Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
A1.1 Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria. |
|
AP8 |
A3.1 Aplicar coneixements de matemàtiques, física, química, biologia i altres ciències naturals, obtinguts mitjançant estudi, experiència, i pràctica, amb raonament crític per establir solucions viables econòmicament a problemes tècnics (I1) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Professionalitzador |
|
BP1 |
B1.1 Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats (G9). |
|
BP2 |
B1.2 Adaptar-se als canvis, sent capaç d'aplicar tecnologies noves i avançades i altres progressos rellevants, amb iniciativa i esperit emprenedor. (G10) |
|
BP4 |
B3.1 Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals |
|
BP5 |
B4.1 Posseir les habilitats de l'aprenentatge autònom per mantenir i millorar les competències pròpies de l'enginyeria química que permetin el desenvolupament continu de la professió. (G11) |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Objectius |
Competències |
Conèixer i analitzar els diferents tipus de materials, les seves utilitats i les seves propietats. |
AP1
|
BP1 BP2 BP4 BP5
|
CC1 CC5
|
Seleccionar un matrial òptim per a una determinada aplicació i justificar-ne l'elecció |
AP1 AP8
|
BP1 BP5
|
CC1 CC2 CC3 CC5
|
Saber relacionar les propietats dels materials amb la seva estructura microscòpica, l'estructura atòmica i els seus enllaços químics. |
AP1 AP8
|
BP1 BP5
|
CC1 CC2 CC3 CC5
|
Identificar les set estructures cristal·lines que existeixen i comprendre les seves caracterísiques fonamentals. |
AP1 AP8
|
BP1 BP5
|
CC1 CC2 CC3 CC5
|
Partint de materials molt comuns (metalls, ceràmics, polímers i semiconductors), saber fer la representació de les posicions, direccions y plans en la seva estructura cristal·lina i coneixer les diferents tècniques de caracterització. |
AP1 AP8
|
BP1 BP5
|
CC1 CC3 CC5
|
Saber els tipus de defectes de les estructures cristal·lines i saber calcular la velocitat de formació d'aquests defectes |
AP1 AP8
|
BP1 BP5
|
CC1 CC3 CC5
|
Saber interpretar un diagrama de fases i calcular les fases presents, quantitat i composició. També saber correlacionar la microestructura i les propiestats dels materials mitjançant el seu diagrama de fase. |
AP1 AP8
|
BP1 BP5
|
CC1 CC3 CC5
|
Conèixer diagrames binaris d'interès, saber la cinètica d'evolució de fases cristal·lines i treballar amb diagrames TTT. Identificar propietats finals dels materials. |
AP1 AP8
|
BP1 BP5
|
CC1 CC2 CC3 CC5
|
Saber determinar les propietats mecàniques dels materials i els tipus d'assaigs que es fan servir. |
AP1 AP8
|
BP1 BP5
|
CC1 CC3 CC5
|
Coneixer diferents tipus de materials ceràmics, vidres, polímers i compostos i els seus processos de degradació, vida i prevenció i predir les seves proietats i aplicacions |
AP1 AP8
|
BP1 BP5
|
CC1 CC3 CC5
|
Tema |
Subtema |
T1. Materials d'enginyeria |
|
T2. Enllaç atòmic.
|
|
T3. Estructura Cristal·lina perfecta.
|
|
T4. Estructura Cristal·lina imperfecta. Defectes.
|
|
T5. Diagrames de fases. Equilibri microestructural. Diagrames importants en enginyeria mecànica.
|
|
T6. Equilibri i Cinètica. Tractament Tèrmic. Diagrames TTT.
|
|
T7. Metalls. Alliatges ferris i no ferris. Propietats mecàniques.
|
|
T8. Ceràmics, vidres, polímers i composites.
|
|
T9. Degradació i falla dels materials.
|
|
T10. Criteris per a la selecció dels materials estructurals.
|
|
T11. Caracterització de materials y superfícies. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
13 |
19.5 |
32.5 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
8 |
12 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
8 |
16 |
24 |
|
Atenció personalitzada |
|
2.5 |
0 |
2.5 |
|
Proves pràctiques |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura i pla de treball: estructura, avaluació i bibliografia. |
Sessió Magistral |
Desenvolupament teòric amb exemples entenedors dels diferents temes per part del professor de l'assignatura. |
Presentacions / exposicions |
Els alumnes hauran de fer presentacions orals amb suport relacionades amb els diferents temes de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis |
En base a les classes magistrals, els alumnes hauràn de fer exercicis o problemes que es corregiran a classe. |
|
Presentacions / exposicions |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
A l'inici de curs s'informarà als alumnes de l'horari d'atenció. L'atenció personalitzada es concertara a través de mail.
Les presentacions i exposicions rebran assessorament personalitzat. |
|
|
Descripció |
Pes |
Presentacions / exposicions |
Prova en grup. Es valora un informe escrit i una presentació seguida d'interpel·lacions individuals. |
25% |
Resolució de problemes, exercicis |
Lliurament d'exercicis realitzats individualment i demanats periòdicament. S'exigeix completar un 80% dels exercicis proposats. |
15% |
Proves pràctiques |
Realització de tres proves individuals basades en preguntes curtes, preguntes tests i/o preguntes de desenvolupament. |
60% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
William D. Callister, Materials science and engineering : an introduction , 7th ed. New York [etc.] : John Wiley & Sons, 2007
J.C. Anderson, K.D. Leaver, P. Leevers, R.D. Rawlings, Material sicence for Engineers, Nelson Thornes, 2003
Michael F. Ashby, David R. H. Jones, Engineering Materials 2, 3th ed. BH_Elsevier, 2006
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|