Type A
|
Code |
Competences Specific |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
A1.1 Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria. |
|
AP4 |
A1.4 Saber establir models matemàtics i desenvolupar-los mitjançant la informàtica apropiada, com a base científica i tecnològica per al disseny de nous productes, processos, sistemes i serveis, i per a l'optimització d'uns altres ja desenvolupats. (G5) |
|
AP6 |
A2.2 Concebre, projectar, calcular, i dissenyar processos, equips, instal·lacions industrials i serveis, en l'àmbit de l'enginyeria química i sectors industrials relacionats, en termes de qualitat, seguretat, economia, ús racional i eficient dels recursos naturals i conservació del medi ambient. (G2) |
|
AP8 |
A3.1 Aplicar coneixements de matemàtiques, física, química, biologia i altres ciències naturals, obtinguts mitjançant estudi, experiència, i pràctica, amb raonament crític per establir solucions viables econòmicament a problemes tècnics (I1) |
|
AP9 |
A3.2 Dissenyar productes, processos, sistemes i serveis de la indústria química, així com l'optimització d'uns altres ja desenvolupats, prenent com a base tecnològica les diverses àrees de l'enginyeria química, comprensives de processos i fenòmens de transport, operacions de separació i enginyeria de les reaccions químiques, nuclears, electroquímiques i bioquímiques (I2) |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
|
Professionalitzador |
|
BP1 |
B1.1 Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats (G9). |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
|
Comú |
|
CC1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
Objectives |
Competences |
Conèixer els fonaments de la catàlisi heterogènia i de la cinètica de les reaccions químiques catalitzades per sòlids |
AP1
|
|
|
Desenvolupar un model matemàtic descriptiu d'un sistema reactiu multifàsic i preparar les eines de càlcul numèric adients per resoldre'l en un cas concret |
AP4
|
|
|
Dissenyar un reactor per una aplicació específica, tant en sistemes reactius homogenis com heterogenis multifàsics. |
AP6 AP9
|
|
|
Discriminar entre diverses solucions tècnicament factibles d'un mateix problema de disseny de reactors, i ser capaç de recomanar la solució més adequada a un cas d'estudi concret. |
AP8
|
|
|
Planificar la comunicació: generar idees, buscar informacions, seleccionar i ordenar la informació, fer esquemes, determinar el tipus de públic i els objectius de la comunicació. |
|
BP1
|
|
Redactar documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística i registre adequats, i il·lustrar conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes, ... |
|
BP1
|
|
Redactar informes i documents tècnics en Anglès (llengua en que s'imparteix l'assignatura), així com fer presentacions orals del treball efectuat a l'assignatura |
|
BP1
|
CC1 CC2
|
Topic |
Sub-topic |
Revisió de conceptes fonamentals |
Cinètica de reaccions catalítiques homogènies i heterogènies. Reaccions electroquímiques
Balanços de matèria i energia en sistemes reactius
Models bàsics de reactors. Reactors ideals isotèrmics i no isotèrmics |
Efecte de les limitacions de transport en sistemes multifàsics |
Efectes del transport extern a una partícula de catalitzador
Efectes interns: difusió i reacció en sòlids porosos. Factor d'eficiència interna i factor d'eficiència global. |
Disseny de reactors catalítics bifàsics (S-L o S-G) |
Reactor catalític de llit fix
Reactor de llit fluïditzat
Reactors monòlit i de paret catalítica |
Disseny de reactors catalítics trifàsics (S-G-L) |
Reactors en suspensió (Slurry)
Reactor de degoteig (Trickle-bed)
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Sessió Magistral |
|
10 |
15 |
25 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
13 |
26 |
39 |
Presentacions / exposicions |
|
3 |
4 |
7 |
|
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves de desenvolupament |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura: descripció dels continguts i dels objectius a assolir. Explicació del mètode de treball, de la planificació del curs i dels criteris d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Sessió d'exposició dels continguts de l'assignatura. S'estructurarà al voltant de material prèviament subministrat a l'alumne, focalitzant-se en els punts clau mitjançant la utilització d'exemples d'aplicació. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Es desenvoluparan 3 casos d'estudi centrats en diferents parts de l'assignatura. Dos dels cassos es treballaran en grup, i un de manera individual. A la fi de cada cas els alumnes hauran de sotmetre un informe escrit presentant el treball efectuat i els resultats assolits. |
Presentacions / exposicions |
En un dels cassos d'estudi treballats a l'aula, els alumnes efectuaran també una presentació oral del treball efectuat i dels resultats assolits.. |
|
Description |
L'alumne podrà concertar una cita individual amb el professor responsable en qualsevol moment al llarg del curs per parlar de qüestions relacionades amb l'assignatura. L'horari de consulta s'indicarà a l'espai Moodle de l'assignatura abans de que aquesta comenci.
Dr. Daniel Montané
Departament D'Enginyeria Química
Despatx 312
daniel.montane@urv.cat
977 559 652 |
|
|
Description |
Weight |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Avaluació dels informes de resultats de la resolució dels tres cassos d'estudi treballats al llarg del curs, considerant també la feina individual efectuada a l'aula (15% de pes per informe) |
45 |
Presentacions / exposicions |
Presentació oral per exposar el treball efectuat en un dels cassos d'estudi analitzats a l'assignatura |
15 |
Proves de desenvolupament |
Examen escrit de tipus pràctic centrat en els aspectes més fonamentals de l'assignatura |
40 |
|
Other comments and second exam session |
|
Bàsica |
H. Scott Fogler, Elementos de ingeniería de las reacciones químicas, 4th, México, D.F.
|
|
Complementària |
|
Pels cassos d'estudi s'utilitzaran diversos articles de revistes especialitzades, els quals es distribuiran mitjançant l'espai Moodle de l'assignatura |
|
Other comments |
En alguna de les parts del curs es requereixen solucions numèriques del conjunt d'equacions que constitueixen el model del reactor. Al curs utilitzarem MATLAB com a eina de treball estàndard. En conseqüència es recomana tenir un mínim nivell d'operativitat en aquesta eina de programació. Altres eines similars poden ser acceptables. En cap cas, però, s'admetran fulls de càlcul (EXCEL, i equivalents) com eines vàlides de treball. |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|