Aplicar les eines i estratègies de gestió i/o disseny de procés i producte apropiats des del punt de vista de la sostenibilitat. |
|
AP5 |
A2.1. Conèixer i aplicar les últimes i més innovadores tecnologies respectuoses amb el medi ambient per resoldre els problemes ambientals en diversos àmbits d'activitat, per exemple els de la indústria química i alimentària. |
|
AP6 |
A2.2. Gestionar projectes tècnics o professionals complexos. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Professionalitzador |
|
BP1 |
B1.1. Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats. |
|
BP2 |
B1.2. Adaptar-se a un entorn canviant. |
|
BP6 |
B3.1. Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals |
|
BP7 |
B4.1. Mostrar compromís amb una actitud d'aprenentatge continu. |
|
BP8 |
B4.2. Aprendre de forma autònoma i amb iniciativa |
|
BP9 |
B5.1. Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, en un context d'investigació i innovació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
|
CC5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
|
CC6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Objectius |
Competències |
Determina la tecnología de membranas para utilizar según las especies a separar.
Establece el rango adecuado de las condiciones de funcionamiento para cada proceso y problema de separación.
Selecciona el material, estructura y configuración adecuados de la membrana de acuerdo a los compuestos involucrados.
Conecta el tipo de módulo con la aplicación y el material de la membrana.
|
AP1 AP2 AP4 AP5 AP6
|
BP1 BP2 BP6 BP7 BP8 BP9
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC5 CC6
|
Coneixement de les tecniques en catalisi per al tractament d'efluents contaminats
Coneixement dels diferents tipus de reactors catalitics i la seva aplicacio ambiental
|
AP1 AP2 AP4 AP5 AP6
|
BP1 BP2 BP6 BP7 BP8 BP9
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC5 CC6
|
Tema |
Subtema |
Definicions. Mecanismes. Configuracions i mòduls. Microfiltració (MF), ultrafiltració (UF), nanofiltració (NF). Osmosi inversa (RO). Diàlisi. Electrodiàlisi. Pervaporació. Integració amb altres processos. |
|
Tecniques en catalisi per al tractament d'efluents contaminats
Tipus de reactors catalitics i la seva aplicacio ambiental
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
|
Pràctiques a laboratoris |
|
5 |
10 |
15 |
Sessió Magistral |
|
9 |
13.5 |
22.5 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
11 |
20 |
31 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Descripció del curs i definicions bàsiques |
Pràctiques a laboratoris |
Laboratori bàsic de tecnologia de membranes |
Sessió Magistral |
Classes magistrals descriptives |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
resolució d'exercisis a l'aula i/o casos |
|
Descripció |
Trobades, fora de l'aula (despatx 301), individuals o en grups reduïts per tal de discutir sobre qüestions o problemes concrets. L'horari d'atenció serà comunicat
convenientment i les formes de contactar informades a l'espai Moodle. |
|
|
Descripció |
Pes |
Proves mixtes |
Ressolució d'exercisis a classe
Presentacions /exposicions
Pràctiques de laboratori
Proves presencials individuals |
25%
25%
25%
25%
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
M. Mulder, Basic Principles of Membrane Technology, 2nd Ed, Kluwer Academic Publishers, Dordrecht, 1997.
|
|
Complementària |
R.W. Baker, Membrane technology and applications, 2004, John Wiley & Sons, Chichester
E.J. Hoffman, Membrane separations technology : single-stage, multistage, and differential permeation, 2000, Gulf Professional Pub., Boston
R. Rautenbach, R. Albrecht, Membrane processes, 1989, Wiley, New York,
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|