Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
A1.1 Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria. |
|
AP3 |
A1.3 Tenir capacitat d'anàlisi i síntesi per al progrés continu de productes, processos, sistemes i serveis utilitzant criteris de seguretat, viabilitat econòmica, qualitat i gestió mediambiental. (G6) |
|
AP6 |
A2.2 Concebre, projectar, calcular, i dissenyar processos, equips, instal·lacions industrials i serveis, en l'àmbit de l'enginyeria química i sectors industrials relacionats, en termes de qualitat, seguretat, economia, ús racional i eficient dels recursos naturals i conservació del medi ambient. (G2) |
|
AP8 |
A3.1 Aplicar coneixements de matemàtiques, física, química, biologia i altres ciències naturals, obtinguts mitjançant estudi, experiència, i pràctica, amb raonament crític per establir solucions viables econòmicament a problemes tècnics (I1) |
|
AP9 |
A3.2 Dissenyar productes, processos, sistemes i serveis de la indústria química, així com l'optimització d'uns altres ja desenvolupats, prenent com a base tecnològica les diverses àrees de l'enginyeria química, comprensives de processos i fenòmens de transport, operacions de separació i enginyeria de les reaccions químiques, nuclears, electroquímiques i bioquímiques (I2) |
|
AP13 |
A3.6 Dissenyar, construir i implementar mètodes, processos i instal·lacions per a la gestió integral de subministraments i residus, sòlids, líquids i gasosos, en les indústries, amb capacitat d'avaluació dels seus impactes i dels seus riscos (I6) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Professionalitzador |
|
BP1 |
B1.1 Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats (G9). |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
Objectius |
Competències |
Select adequately the separation operation given the characteristics of the problem |
AP1 AP3 AP6 AP8 AP9 AP13
|
BP1
|
|
Determine the correct operating conditions in multicomponent distillation, absorption and extraction processes both in classical and non conventional systems |
AP1 AP3 AP6 AP8 AP9 AP13
|
BP1
|
|
Model and optimise the different operating procedures in discontinuous distillation |
AP1 AP3 AP6 AP8 AP9 AP13
|
BP1
|
|
Dimension and optimise plate and packed columns and their main internal units |
AP1 AP3 AP6 AP8 AP9 AP13
|
BP1
|
|
Design adsorption and ionic interchange columns |
AP1 AP3 AP6 AP8 AP9 AP13
|
BP1
|
|
Apply new concepts of operation and sustainable production in the design and operation of separation units |
AP1 AP3 AP6 AP8 AP9 AP13
|
BP1
|
|
Tema |
Subtema |
Non-conventional distillation systems |
azeotropic distillation
extractive distillation
reactive distillation |
Novel concepts in the design of destillation columns |
|
Advanced extraction concepts |
Reactive extraction
Green engineering in extraction
Advanced design of absorption columns
Non-isothermal absorption
Reactive absorption |
Separtions by adsorption, ionic interchange and chromotography |
Adsorbents
Equilibrium and kinetics of adsorption
Pressure Swing Adsorption
Temperature Swing Adsorption
Simulated Moving Bed |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Sessió Magistral |
|
10 |
15 |
25 |
Seminaris |
|
12 |
20 |
32 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
5 |
10 |
15 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
0 |
1 |
|
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves mixtes |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentation of the course |
Sessió Magistral |
Lectures of the course material |
Seminaris |
Activities carried out in the classroom |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Activities carried out with a process simulator |
Presentacions / exposicions |
Presentations |
|
Descripció |
Individual tutorials: Tuesday and Thursday 10:00 to 13:00 in office 319 |
|
|
Descripció |
Pes |
Seminaris |
activities carried out in the classroom |
25 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
activites carried out with a process simulator |
25 |
Presentacions / exposicions |
presentation of a group project |
25 |
Proves mixtes |
individual exam |
25 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
W.L. McCabe, J.C. Smit, P. Harriott, Unit Operation in Chemical Engineering, , McGraw Hill
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|