Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A13 |
Coneixement aplicat del càlcul numèric, la geometria analítica i diferencial i els mètodes algebraics |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A13 |
Integració de coneixements per a la resolució de preguntes amb desenvolupaments de càlcul i/o amb aplicacions tècniques de profunditat
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B2 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges
| | B6 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Sap respondre a les preguntes que se li formulen
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
|
tema |
Subtema |
Nombres, successions i sèries. |
Presentació del diferents conjunts de nombres. Successions. Sèries. Sèrie de Taylor. |
Equacions paramètriques i coordenades polars. |
Corbes definides per equacions paramètriques. Tangents i àrees. Longitud d'arc. Coordenades polars. Àrees i longituds en coordenades polars. |
Funcions a l'espai. |
Coordenades cilíndriques i esfèriques. Funcions. Corbes a l'espai. Derivades i integrals de funcions vectorials. |
Derivació de funcions de varies variables. |
Funcions de varies variables. Límits i continuïtat. Derivades parcials. Plans tangents i aproximacions lineals. Regla de la cadena. Derivades direccionals. Gradient. Màxims i mínims. Multiplicadors de Lagrange.
|
Integració funcions de varies variables. |
Integrals dobles sobre regions. Integració en coordenades polars. Àrea d'una superfície. Integrals triples. Canvi de variables en integral múltiples. |
Equacions diferencials. |
Introducció. Definició i propietats de les equacions diferencials. Equacions diferencials lineals de primer i segon ordre. |
Espais vectorials. |
Definició de espai vectorial. Subespais vectorials. Bases i canvis de base. Fórmula de Grassman. |
Aplicacions lineals. |
Definició d'aplicació lineal. Nucli i imatge d’una aplicació lineal. Matriu d'una aplicació lineal. |
Valors i vectors propis. |
Definició de vector i valor propi. Polinomi característic. Teorema de diagonalització. Aplicacions. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
29 |
37 |
66 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
30 |
46 |
76 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
6 |
0 |
6 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Es descriurà en què consisteix l'assignatura i com s’organitza la mateixa. |
Sessió Magistral |
El temari serà impartit de manera magistral sobre pissarra i quan sigui necessari s’utilitzarà canó de vídeo i ordinador. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Es resoldran a l’aula ordinària problemes, exercicis i exemples d’exàmens amb els quals es treballaran el conceptes impartits en els moments d’explicació magistral. |
descripción |
Consisteix en atendre les preguntes que els alumnes estimin oportunes per al professor de manera individualitzada.
La manera de fixar el moment de les consultes serà amb la petició de les mateixes directament al professor en l’horari de classes o a través del seu correu electrònic: blas.herrera@urv.net. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
Al llarg del curs es realitzarà avaluació contínua consistent en tres probes formades per varis problemes que aniran abarcant el temari del curs.
1er. Examen 25%
2on. Examen 25%
3er. Examen 50% |
100%
|
Otros |
|
La mala actitud personal a classe contarà de manera negativa. La demostració en classe de bons coneixements matemàtics contarà de manera positiva. Per tant, la qualificació total del curs podrà ser modificada en funció de l'actitud i de la demostració a classe de bons coneixements matemàtics. |
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
En cas de no aprovar l'assignatura amb l'avaluació continua, els alumnes disposaran d'una segona convocatòria consistent en un examen, prova de desenvolupament, i s'evaluarà el 100% de la nota del curs. |
Bàsica |
T. Smith, B. Minton, Cálculo vol2., Ed. Mc Graw Hill,
E. Hernández , Álgebra y geometría , Ed. Addison-Wesley Iberoamericana S.A ,
|
|
Complementària |
J. Stewart, Cálculo Multivariable , Ed. Thomson,
R. Smith, R. Minton, Cálculo vol1., Ed. Mc Graw Hill,
B.P. Demidovich., Problemas y ejercicios de análisis matemàtico, Ed Paraninfo,
J. Arvesú, F. Marcellán, J. Sanchez , Problemas Resuletos de Algebra , Ed. Thomson ,
|
|
Asignaturas que continúan el temario |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|